Legia Warszawa współpracuje z Narodowym Centrum Kultury
Legia Warszawa nawiązała współpracę z Narodowym Centrum Kultury w zakresie organizacji projektów edukacyjno-kulturalnych skierowanych do młodzieży.
Celem współpracy Narodowego Centrum Kultury (NCK) oraz klubu Legia Warszawa jest stworzenie dla młodych ludzi inspirującej przestrzeni do osobistego rozwoju, poszerzania horyzontów i ekspresji artystycznej. Wśród planowanych wspólnych inicjatyw znajdzie się konkurs łączący bliski współczesnej młodzieży muzyczny język rapu i hip-hopu z utworami poetyckimi o ponadczasowym i uniwersalnym przesłaniu.
– „Naszą intencją jest zachęcanie młodych kibiców do uczestnictwa w kulturze, poszerzanie znajomości literatury oraz popularyzacja dorobku jednego z wybitnych polskich poetów. Wsparcie i zaangażowanie w projekt tak renomowanego klubu piłkarskiego, jakim jest Legia Warszawa, potwierdza, że władzom i społeczności Legii bliskie są koncepcje wychowawczej roli sportu wywodzące się z idei olimpizmu, promującej harmonijny rozwój człowieka: ciała, woli, umysłu. Wyróżniający się sportowcy czytają książki, ponieważ w drodze do mistrzostwa sportowego rozwój motoryczny i intelektualny muszą iść ze sobą w parze. Pamiętajmy też, że kultura łączy” – komentuje prof. Rafał Wiśniewski, dyrektor Narodowego Centrum Kultury.
Realizacja wspólnych przedsięwzięć pozwoli również na zwiększenie świadomości społecznej na temat działań wspierających edukację i kulturę najbardziej utytułowanego klubu w kraju, jakim jest Legia Warszawa.
– „Zależy nam, żeby ta niecodzienna inicjatywa i niecodzienna współpraca stała się kolejną ciekawą propozycją, wspierającą budowanie aktywnej społeczności wokół działalności naszego klubu. Z jednej strony nasze działanie pozwolą części tej młodszej społeczności znaleźć przestrzeń do realizacji swoich artystycznych pasji, z drugiej strony będzie świetną wizytówką, przełamującą wiele uprzedzeń wśród ludzi niezaangażowanych na co dzień w piłkarską działalność Legii” – mówi Wiceprezes Zarządzający Legii Warszawa Marcin Herra.
To kolejne współdziałanie Narodowego Centrum Kultury i Legii. W ubiegłym roku zawodnik klubu, Bartosz Kapustka zaangażował się w kampanię społeczną „Czytaj i wejdź do gry!” promującą czytelnictwo w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0.,. Akcja organizowana przez Narodowe Centrum Kultury z udziałem cenionych polskich sportowców przypomina o zaletach czytania jako przyjemnego i bardzo wartościowego sposobu spędzania czasu oraz uświadamia, że w życiu każdego z nas równie ważna jest aktywność fizyczna oraz trening umysłu, szczególnie podczas czytania.