Legia najbardziej medialna również w czasie koronawirusa
Marcowy ranking medialności klubów PKO BP Ekstraklasy nie przyniósł większych zmian. Po raz kolejny najlepsza była Legia Warszawa, a za jej plecami znalazła się czwórka zespołów, która wyraźnie odskoczyła reszcie.
Wśród polskich piłkarzy będących zawodnikami klubów w pięciu najsilniejszych europejskich ligach ponownie liderem okazał się Robert Lewandowski, ale już za jego plecami doszło do zmian – wynika z analizy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.
W marcu udało się rozegrać jedynie dwie kolejki PKO BP Ekstraklasy, a następnie zawieszono rozgrywki w związku z koronawirusem. Wszystkie kluby odnotowały spadek liczby publikacji w stosunku do lutego. Nic więc dziwnego, że poza rozegranymi meczami przekaz zdominowały kwestie organizacyjne. Mowa głównie o problemach finansowych klubów w związku z aktualną sytuacją.
Najlepsza po raz kolejny okazała się Legia Warszawa, a czołowa piątka nie uległa zmianie od dłuższego czasu. To Śląsk Wrocław, Wisła Kraków, Cracovia oraz Lech Poznań. Warte uwagi jest siódme miejsce Korony Kielce, o której często pisano w kontekście dokapitalizowania i relacji z miastem.
W Fortuna 1. Lidze także nie doszło do większych przetasowań. W czołowej piątce po raz kolejny znalazły się Stal Mielec, Radomiak Radom oraz Warta Poznań. W marcu dołączyły do nich Podbeskidzie Bielsko-Biała oraz GKS Tychy. Ten drugi klub zdążył rozegrać mecz z Cracovią w ramach ¼ finału Pucharu Polski, co pozwoliło mu awansować na trzecie miejsce zestawienia.
Stosunkowo najwięcej działo się w zestawieniu polskich piłkarzy będących zawodnikami klubów jednej z pięciu najsilniejszych europejskich lig. Na czele po raz kolejny znalazł się Robert Lewandowski, ale za jego plecami doszło do zmian. Na drugie miejsce wskoczył Bartosz Bereszyński z Sampdorii Genua, który został pierwszym polskim reprezentantem Polski w piłce nożnej zakażonym koronawirusem. Na dalszych miejscach znaleźli się inni Polacy grający we Włoszech. W pierwszej dziesiątce znalazło się także miejsce dla Artura Boruca, który został poddany kwarantannie, oraz Rafała Gikiewicza, który w czasach koronawirusa zaczął zamieszczać w swoich mediach społecznościowych zabawne filmy, co nie umknęło uwadze mediów.
„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl) . Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory wzięto pod uwagę już ponad 1,8 mln informacji.