Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Legia najlepsza, Korona dość wysoko

Legia Warszawa od wielu miesięcy znajduje się na szczycie medialnego zestawienia klubów LOTTO Ekstraklasy. Zawirowania wokół klubu wywindowały „Wojskowych” także w kwietniu – wynika z analizy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Zmiana trenera po serii słabych występów spowodowała, że klub z Łazienkowskiej zdecydowanie zdystansował kolejne w rankingu zespoły Lecha Poznań i Wisły Kraków.

O Legii w kwietniu wzmiankowano dwa razy więcej niż o każdym z ośmiu ostatnich klubów w zestawieniu, a jej przewaga nad drugim Lechem Poznań wyniosła ponad 1250 publikacji. Podium uzupełniła Wisła Kraków, a tuż za nią zupełnie niespodziewanie znalazła się Korona Kielce. „Złocisto-krwiści” swoją wysoką pozycję zawdzięczają występom w Pucharze Polski, a także pierwszemu meczowi w grupie mistrzowskiej z Lechem Poznań czy przedłużeniu kontraktu przez Gino Lettieriego.

Co ciekawe, pierwsza ósemka medialnego rankingu za kwiecień nie pokrywa się z grupą mistrzowską LOTTO Ekstraklasy. Znalazły się w niej Śląsk Wrocław i Cracovia, wyprzedzając grające o mistrzostwo Polski zespoły Zagłębia Lubin (12. miejsce) i Wisły Płock (14.). Nadspodziewanie dobre wyniki sportowe płockiego klubu nie do końca przekładają się na zainteresowanie mediów.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w kwietniu 2018 (prasa i wybrane strony internetowe)

W Nice I lidze sytuacja nie uległa większym zmianom – od wielu miesięcy Ruch Chorzów zdecydowanie przewodzi stawce, czasem zmieniają się jedynie zespoły na kolejnych miejscach, choć w kwietniu kolejny miesiąc z rzędu na podium znalazły się GKS Katowice i Stal Mielec, walczące o awans do piłkarskiej elity. Wiele publikacji o „Niebieskich” w analizowanym okresie wygenerowały tradycyjnie kwestie organizacyjno-finansowe, ale także coraz słabsze wyniki sportowe i zmiana trenera. Zasłużony chorzowski klub ma coraz mniejsze szanse na utrzymanie się na zapleczu LOTTO Ekstraklasy, co generuje także wiele komentarzy oraz felietonów na jego temat. Przewodząca Nice I lidze Miedź Legnica zajęła piąte miejsce w medialnym zestawieniu, a tuż przed nią znalazł się drugi z zeszłorocznych spadkowiczów – Górnik Łęczna – który pod wodzą nowego trenera walczy o utrzymanie się na I-ligowym froncie.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn NICE 1. ligi w kwietniu 2018 (prasa i wybrane strony internetowe)

Jeśli chodzi o polskich piłkarzy występujących w pięciu najsilniejszych europejskich ligach od wielu miesięcy Robert Lewandowski nie ma sobie równych i nic nie wskazuje na to, aby miało się to zmienić. W kwietniu za jego plecami znalazł się polski duet z Napoli – Arkadiusz Milik i Piotr Zieliński – których zespół do pewnego momentu walczył o mistrzostwo Włoch z Juventusem Turyn. Tuż za podium znalazł się właśnie zawodnik „Starej Damy” – Wojciech Szczęsny, który wyprzedził mającego problemy z regularną grą w West Bromwich Albion Grzegorza Krychowiaka. W dziesiątce po raz pierwszy od letniego okienka transferowego znalazło się miejsce dla Jana Bednarka, który niespodziewanie został podstawowym obrońcą walczącego o utrzymanie w British Premier League Southampton.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w kwietniu 2018 (prasa i wybrane strony internetowe)

„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Badanie uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, YouTube.com). Badanie prowadzone jest cyklicznie, począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory wzięto pod uwagę już ponad 1,7 mln informacji.

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›