Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Legia wkroczyła na fotel lidera, pod względem medialności na nim jest stale.

W kwietniu zakończyła się zasadnicza część sezonu LOTTO Ekstraklasy. Na pierwszej pozycji uplasowała się wprawdzie Jagiellonia Białystok, ale nie przełożyło się to na zainteresowanie medialne klubem prowadzonym przez Michała Probierza. W kwietniowym badaniu „Polska Piłka”, przygotowanym przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, klub z Białegostoku nie zmieścił się nawet w czołowej ósemce.

Największym zainteresowaniem medialnym cieszyła się Legia Warszawa, która zajęła drugie miejsce w rundzie zasadniczej, tracąc jeden punkt do Jagiellonii. Na temat klubu ze stolicy najwięcej informacji opublikowały portale gol24.pl, sportowefakty.wp.pl i sport.pl. Było to odpowiednio 310, 281 i 275 materiałów. Z kolei dziennikarzami, którzy najczęściej publikowali na temat „Wojskowych” byli Bartłomiej Kubiak ze sport.pl (51 informacji), Maciej Kmita (48 publikacji) ze sportowefakty.wp.pl i Maciej Henszel (36 doniesień) piszący w „Przeglądzie Sportowym”.

Największe zainteresowanie medialne wywołał mecz z drugim zespołem w rankingu medialności – Lechem Poznań. Legia przegrywała z „Kolejorzem” 0:1, ale w samej końcówce spotkania zdołała doprowadzić do remisu, a w ostatnich sekundach wyprowadzić kontrę, która skończyła się golem Kaspra Hamalainena. Drużyny z Poznania ta porażka nie podłamała i dwa ostatnie mecze rundy zasadniczej wygrała, najpierw z Wisłą Płock, a później z Ruchem Chorzów. O Lechu najczęściej pisali: Maciej Henszel (60 publikacji) z „Przeglądu Sportowego” oraz Szymon Mierzyński (52 publikacje) i Maciej Kmita (41 informacji) ze sportowefakty.wp.pl.

Na trzecim miejscu w rankingu znalazła się Wisła Kraków, która po 30. kolejce LOTTO Ekstraklasy uplasowała się na 5. pozycji. Drużyna „Białej Gwiazdy” drugi miesiąc z rzędu zajmuje lokatę za drużyną ze stolicy Wielkopolski.

Najwięcej publikacji z tzw. grupy spadkowej LOTTO Ekstraklasy zgromadziła drużyna Śląska Wrocław. Choć zespół Jana Urbana zajął dopiero 11. miejsce w rundzie zasadniczej, to w rankingu medialności znalazł się na wysokim piątym miejscu. W kwietniu drużyna z Wrocławia w trzech meczach zdobyła tylko dwa punkty po remisach z Górnikiem Łęczna i Zagłębiem Lubin.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w kwietniu 2017 (prasa i wybrane strony internetowe)

Najwyżej sklasyfikowaną drużyną w rankingu 1. ligi został Górnik Zabrze. Zabrzanie, tak jak w całym sezonie – również w kwietniu – mecze lepsze przeplatali gorszymi. Wygrali z Olimpią Grudziądz i Drutex-Bytovią Bytów, a przegrali z Chrobrym Głogów i MKS Kluczbork. Do tego dorobku dołożyli jeszcze remis z Wigrami Suwałki. Na temat drużyny Górnika najczęściej informowano w katowickim „Sporcie” oraz na portalach sportowefakty.wp.pl i gol24.pl. Było to odpowiednio 129, 124 i 119 publikacji. Na kolejnych pozycjach w zestawieniu uplasowały się Stal Mielec i GKS Katowice.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn 1. ligi w kwietniu 2017 (prasa i wybrane strony internetowe)

Źródło: Press Service Monitoring Mediów

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›