Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Legia Warszawa współpracuje z Narodowym Centrum Kultury

Legia Warszawa nawiązała współpracę z Narodowym Centrum Kultury w zakresie organizacji projektów edukacyjno-kulturalnych skierowanych do młodzieży.

Celem współpracy Narodowego Centrum Kultury (NCK) oraz klubu Legia Warszawa jest stworzenie dla młodych ludzi inspirującej przestrzeni do osobistego rozwoju, poszerzania horyzontów i ekspresji artystycznej. Wśród planowanych wspólnych inicjatyw znajdzie się konkurs łączący bliski współczesnej młodzieży muzyczny język rapu i hip-hopu z utworami poetyckimi o ponadczasowym i uniwersalnym przesłaniu.

„Naszą intencją jest zachęcanie młodych kibiców do uczestnictwa w kulturze, poszerzanie znajomości literatury oraz popularyzacja dorobku jednego z wybitnych polskich poetów. Wsparcie i zaangażowanie w projekt tak renomowanego klubu piłkarskiego, jakim jest Legia Warszawa, potwierdza, że władzom i społeczności Legii bliskie są koncepcje wychowawczej roli sportu wywodzące się z idei olimpizmu, promującej harmonijny rozwój człowieka: ciała, woli, umysłu. Wyróżniający się sportowcy czytają książki, ponieważ w drodze do mistrzostwa sportowego rozwój motoryczny i intelektualny muszą iść ze sobą w parze. Pamiętajmy też, że kultura łączy” – komentuje prof. Rafał Wiśniewski, dyrektor Narodowego Centrum Kultury.

Realizacja wspólnych przedsięwzięć pozwoli również na zwiększenie świadomości społecznej na temat działań wspierających edukację i kulturę najbardziej utytułowanego klubu w kraju, jakim jest Legia Warszawa.

„Zależy nam, żeby ta niecodzienna inicjatywa i niecodzienna współpraca stała się kolejną ciekawą propozycją, wspierającą budowanie aktywnej społeczności wokół działalności naszego klubu. Z jednej strony nasze działanie pozwolą części tej młodszej społeczności znaleźć przestrzeń do realizacji swoich artystycznych pasji, z drugiej strony będzie świetną wizytówką, przełamującą wiele uprzedzeń wśród ludzi niezaangażowanych na co dzień w piłkarską działalność Legii” – mówi Wiceprezes Zarządzający Legii Warszawa Marcin Herra.

To kolejne współdziałanie Narodowego Centrum Kultury i Legii. W ubiegłym roku zawodnik klubu, Bartosz Kapustka zaangażował się w kampanię społeczną „Czytaj i wejdź do gry!” promującą czytelnictwo w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0.,. Akcja organizowana przez Narodowe Centrum Kultury z udziałem cenionych polskich sportowców przypomina o zaletach czytania jako przyjemnego i bardzo wartościowego sposobu spędzania czasu oraz uświadamia, że w życiu każdego z nas równie ważna jest aktywność fizyczna oraz trening umysłu, szczególnie podczas czytania.

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›