Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Legia na czele od początku sezonu

Na przestrzeni lipca, kolejny miesiąc z rzędu, to Legia była najbardziej medialnym klubem Ekstraklasy – wynika z analizy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

W kontekście warszawskiej drużyny ukazało się 4 675 publikacji. Duży odsetek doniesień dotyczył otwarcia sezonu 2018/2019, a także nowych piłkarskich potyczek.

Spotkanie beniaminka z Pogonią Szczecin otworzyło nową edycję rozgrywek LOTTO Ekstraklasy. Miedź Legnica, chociaż nie znalazła się w lipcowym zestawieniu najbardziej medialnych drużyn, nie dała na boisku żadnych szans „Portowcom” i odprawiła ich z kwitkiem do domu. Nieco na przekór wynikom sportowym, dziennikarze częściej pisali na temat Pogoni Szczecin – drużyna znalazła się na 10 miejscu w rankingu.

Z uwagi na to, że nowy sezon ruszył dopiero w drugiej połowie lipca, znaczna część materiałów medialnych zawierała obszerne analizy dotychczasowych osiągnięć poszczególnych klubów. Faworytami ekspertów były przede wszystkim dwie drużyny – Legia Warszawa i Lech Poznań.

 

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w lipcu 2018 (prasa i wybrane strony internetowe)

W Fortunie I lidze sytuacja uległa poważnym zmianom. Ruch Chorzów, który od wielu miesięcy przewodził stawce, spadł do II ligi, a jego miejsce z liczbą 1 025 publikacji zajął klub GKS Katowice. Raków Częstochowa z pozycji 7. awansował na pozycję 3., a tuż nad nim znalazła się drużyna Stal Mielec, która już od czerwca wygrzewa 2. miejsce na podium.

Inauguracja nowego sezonu wzbudziła w fanach piłki nożnej mieszane odczucia. Dziennikarze z jednej strony podkreślali solidne przygotowanie klubów z Częstochowy i Mielca, z drugiej natomiast gromili drużyny z Tychów i Katowic, które w kiepskim stylu przegrywały swoje mecze.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortunie 1. ligi w lipcu 2018 (prasa i wybrane strony internetowe)

W zestawieniu najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najsilniejszych europejskich ligach pierwsze miejsce od wielu miesięcy zajmuje niezmiennie Robert Lewandowski. W lipcu za jego plecami znaleźli się Grzegorz Krychowiak i Jakub Błaszczykowski, który z miejsca 6. wspiął się na 3. pozycję w rankingu. Kolejne miejsce należy do Kamila Glika – na temat piłkarza odnotowano jedynie 438 publikacji, co stanowi duży spadek w porównaniu z miesiącem ubiegłym (o 3 538 mniej doniesień).

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w czerwcu (prasa i wybrane strony internetowe)

„Piłka w grze” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Badanie uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com). Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory analitycy firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wzięli pod uwagę już ponad 1,7 mln informacji.

Najnowsze

AGO Esports z Flix Busem

FlixBus, wiodący w Polsce i Europie operator międzymiastowych połączeń autobusowych, dołącza do grona partnerów drużyny esportowej ...

Całość ›

TVP chce pokazywać wyścigi F1 z Robertem Kubicą

Po powrocie Roberta Kubicy do F1 Telewizja Polska chce pokazywać wyścigi, właśnie stara się o zakup sublicencji od Cyfrowego ...

Całość ›

Wisła Kraków SA gotowa na zmianę właściciela

W dniu 18 lutego 2019 roku doszło do podpisania umów, w myśl których osoby zaangażowane w ratowanie klubu otrzymały prawo do ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›
Wywiad

Jacek Łosak – MMABiznes.pl, Akapit Media

Z każdym rokiem MMA w Polsce zyskuje na popularności wśród mediów, kibiców, profesjonalizuje się Jak wielką zmianę na przestrzeni kilku lat przeszło MMA, na te i inne pytanie odpowiadał Jacek Łosak, Redaktor Naczelny MMABiznespl oraz właściciel agencji Akapit Media   Paweł ...

Całość ›
Wywiad

Rafał Michalski – Prezes Blachotrapez

Blachotrapez na rynku jest już ponad 40 lat, od niedawna jednak aktywność marketingowa firmy skupiona jest w znacznym stopniu na marketingu sportowym Skąd taka zmiana, jakie korzyści niesie sponsoring w Polsce, na te pytanie odpowiedział Prezes Zarządu firmy Blachotrapez, Rafał ...

Całość ›

AGO Esports z Flix Busem.
#sponsoringsport #ago #flixbus https://t.co/fQyApL3qj0

TVP chce pokazywać wyścigi F1 z Robertem Kubicą.
#sponsoringsport #tvp #robertkubica https://t.co/EHwebMwXKt