Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Legia Warszawa nawiązała współpracę z RadarSat

Legia Warszawa podpisała umowę z firmą RadarSat z siedzibą w Chicago. Dzięki temu porozumieniu, od pierwszego kwartału przyszłego roku, materiały wideo wyprodukowane przez Legia.com będzie można obejrzeć w USA na platformie Sling TV.

– „Bardzo cieszymy się z uzyskania możliwości prezentowania materiałów o Legii Warszawa na terenie Stanów Zjednoczonych. Polacy mieszkający w USA kochają piłkę nożną i śledzą wszelkie mecze i rozgrywki ligowe. Jest nam niezmiernie miło móc pokazywać materiały o legendarnym i najlepszym polskim klubie” – mówi prezes RadarSat, Rafał Stykowski, który podpisywał umowę z Legią.

– „Ta umowa to kolejny etap naszych działań, by Legia jako marka była obecna nie tylko na rynku krajowym czy europejskim, ale także w USA. Liczba Polaków w Stanach i zainteresowanie wśród nich Legią, rosnąca popularność piłki nożnej, w tym rozwój klubów MLS oraz horyzont Mundialu w 2026 to tylko niektóre z licznych powodów, dla których jest to dla nas naturalny kierunek.” – podkreśla Tomasz Zahorski, członek zarządu Legii Warszawa.

Przypomnijmy, że po wieloletniej przerwie, pierwsza drużyna Legii wróciła 2 lata temu gościnnie za ocean biorąc udział w mocno obsadzonym turnieju Florida Cup w styczniu 2018 r. Od tego czasu pojawiały się propozycje kolejnych, bardzo atrakcyjnych finansowo wizyt i meczów, ale na przeszkodzie stawał kalendarz letnich meczów europejskich pucharów.

– „Międzynarodowe aktywności Legii to ważny cel klubu, ale nie może on stanowić dodatkowego ryzyka w realizacji celów sportowych. Jesteśmy jednak przekonani, że przyjdzie czas na pozytywną odpowiedź na jedno z kolejnych zaproszeń” – mówi Zahorski. Podkreśla też , że od czasu Florida Cup, Legia podjęła szereg działań, które są odpowiedzią na zainteresowanie Legią w USA i które je rozwijają. Najważniejsza jest działalność Fundacji Legia Soccer Schools.

W czerwcu 2018 r. po raz pierwszy Fundacja Legia Soccer Schools zorganizowała obozy dla prawie setki dzieci w wieku 7-19 lat w USA – w San Francisco i w Bostonie. W lutym oraz w sierpniu 2019 roku kolejne takie obozy miały miejsce w New Jersey. W czasie tych zajęć dzieci, nie tylko polonijne, trenują w strojach z herbem naszego klubu i zgodnie z metodologią Legii. Zainteresowanie takimi zajęciami wciąż rośnie. Legia jest także regularnie zapraszana do udziału w największych konferencjach trenerskich United Soccer Coaches Convention, jak również Kongresie 60 Milionów integrującym środowisko Polaków mieszkających na całym świecie.

– „To właśnie na tym forum, podczas konferencji w styczniu 2019 r., na której prezentowane były plany klubu, doszło do pierwszych rozmów w kwestii obecności legijnych programów w amerykańskich kanałach telewizyjnych. Dzięki naszym działaniom w ostatnich latach mamy już w Stanach wielu przyjaciół i ludzi, którym Legia jest bardzo bliska oraz którzy widzą w naszej współpracy unikalny potencjał. Bardzo to doceniamy” – mówi Tomasz Zahorski.

– „Dzięki programom nadawanym na kanałach Dish Network i SlingTV, Polacy mieszkający w Stanach Zjednoczonych będą mogli z jeszcze większym zaangażowaniem śledzić losy Legii Warszawa. Jest to początek wspaniałej współpracy” – mówi prezes Stykowski. To on w 1998 roku pomógł wystartować na terenie USA polskiej telewizji TV Polonia. W 2004 r. wprowadził na anteny satelitarne kanał iTVN, a następnie Kino Polska. Obecnie pod kontrolą jego firmy jest 18 kanałów nadających swoje programy na terenie USA. RadarSat chętnie wspiera też działania organizacji charytatywnych. Jest szczególnie zaangażowana w fundację You Can Be My Angel. Wspiera także polską kulturę na obczyźnie oraz polonijne dzieci. – „To kolejne obszary, w których widzę potencjał naszej współpracy z Legią” – mówi Stykowski.

Produkcje z Legia.com o pierwszej drużynie, ale także o projekcie Legia Soccer Schools, czy też materiały promujące charytatywną działalność Fundacji Legii, będzie można od marca oglądać w USA. Wystarczy do tego dekoder lub aplikacja, którą w bardzo prosty sposób można ściągnąć na smartfona czy na smart TV. Dzięki niej, każdy abonent Sling TV w dowolnym miejscu w USA będzie mógł oglądać polską telewizję, a w niej materiały o Legii Warszawa.
Według danych renomowanej polsko – amerykańskiej agencji Ingressus z siedzibą w Chicago, w Stanach Zjednoczonych mieszka ponad 9 milionów osób przyznających się do polskiego pochodzenia, a ok. 2,5 mln używa języka polskiego na co dzień, czując się w pełni Polakami. Najwięcej z nich zamieszkuje stany Nowy Jork ( 10,5% populacji ), Illinois ( 10%), Michigan ( 9,2%), New Jersey ( 6,2% ) i Florydę ( 4,6%).

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›