Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Legia również na koniec roku najbardziej medialna

Legia Warszawa również w grudniu nie pozwoliła innym zdobyć tytułu najbardziej medialnej drużyny w Polsce.

Ćwierćfinał Euro 2016, powrót polskiego klubu po 20 latach do rozgrywek Ligi Mistrzów, a na koniec awans Legii Warszawa do Ligi Europy. Dawno nie było tak udanego roku dla polskiej piłki. W piłce klubowej brylowała Legia Warszawa, która w grudniu po raz kolejny znalazła się na szczycie rankingu „Polska Piłka” przygotowanym przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Reprezentacja po bardzo udanych eliminacjach do Mistrzostw Europy rozbudziła apetyty kibiców. Od kadry z Robertem Lewandowskim na czele, wielu ekspertów i kibiców oczekiwało sukcesu na Euro 2106 we Francji. Nasi reprezentanci nie zawiedli i przegrali dopiero w ćwierćfinale po rzutach karnych z Portugalią. Zgoła inaczej było w przypadku naszych klubów występujących w europejskich pucharach. Od nich oczekiwano tylko tego, żeby nie przyniosły wstydu. Legia Warszawa po początkowych niepowodzeniach w Lidze Mistrzów, gdy kibice zastanawiali się ile bramek „Wojskowym” wpakują przeciwnicy, ostatecznie miło wszystkich zaskoczyła i awansowała do Ligi Europy. Legia na koniec roku dołożyła dwa wysokie zwycięstwa w LOTTO Ekstraklasie z Piastem Gliwice i Górnikiem Łęczna. Te sukcesy Mistrzów Polski pozwoliły klubowi ze stolicy po raz kolejny zająć pierwszą pozycję w rankingu najbardziej medialnych klubów „Polska Piłka”. W 2016 r. Legia w żadnym miesiącu nie pozwoliła rywalom zepchnąć się z pierwszej pozycji w rankingu. W grudniu na drugiej pozycji zestawienia uplasowała się Wisła Kraków, która lepsze mecze przeplatała gorszymi. W grudniu wygrała z Lechią Gdańsk, zremisowała z Cracovią i przegrała z Ruchem Chorzów. Na trzecią pozycję wskoczył Lech Poznań, który w poprzednim miesiącu był na piątym miejscu.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w listopadzie 2016 (prasa i wybrane strony internetowe).

W grudniu nie rywalizowano w piłkarskiej 1. lidze, co wpłynęło na mniejsze zainteresowanie dziennikarz tą klasą rozgrywkową. Nie zmieniło to jednak układu sił w rankingu „Polska Piłka. Po raz kolejny (szósty miesiąc z rzędu) najwyżej sklasyfikowaną drużyną 1. ligi został Górnik Zabrze. Górnik, który od początku sezonu gra poniżej oczekiwań swoich kibiców i zajmuje ósme miejsce w lidze, wyprzedził Zagłębie Sosnowiec. Klub z Sosnowca zdecydowanie lepiej radzi sobie w 1. lidze, zajmując trzecią pozycję i tracąc tylko trzy punkty do lidera Chojniczanki Chojnice. Kolejne miejsca w zestawieniu zajęły GKS Katowice, Podbeskidzie Bielsko-Biała i Chrobry Głogów.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn 1. ligi w listopadzie 2016 (prasa i wybrane strony internetowe)

 „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Badanie uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com). Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory analitycy firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wzięli pod uwagę już ponad 1,4 mln informacji.

Źródło: Press Service

Najnowsze

Porady

Pozyskiwanie sponsorów a budowanie wokół klubu zaangażowanej społeczności

Budowanie zaangażowanej społeczności to kolejny ważny element w procesie poszukiwania sponsorów dla małych klubów sportowych Jakie ...

Całość ›

Arka Gdynia stworzyła kolekcję na finał Pucharu

Arka Gdynia po awansie do kolejnego w ostatnim czasie finału Pucharu Polski stworzyła specjalną kolekcję odzieży oraz gadżetów ...

Całość ›

NOXy® dołącza do grona partnerów Chemika

Grupa Azoty, producent NOXy®, została partnerem Grupa Azoty Chemik Police, to nie pierwsza współpraca z przedstawicielem sportu marki ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›
Wywiad

Jacek Łosak – MMABiznes.pl, Akapit Media

Z każdym rokiem MMA w Polsce zyskuje na popularności wśród mediów, kibiców, profesjonalizuje się Jak wielką zmianę na przestrzeni kilku lat przeszło MMA, na te i inne pytanie odpowiadał Jacek Łosak, Redaktor Naczelny MMABiznespl oraz właściciel agencji Akapit Media   Paweł ...

Całość ›

Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera

Znam i akceptuję
regulamin

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres email informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od portalu Sponsoring Sport.pl z siedzibą w Dąbrowie,  ul. Piaskowa 9/4, 62-070 Dąbrowa. Firma wpisana jest do rejestru przedsiębiorców KRS przez Sąd Rejonowy dla Sądu w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem NIP: 777-299-76-75, REGON: 368988510.

 

Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera

Znam i akceptuję
regulamin

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres email informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od portalu Sponsoring Sport.pl z siedzibą w Dąbrowie,  ul. Piaskowa 9/4, 62-070 Dąbrowa. Firma wpisana jest do rejestru przedsiębiorców KRS przez Sąd Rejonowy dla Sądu w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem NIP: 777-299-76-75, REGON: 368988510.