Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Legia na czele od początku sezonu

Na przestrzeni lipca, kolejny miesiąc z rzędu, to Legia była najbardziej medialnym klubem Ekstraklasy – wynika z analizy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

W kontekście warszawskiej drużyny ukazało się 4 675 publikacji. Duży odsetek doniesień dotyczył otwarcia sezonu 2018/2019, a także nowych piłkarskich potyczek.

Spotkanie beniaminka z Pogonią Szczecin otworzyło nową edycję rozgrywek LOTTO Ekstraklasy. Miedź Legnica, chociaż nie znalazła się w lipcowym zestawieniu najbardziej medialnych drużyn, nie dała na boisku żadnych szans „Portowcom” i odprawiła ich z kwitkiem do domu. Nieco na przekór wynikom sportowym, dziennikarze częściej pisali na temat Pogoni Szczecin – drużyna znalazła się na 10 miejscu w rankingu.

Z uwagi na to, że nowy sezon ruszył dopiero w drugiej połowie lipca, znaczna część materiałów medialnych zawierała obszerne analizy dotychczasowych osiągnięć poszczególnych klubów. Faworytami ekspertów były przede wszystkim dwie drużyny – Legia Warszawa i Lech Poznań.

 

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w lipcu 2018 (prasa i wybrane strony internetowe)

W Fortunie I lidze sytuacja uległa poważnym zmianom. Ruch Chorzów, który od wielu miesięcy przewodził stawce, spadł do II ligi, a jego miejsce z liczbą 1 025 publikacji zajął klub GKS Katowice. Raków Częstochowa z pozycji 7. awansował na pozycję 3., a tuż nad nim znalazła się drużyna Stal Mielec, która już od czerwca wygrzewa 2. miejsce na podium.

Inauguracja nowego sezonu wzbudziła w fanach piłki nożnej mieszane odczucia. Dziennikarze z jednej strony podkreślali solidne przygotowanie klubów z Częstochowy i Mielca, z drugiej natomiast gromili drużyny z Tychów i Katowic, które w kiepskim stylu przegrywały swoje mecze.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortunie 1. ligi w lipcu 2018 (prasa i wybrane strony internetowe)

W zestawieniu najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najsilniejszych europejskich ligach pierwsze miejsce od wielu miesięcy zajmuje niezmiennie Robert Lewandowski. W lipcu za jego plecami znaleźli się Grzegorz Krychowiak i Jakub Błaszczykowski, który z miejsca 6. wspiął się na 3. pozycję w rankingu. Kolejne miejsce należy do Kamila Glika – na temat piłkarza odnotowano jedynie 438 publikacji, co stanowi duży spadek w porównaniu z miesiącem ubiegłym (o 3 538 mniej doniesień).

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w czerwcu (prasa i wybrane strony internetowe)

„Piłka w grze” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Badanie uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com). Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory analitycy firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wzięli pod uwagę już ponad 1,7 mln informacji.

Najnowsze

Zondacrypto sponsorem loży Monako

Giełda Zandracrypto została sponsorem Loży Honorowej AS Monako – Salon Honneur podczas spotkań francuskiej ligi W ramach ...

Całość ›

Fundusz Avallon pozostaje partnerem Akademii Widzewa Łódź

W sezonie 2024/25 fundusz Avallon MBO nadal będzie wspierać Akademię Widzewa Łódź jako jeden ze Sponsorów To przedłużenie ...

Całość ›

PGZ Stocznia Wojenna Sponsorem Meczu Arki Gdynia

Sponsorem Meczu Arki Gdynia ze Stalą Stalowa Wola została PGZ Stocznia Wojenna Stocznia już drugi raz wspiera klub PGZ Stocznia ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›