Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Legia w mistrzowskiej formie

Legia do końca sezonu okazała się najbardziej medialnym klubem, w 1 Lidze w maju najczęściej pisano o Górniku.

W maju rozgrywki LOTTO Ekstraklasy weszły w decydującą fazę sezonu. Walka była naprawdę wyrównana i przed ostatnią kolejką spotkań mistrz Polski ciągle nie był znany. Ostatecznie ligę wygrała Legia Warszawa, która w maju znalazła się również na pierwszej pozycji w badaniu najbardziej medialnych klubów LOTTO Ekstraklasy „Polska Piłka”, przygotowanym przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Po świetnym finiszu sezonu Legia Warszawa mogła się cieszyć z kolejnego mistrzostwa kraju. „Wojskowi” w LOTTO Ekstraklasie mieli lepsze i gorsze momenty, jednak ani na moment nie opuścili pozycji medialnego lidera. Na popularność Legii wpłynął udział w Lidze Mistrzów, a następnie w Lidze Europy. Trzeba jednak zaznaczyć, że nawet po zakończeniu przygody z europejskimi pucharami, drużyna Jacka Magiery wciąż była najbardziej medialnym klubem w Polsce.

Na temat drużyny ze stolicy najwięcej informacji opublikowały portale sport.pl, sportowefakty.wp.pl i przegladsportowy.pl. Były to odpowiednio 365, 304 i 292 publikacje. Dziennikarzami, którzy najczęściej pisali na temat Legii byli: Robert Błoński z „Przeglądu Sportowego” (63 publikacje), Maciej Kmita (43 publikacje) ze sportowefakty.wp.pl i Sławomir Stachura (41 publikacji) z „Echa Dnia”.

Na kolejnych dwóch pozycjach w rankingu medialności znalazły się drużyny, które zajęły pozostałe miejsca na podium rozgrywek LOTTO Ekstraklasy: Lech Poznań i Jagiellonia Białystok. Klub z Białegostoku ostatecznie uplasował się w lidze tuż za Legią Warszawa, a przed klubem z Poznania. W rankingu najbardziej medialnych klubów zamieniły się miejscami i to Lech znalazł się na drugim miejscu, a Jagiellonia na trzecim. Najwięcej materiałów medialnych na temat Kolejorza opublikowano 17 maja – w dniu meczu wyjazdowego z Legią Warszawa. Dziennikarze napisali aż 280 publikacji na temat ligowego hitu.

Drużyna Jagielloni również cieszyła się największym zainteresowaniem medialnym 17 maja. W ten dzień zawodnicy Michała Probierza rozgrywali mecz w Gdańsku z Lechią, która również walczyła o mistrzostwo do ostatniej kolejki. Najwięcej informacji na temat Lecha Poznań opublikował Maciej Henszel („Przegląd Sportowy”), a na temat Jagielloni Białystok Sławomir Stachura („Echo Dnia”).

Najbardziej medialnym klubem w maju w tzw. grupie spadkowej LOTTO Ekstraklasy był Śląsk Wrocław. Drużyna Jana Urbana, która sezon zakończyła trzyma zwycięstwami, w rankingu medialności zajęła szóstą pozycję. Jest to wynik wyższy o pięć oczek w porównaniu z miejscem w tabeli Ekstraklasy.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w maju 2017 (prasa i wybrane strony internetowe)

Najwyżej sklasyfikowaną drużyną w rankingu medialności 1. ligi został Górnik Zabrze. Zabrzanie przez cały sezon, podobnie jak Legia Warszawa w najwyższej klasie rozgrywkowej, nie dali się nikomu wyprzedzić pod względem zainteresowania medialnego. Klub z Górnego Śląska medialnością zdecydowanie dorównuje drużynom z LOTTO Ekstraklasy. Bezpośrednia konfrontacja nastąpi w przyszłym sezonie, bo Górnik dzięki bardzo dobrej końcówce sezonu, awansował do Ekstraklasy. Na temat drużyny Górnika najczęściej informowano w katowickim „Sporcie” oraz na portalach gol24.pl i sportowefakty.wp.pl.

Na kolejnej pozycji w rankingu medialności znalazła się Sandecja Nowy Sącz, która wywalczyła po raz pierwszy w historii awans do Ekstraklasy.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn 1. ligi w maju 2017 (prasa i wybrane strony internetowe)

„Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Badanie uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy firmy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com). Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory analitycy firmy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wzięli pod uwagę już ponad 1,5 mln informacji.

Źródło: Press Service Monitoring Mediów

Najnowsze

Zachodniopomorska Szkoła Biznesu nawiązuje współpracę z Pogonią

Zachodniopomorska Szkoła Biznesu dołączyła do projektu Biznesowej Pogoni Szczecin na zasadach Partnera Srebrnego Zachodniopomorska ...

Całość ›

Śląsk Wrocław gra z Caritas Polska

Dwukrotny Mistrz Polski i aktualny wicelider Ekstraklasy, czyli Śląsk Wrocław, wsparł akcję Caritas Polska – Paczka dla Wenezueli ...

Całość ›

STS razem z Meczyki.pl

STS, lider polskiego rynku bukmacherskiego nawiązał strategiczne partnerstwo z Meczykipl - największym portalem w Polsce, kompleksowo ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›