Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Legia nadal na szczycie medialności, Górnik wyżej niż zwykle

Marzec w polskiej piłce stał pod znakiem pierwszych w 2018 roku meczów reprezentacji, skandalu w Gliwicach oraz problemów Legii Warszawa. Aktualny mistrz Polski kolejny miesiąc z rzędu znalazł się na szczycie medialnego podsumowania. Przerwany mecz mocno wywindował Górnika Zabrze w zestawieniu, czego nie można powiedzieć o Piaście Gliwice – wynika z analizy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

O ile pierwsza trójka nie jest zaskoczeniem, to już następne lokaty związane są z konkretnymi wydarzeniami. Czwarty Górnik Zabrze uplasował się wysoko przez skandal z początku marca, kiedy to pseudokibice Piasta Gliwice podczas meczu z zabrzanami zdemolowali bramę stadionową i wbiegli na murawę. Mecz został przerwany, a Górnikowi przyznany walkower. Początkowo klubowi z Roosevelta odebrano w związku z tym trzy punkty, jednak później decyzją Najwyższej Komisji Odwoławczej przy PZPN zabrzanie odzyskali „oczka”.

W przypadku dwóch kolejnych zespołów, główne znaczenie miała forma sportowa. Piąta Jagiellonia została w tym okresie liderem LOTTO Ekstraklasy, a Lechia odnotowała serię słabych występów i w międzyczasie zwolniła ówczesnego trenera, Adama Owena. Nowym szkoleniowcem gdańszczan został Piotr Stokowiec, co także wygenerowało wiele publikacji.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w marcu 2018 (prasa i wybrane strony internetowe)

W Nice I lidze sytuacja nie uległa większym zmianom – od wielu miesięcy Ruch Chorzów zdecydowanie przewodzi stawce, czasem zmieniają się jedynie zespoły na kolejnych miejscach, choć w marcu ponownie na podium znalazły się GKS Katowice i Stal Mielec. Wiele publikacji o „Niebieskich” w analizowanym okresie wygenerowały tradycyjnie kwestie organizacyjno-finansowe. Chorzowski klub pod koniec miesiąca spłacił zaległości licencyjne – w związku z tym chorzowianie odzyskali sześć odjętych wcześniej punktów.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn NICE 1. ligi w marcu 2018 (prasa i wybrane strony internetowe)

Podobnie sytuacja wygląda, jeśli chodzi o polskich piłkarzy występujących w pięciu najsilniejszych europejskich ligach. W marcu za plecami Roberta Lewandowskiego znaleźli się Łukasz Piszczek i Arkadiusz Milik. Ten pierwszy przedłużył kontrakt z Borussią Dortmund do 2020 roku, a drugi wrócił do regularnej gry w barwach Napoli, a także zaliczył występy w obu towarzyskich spotkaniach reprezentacji Polski. Następne miejsca zajęli Grzegorz Krychowiak, który zaliczył kolejny niezbyt udany miesiąc w barwach West Bromwich Albion, a także Piotr Zieliński, który odnotował dwa udane występy w reprezentacji w pełnym wymiarze czasowym.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w marcu 2018 (prasa i wybrane strony internetowe)

„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Badanie uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com). Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory wzięto pod uwagę już ponad 1,6 mln informacji.

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›