Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Legia Warszawa i Górnik Zabrze na czele medialności

Legia Warszawa oraz Górnik Zabrze zostały najbardziej medialnymi klubami w lutym.

W lutym po ośmiu tygodniach przerwy do gry wróciła LOTTO Ekstraklasa. Przed rozpoczęciem 21. kolejki zmagań ligowych, pomimo dużych roszad w formacji ofensywnej, większość ekspertów jako zwycięzcę typowała Legię Warszawa. Czy te założenia się sprawdzą dowiemy się na początku czerwca. „Wojskowi” wciąż nie mają sobie równych w badaniu „Polska Piłka” przygotowanym przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Legia Warszawa ligowe zmagania w 2017 r. zaczęła skromnym zwycięstwem nad Arką w Gdyni. W kolejnych dwóch ligowych spotkaniach zdobyła tylko jeden punkt. Drużyna ze stolicy w lutym bardziej skupiała się na rywalizacji w Lidze Europy. Pierwszy mecz z Ajaxem Amsterdam, Legia bezbramkowo zremisowała. Po wyjazdowym meczu przegranym 0:1 odpadła jednak z europejskich pucharów.

Na drugiej pozycji rankingu „Polska Piłka” znalazła się Wisła Kraków, którą zimą dotknęły największe zmiany personalne. Nie tylko postawiono na przedstawiciela hiszpańskiej myśli szkoleniowej, ale też na zagraniczny „zaciąg”, podnoszący przede wszystkim konkurencję w drugiej linii. Wiślakom udało się wygrać w lutym z Koroną Kielce i Jagiellonią Białystok. Przegrali jedno spotkanie we Wrocławiu ze Śląskiem.

Na trzecim miejscu analizy znalazła się drużyna Lech Poznań, która okazała się rewelacją ligi po przerwie zimowej. Trzy mecze wygrane po 3:0 ucieszyły kibiców z Poznania. Największym zaskoczeniem dla dziennikarzy i kibiców była bardzo dobra gra w obronie „Kolejorza”. Drużyna z Poznania do zmagań ligowych w 2017 r. przystąpiła z mocno przebudowaną defensywą. Odeszli Paulus Arajuurii i Tamar Kadar, a Jan Bednarek zmagał się z chorobą. Jednak trener Nenad Bjelica bardzo dobrze zorganizował grę obronną Lecha.


Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w lutym 2017 (prasa i wybrane strony internetowe)

Najwyżej sklasyfikowaną drużyną w rankingu 1. ligi został Górnik Zabrze. Zabrzanie po spadku z Ekstraklasy, ósmy miesiąc z rzędu uplasowali się na szczycie zestawienia. W przeciwieństwie do LOTTO Ekstraklasy, w 1. lidze zmagania rozpoczęły się dopiero na początku marca, dlatego dziennikarze pisali przede wszystkim o ruchach transferowych oraz sparingach drużyn z zaplecza ekstraklasy. W lutowym rankingu „Polska Piłka” Górnik zanotował ponad dwa razy więcej publikacji od drugiego w zestawieniu zespołu z Górnego Śląska – Zagłębia Sosnowiec. Kolejne miejsca zajęły GKS Katowice, Podbeskidzie Bielsko-Biała i Stal Mielec.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn 1. ligi w lutym 2017 (prasa i wybrane strony internetowe)

„Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Badanie uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com). Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory analitycy firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wzięli pod uwagę już ponad 1,4 mln informacji.

Źródło: Press Service Monitoring Mediów

Najnowsze

Zondacrypto sponsorem loży Monako

Giełda Zandracrypto została sponsorem Loży Honorowej AS Monako – Salon Honneur podczas spotkań francuskiej ligi W ramach ...

Całość ›

Fundusz Avallon pozostaje partnerem Akademii Widzewa Łódź

W sezonie 2024/25 fundusz Avallon MBO nadal będzie wspierać Akademię Widzewa Łódź jako jeden ze Sponsorów To przedłużenie ...

Całość ›

PGZ Stocznia Wojenna Sponsorem Meczu Arki Gdynia

Sponsorem Meczu Arki Gdynia ze Stalą Stalowa Wola została PGZ Stocznia Wojenna Stocznia już drugi raz wspiera klub PGZ Stocznia ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›