Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Legia z koroną medialności

Choć Legia nie została piłkarskim mistrzem Polski, a w wirtualnych rozgrywkach Ekstraklasa Games została w finale pokonana przez Pogoń, to w rankingu medialności zdecydowanie pobiła wszystkich konkurentów – zarówno w maju, jak i w przeciągu całego sezonu. Mistrzowski Piast Gliwice w maju zaliczył swój najlepszy medialny wynik w historii, choć nadal nie oznaczało to nawet podium – wynika z raportu PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Legia do ostatniej kolejki liczyła się w grze o mistrzostwo Polski, co w połączeniu z jej „naturalną” medialnością dało znaczną przewagę w liczbie publikacji nad resztą stawki. Drugie miejsce zajęła gdańska Lechia, która w maju zwyciężyła w rozgrywkach Totolotek Pucharu Polski, a także długo liczyła się w walce o mistrzostwo Polski.

Piast Gliwice zajął czwarte miejsce, będąc wyprzedzonym jeszcze przez Lecha Poznań, który pomimo słabego sezonu był często obecny w mediach. Podobnie sprawa ma się ze Śląskiem Wrocław, który walczył o utrzymanie w lidze, a w maju zajął piąte miejsce w rankingu medialności. Gliwiczanie, którzy w kwietniu najrzadziej gościli na okładkach gazet, w maju… byli na nich najczęściej. To pierwszy tak spektakularny awans w tym zestawieniu w historii raportu „Piłka w grze” (wcześniej „Polska Piłka”).

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w maju 2019 (prasa i wybrane strony internetowe)

W rankingu medialności Fortuna 1. Ligi po raz pierwszy w sezonie znalazł się Łódzki Klub Sportowy, który zapewnił sobie awans do LOTTO Ekstraklasy. Drugi nowy ekstraklasowicz – Raków Częstochowa – zajął trzecie miejsce w zestawieniu. Beniaminków najwyższej klasy rozgrywkowej w Polsce przedzielił GKS Katowice, który z kolei spadł do II ligi. Na dalszych miejscach – już z nieco większą stratą – znalazły się zespoły, które w sezonie 2018/19 regularnie gościły w czubie rankingu medialności.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuny 1. ligi w maju 2019 (prasa i wybrane strony internetowe)

W zestawieniu polskich piłkarzy będących zawodnikami klubów jednej z pięciu najsilniejszych europejskich lig, Robert Lewandowski ponownie zamienił się pozycjami z Krzysztofem Piątkiem i wskoczył na czoło zestawienia. Na trzecim miejscu znalazł się Sebastian Walukiewicz, głównie dzięki występom w LOTTO Ekstraklasie oraz reprezentacji Polski do lat 20 (w analizie „Piłka w grze” bierzemy pod uwagę formalną przynależność zawodników – w tym przypadku do Caglari Calcio, z którego Walukiewicz był wypożyczony do Pogoni Szczecin). Na dalszych miejscach obyło się bez niespodzianek, a pierwszą dziesiątkę zestawienia ponownie zdominowali piłkarze na co dzień będący zawodnikami klubów włoskiej Serie A.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w maju 2019 (prasa i wybrane strony internetowe)

„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl) . Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory wzięto pod uwagę już ponad 1,8 mln informacji.

Najnowsze

Fortuna oficjalnym sponsorem Stomilu Olsztyn

Firma bukmacherska Fortuna została Oficjalnym Sponsorem Stomilu Olsztyn Umowa z nowym sponsorem będzie obowiązywać co najmniej do ...

Całość ›

Marka STIHL nowym Oficjalnym Partnerem Ekstraklasy

Stihl, światowy producent urządzeń do pracy w parku, lesie i ogrodzie, został oficjalnym partnerem PKO Bank Polski Ekstraklasy W ramach ...

Całość ›

Janicki nowym Prezesem Pierwszej Ligi Piłkarskiej

Na Walnym Zgromadzeniu, które było reprezentowane przez 18 klubów w siedzibie Polskiego Związku Piłki Nożnej, wybrano nowego prezesa ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›
Wywiad

Jacek Łosak – MMABiznes.pl, Akapit Media

Z każdym rokiem MMA w Polsce zyskuje na popularności wśród mediów, kibiców, profesjonalizuje się Jak wielką zmianę na przestrzeni kilku lat przeszło MMA, na te i inne pytanie odpowiadał Jacek Łosak, Redaktor Naczelny MMABiznespl oraz właściciel agencji Akapit Media   Paweł ...

Całość ›
Wywiad

Rafał Michalski – Prezes Blachotrapez

Blachotrapez na rynku jest już ponad 40 lat, od niedawna jednak aktywność marketingowa firmy skupiona jest w znacznym stopniu na marketingu sportowym Skąd taka zmiana, jakie korzyści niesie sponsoring w Polsce, na te pytanie odpowiedział Prezes Zarządu firmy Blachotrapez, Rafał ...

Całość ›

Unable to display Facebook posts.
Show error

Error: (#4) Application request limit reached
Type: OAuthException
Code: 4
Please refer to our Error Message Reference.