Legia najlepsza również w marcu
W marcu, po raz kolejny Legia Warszawa zajęła pierwszą pozycję w badaniu najbardziej medialnych klubów „Polska Piłka” przygotowanym przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.
Legia Warszawa po odpadnięciu z europejskich pucharów odnotowała mniejsze zainteresowanie medialne dziennikarzy. Choć jej przewaga nad kolejnymi drużynami w badaniu „Polska Piłka” pozostała spora, to jest zdecydowanie niższa niż w poprzednich miesiącach. W przypadku „Wojskowych” ciekawiej było w klubowych gabinetach niż na boisku. Władzę w Legii przejął Dariusz Mioduski, zastępując na stanowisku prezesa Bogusława Leśnodorskiego.
Ostatni raz Lech Poznań odnotował więcej publikacji medialnych od Legii we wrześniu 2015 r. Jednak Poznaniacy nie mają się czym martwić. Po siedmiu miesiącach udało im się wyprzedzić w rankingu medialności Wisłę Kraków, która w ostatnim czasie plasowała się za drużyną ze stolicy. Bardzo dobra seria spotkań piłkarzy z Poznania nie umknęła uwadze dziennikarzy. Pomimo dwóch bezbramkowych remisów z Górnikiem Łęczna i Wisłą Kraków, Lechowi udało się nawet na chwilę zrównać z liderem LOTTO Ekstraklasy. Po raz kolejny również wielkim sukcesem okazała się akcja „Kibicuj z klasą”, która wypadła w dniu urodzin Lecha. Bezpłatny udział w spotkaniu mogły wziąć grupy zorganizowane dzieci i młodzieży.
Na trzecim miejscu w rankingu znalazła się Wisła Kraków, która zmierzyła się w marcu z Legią i Lechem. Mecz w Warszawie przegrała, a na swoim stadionie zremisowała wspomniany mecz z Lechem.
Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w marcu 2017 (prasa i wybrane strony internetowe
Najwyżej sklasyfikowaną drużyną w rankingu 1. ligi został Górnik Zabrze. Zabrzanie po raz kolejny uplasowali się na szczycie zestawienia, jednak ich przewaga była mniej wyraźna niż w poprzednich miesiącach. Górnik zmagania ligowe w 2017 roku zaczął w kratkę. Udało mu się wygrać z GKS Tychy i Sandecją Nowy Sącz, a przegrał z Pogonią Siedlce i Zagłębiem Sosnowiec. Z marcowych spotkań nie mogą być zadowoleni piłkarze drugiej drużyny rankingu „Polska Piłka”, GKS-u Katowice. Na pięć rozegranych spotkań udało im się tylko wygrać ze Zniczem Pruszków. Kolejne miejsca w zestawieniu medialności zajęły Zagłębie Sosnowiec, Stal Mielec i Miedź Legnica.
Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn 1. ligi w marcu 2017 (prasa i wybrane strony internetowe)
„Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Badanie uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” sprawdza popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com). Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory analitycy firmy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wzięli pod uwagę już ponad 1,5 mln informacji.
Źródło: Press Service Monitoring Mediów