Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Legia Warszawa na topie

Legia Warszawa to pierwszy polski klub w Lidze Mistrzów po ponad 20-tu latach, taki sukces widać we wzroście medialności.

Już po pierwszym meczu w Lidze Mistrzów wielu kibiców zaczęło się zastanawiać, czy „Wojskowi” pasują do tych elitarnych rozgrywek. Po porażce z Borussią Dortmund z posady trenerskiej zwolniony został Besnik Hasi. Poza tym drużyna zdobyła tylko jeden punkt w trzech wrześniowych kolejkach LOTTO Ekstraklasy. Z pewnością sportowo nie był to udany miesiąc dla mistrzów Polski, jednak wszystkie te wydarzenia wpłynęły na wzrost liczby publikacji na temat klubu.

Przez ostatni rok Legia Warszawa nie schodzi z pierwszego miejsca w rankingu „Polska Piłka”. We wrześniu w nawiązaniu do klubu ukazało się prawie dwa razy więcej materiałów medialnych niż na temat drugiego zespołu w zestawieniu – Wisły Kraków. Warto zaznaczyć, że tak dużą liczbę publikacji Legia Warszawa zanotowała ostatnio ponad dwa lata temu, gdy odpadła w trzeciej rundzie eliminacji do Ligi Mistrzów po walkowerze z Celtikiem Glasgow. Na kolejnym miejscu podium znalazł się Lech Poznań, który utrzymał pozycję z sierpnia. TOP 5 zespołów LOTTO Ekstraklasy uzupełniły Śląsk Wrocław i Pogoń Szczecin.

Wykres 1. TOP 5 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy we wrześniu 2016 (prasa i wybrane strony internetowe)

 

Najwyżej sklasyfikowaną drużyną 1. ligi został Górnik Zabrze. Zabrzanie po słabym sierpniu, w którym przegrali aż trzy mecze na zapleczu Ekstraklasy, we wrześniu odnotowali cztery spotkania bez porażki (po dwa zwycięstwa i remisy). W analizowanym miesiącu media pisały nie tylko o wynikach sportowych klubu ze Śląska, ale także o problemach natury organizacyjnej, które klub ma od dłuższego czasu. Podczas pierwszej połowy wrześniowego meczu z Drutex-Bytovią Bytów kibice klubu najwięcej energii poświęcili na manifestację nieufności wobec prezydent miasta Małgorzaty Mańki-Szulik i zarządu klubu. Kibice gospodarzy pokazali zarządowi wcześniej przygotowane „żółte kartki”. Na nich umieścili swoje postulaty. Domagali się m.in. odwołania obecnego zarządu oraz zmian w jego strukturze. O Górniku pojawiło się ponad dwa razy więcej publikacji niż o Zagłębiu Sosnowiec – klubie, który zajął drugie miejsce w zestawieniu. Trzecie miejsce należało do Stali Mielec, a następne lokaty zajęły Olimpia Grudziądz i GKS Katowice.

Wykres 2. TOP 5 najbardziej medialnych drużyn 1. ligi we wrześniu 2016 (prasa i wybrane strony internetowe)

 

„Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Badanie uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com). Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory analitycy firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wzięli pod uwagę już ponad 1,3 mln informacji.

Źródło: Press Service Monitoring Mediów

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›