Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Legia, Wisła, Lecha na czele medialności

Październik obfitował w szlagiery piłkarskiej LOTTO Ekstraklasy, co przełożyło się na medialność zespołów w nich walczących. W analizowanym okresie odbyły się pojedynki Lecha z Legią, Wisły z Legią oraz Lecha z Wisłą i właśnie te trzy zespoły zajęły najwyższe miejsca na podium październikowego rankingu medialności – wynika z analizy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

W przypadku Legii Warszawa wiodącym tematem był nawet nie tyle boleśnie przegrany mecz w Poznaniu, a to co działo się tuż po nim. Według doniesień medialnych, po powrocie piłkarzy do Warszawy doszło do zamieszania na klubowym parkingu, w którym mieli uczestniczyć, mocno rozgoryczeni po spotkaniu, „kibice” stołecznego klubu. Wedle informacji mogło dojść do pobicia niektórych piłkarzy, a sprawa elektryzowała całą Polskę jeszcze przez wiele dni. Kluczowymi mediami dla „Wojskowych” były serwisy internetowe: sportowefakty.wp.pl, przegladsportowy.pl, gol24.pl, sport.pl, sport.interia.pl i pilkanozna.pl. Wśród mediów drukowanych najwięcej publikacji zamieściły: „Przegląd Sportowy”, „Sport” oraz „Piłka Nożna”. W analizowanym okresie najbardziej aktywnym dziennikarzem informującym o Legii był Maciej Kmita (sportowefakty.wp.pl) – 36 publikacji, a za nim znalazł się jego redakcyjny kolega Szymon Mierzyński – 28 publikacji. Powyżej 20 wzmianek o klubie z Łazienkowskiej w październiku zamieścili także Bartosz Karcz („Dziennik Polski”, „Gazeta Krakowska”), Mateusz Miga, Maciej Kaliszuk, Antoni Bugajski (wszyscy „Przegląd Sportowy”) oraz Maciej Lehmann („Głos Wielkopolski”)

Wisła odnotowała natomiast najwięcej publikacji przy okazji meczu z Legią na własnym stadionie. Dużym zainteresowaniem cieszyły się kolejne informacje o przekraczanych pułapach sprzedaży biletów, aż w końcu wyprzedaniu wszystkich. Krakowski klub po raz kolejny jest liderem przekazu prasowego – to głównie zasługa małopolskich mediów drukowanych – w szczególności „Dziennika Polskiego” i „Gazety Krakowskiej” wraz z lokalnymi mutacjami. Kluczowe dla przekazu były także internetowe serwisy: gol24.pl, przegladsportowy.pl, sport.interia.pl czy sportowefakty.wp.pl. Zdecydowanie najczęściej o Wiśle w swoich tekstach wspominał Bartosz Karcz („Dziennik Polski”, „Gazeta Krakowska”) – aż 54 doniesienia. Powyżej 30 wzmianek odnotowali także Mateusz Miga – 41 oraz Michał Trela – 33 (obaj „Przegląd Sportowy”).

Po miesiącu przerwy na „pudło” wrócił Lech Poznań, dla którego kluczowy był mecz z Legią rozegrany pierwszego dnia analizowanego okresu. O „Kolejorzu” wspominano w kontekście doskonałego dla poznaniaków wyniku meczu, lecz także przy okazji w/w problemów Legii. O zespole ze stolicy Wielkopolski najczęściej wspominały te same serwisy internetowe, co przy okazji Legii i Wisły. W czołówce tytułów prasowych poza „Przeglądem Sportowym” i „Sportem” można znaleźć także „Głos Wielkopolski”, poznańską mutację „Gazety Wyborczej” czy „Piłkę Nożną”. Najczęściej o Lechu informowali dziennikarze na co dzień zajmujący się „Kolejorzem”: Szymon Mierzyński (sportowefakty.wp.pl) – 40 wzmianek, Maciej Henszel („Przegląd Sportowy”) – 36 oraz Maciej Lehmann („Głos Wielkopolski”) – 31.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w październiku 2017 (prasa i wybrane strony internetowe)

Na szczycie rankingu medialności w NICE 1. lidze bez zmian – Ruch Chorzów od wielu miesięcy zdecydowanie wygrywa. Z czołówki za to na dobre wypadł drugi z tegorocznych spadkowiczów – Górnik Łęczna. Miejsca w czołówce zajęły za to GKS Katowice, Chrobry Głogów, Zagłębie Sosnowiec czy Stal Mielec. W związku z dużą ilością śląskich klubów prym, wśród mediów informujących o klubach zaplecza ekstraklasy, wiedzie dziennik „Sport”, za którego plecami znalazły się serwisy internetowe: sportowefakty.wp.pl i gol24.pl, a także „Przegląd Sportowy” i „Dziennik Zachodni”

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn NICE 1. ligi w październiku 2017 (prasa i wybrane strony internetowe)

Październik był kolejnym miesiącem z ogromną przewagą Roberta Lewandowskiego nad innymi polskimi piłkarzami, występującymi w jednej z pięciu najsilniejszych europejskich lig, co spotęgował fakt kolejnych goli w ostatnich meczach eliminacji do przyszłorocznych mistrzostw świata. Za plecami RL9 znalazł się Grzegorz Krychowiak, który wrócił do reprezentacji Polski po krótkiej przerwie. Dalsze pozycje zajęli Piotr Zieliński, Łukasz Piszczek i Arkadiusz Milik, o którego kontuzji i pierwszych treningach po operacji kolana chętnie informowały media.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w październiku 2017 (prasa i wybrane strony internetowe)

 

„Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Badanie uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com). Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory analitycy firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wzięli pod uwagę już ponad 1,6 mln informacji.

Źrodło: Press Service Monitoring Mediów

 

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›