Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Legia najbardziej medialna w listopadzie

Legia Warszawa co nie dziwi wyprzedziła inne polskie kluby pod względem medialności w listopadzie.

Udział Legii Warszawa w tegorocznej edycji Ligi Mistrzów to prawdziwy rollercoaster. Po bardzo słabych trzech pierwszych meczach w listopadzie „Wojskowi” najpierw zremisowali z ubiegłorocznym triumfatorem tych rozgrywek – Realem Madryt, a następnie w meczu pełnym rekordów przegrali z wicemistrzem – Niemiec Borussią Dortmund. Tak ciekawe wydarzenia nie mogły umknąć dziennikarzom. Legia Warszawa po raz kolejny znalazła się na szczycie rankingu „Polska Piłka” przygotowywanego przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

W październikowym meczu wyjazdowym Legia Warszawa przegrała z Realem Madryt różnicą czterech goli i przed rewanżem większość kibiców zastanawiała się, jaką różnicą bramkową tym razem zakończy się spotkanie. Ku zdumieniu wielu obserwatorów piłkarze Legii rozegrali najlepsze spotkanie w tegorocznej edycji Ligi Mistrzów i zremisowali z Realem 3:3. Można tylko żałować, że przez zadymę grupy kibiców podczas meczu z Borussią Dortmund UEFA ukarała klub ze stolicy zamknięciem stadionu na spotkanie z obrońcami trofeum LM. Nie mniejszym zainteresowaniem medialnym cieszyło się kolejne spotkanie pucharowe Legii – rewanżowy mecz Borussią. Obu zespołom udało się pobić historyczny rekord Ligi Mistrzów dotyczący liczby bramek w jednym meczu. W starciu BVB z Legią padło aż 12 goli. Powrót Legii Warszawa po 20 latach do Ligi Mistrzów i coraz lepsza gra w Lotto Ekstraklasie pozwoliła „Wojskowym” po raz kolejny zająć pierwszą pozycję w rankingu najbardziej medialnych klubów „Polska Piłka”. W listopadzie na drugiej pozycji zestawienia uplasowała się Wisła Kraków, która lepsze mecze przeplatała gorszymi. W 16. kolejce przegrała z Pogonią Szczecin czterema golami, po czym w następny weekend taką samą różnicą bramkową pokonała Arkę Gdynia. Na trzecią pozycję wskoczył Śląsk Wrocław, który w poprzednim miesiącu zajmował pozycję tuż za podium.

 

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w listopadzie 2016 (prasa i wybrane strony internetowe)

Najwyżej sklasyfikowaną drużyną 1. ligi został Górnik Zabrze. Zabrzanie po spadku z Ekstraklasy piąty miesiąc z rzędu uplasowali się na szczycie rankingu najbardziej medialnych klubów 1. ligi. Górnik, który od początku sezonu gra poniżej oczekiwań swoich kibiców, w listopadzie dwa mecze wygrał, a po jednym zremisował i przegrał. W listopadowym rankingu „Polska Piłka” Górnik zanotował ponad dwa razy więcej publikacji od kolejnego zespołu z Górnego Śląska – GKS Katowice. Kolejne miejsca w zestawieniu zajęły Zagłębie Sosnowiec, Stal Mielec i Miedź Legnica.

 

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn 1. ligi w listopadzie 2016 (prasa i wybrane strony internetowe)

 „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Badanie uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com). Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory analitycy firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wzięli pod uwagę już ponad 1,4 mln informacji.

Źródło: Press Service

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›