Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Legia królami medialnego polowania

Przerwa między sezonami to również ważny okres dla Ekstraklasy, w tym czasie najbardziej medialna była Legia Warszawa.

Po zakończeniu sezonu 2016/2017 LOTTO Ekstraklasy dziennikarzy sportowych interesował jeden temat – transfery. Spekulacjom, kto, gdzie i za ile przejdzie nie było końca. Szczególnym zainteresowaniem mediów cieszyła się Legia Warszawa. Zastanawiano się, czy mistrz Polski przed eliminacjami do Ligi Mistrzów wzmocni kadrę. Publikacje te wpłynęły na największą medialność „Wojskowych” spośród wszystkich drużyn LOTTO Ekstraklasy w czerwcowym badaniu „Polska Piłka” przygotowanym przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Legia w czerwcu nie szalała na rynku transferowym. Wyjątkowym zainteresowaniem medialnym cieszył się transfer Krzysztofa Mączyńskiego. Reprezentant Polski do Warszawy przeszedł z Wisły Kraków. Zmiana barw klubowych była tym bardziej ciekawa, że Mączyński kilka miesięcy wcześniej w wywiadzie udzielonym CANAL+ zadeklarował, że nigdy nie przejdzie do Legii. Jednak to nie w kontekście Mączyńskiego Legia była najczęściej wzmiankowana w publikacjach medialnych. Dziennikarzy najbardziej interesowało, czy najlepszy piłkarz poprzedniego sezonu LOTTO Ekstraklasy Vadis Odjidja-Ofoe zostanie w Warszawie. Co szósta publikacja na temat Legii dotyczyła właśnie losów Belga. Ostatecznie Vadis przeniósł się do Olympiakosu Pireus. Na temat drużyny ze stolicy najwięcej informacji opublikowały portale sportowefakty.wp.pl, przegladsportowy.pl i eurosport.onet.pl. Były to odpowiednio 389, 234 i 232 publikacje.

Prawdziwą rewolucję kadrową przeszedł drugi zespół rankingu „Polska Piłka” – Lech Poznań. „Kolejorz” pożegnał trzech wychowanków: Jana Bednarka, Tomasza Kędziorę i Dawida Kownackiego. Z kolei do Poznania przyszło wielu nowych graczy z zagranicy (m.in. Emir Dilaver, Mario Situm, Vernon De Marco, Niklas Baerkroth, Nikola Vujadinović czy Christian Gytkjaer). Do tego klub ze stolicy Wielkopolski pozyskał piłkarzy znanych z Ekstraklasy (Deniss Rakels, Rafał Janicki). Najwięcej informacji na temat Lecha Poznań opublikowali: Maciej Henszel z „Przeglądu Sportowego” – 73 publikacje, Szymon Mierzyński ze sportowefakty.pl – 54 publikacje i Robert Błoński z „Przeglądu Sportowego” – 28 publikacji. Na kolejnych trzech pozycjach pod względem medialności znalazły się Wisła Kraków, Jagiellonia Białystok i Cracovia Kraków.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w czerwcu 2017 (prasa i wybrane strony internetowe)

Najwyżej sklasyfikowanymi drużynami w rankingu medialności 1. ligi zostały drużyny, które wywalczyły awans do LOTTO Ekstraklasy: Górnik Zabrze i Sandecja Nowy Sącz. 14-krotny mistrz Polski po roku wrócił do najwyższej klasy rozgrywkowej. Na temat drużyny Górnika najczęściej informowano w katowickim „Sporcie” oraz na portalach gol24.pl i sportowefakty.wp.pl. Z kolei o Sandecji najczęściej pisano w regionalnym „Dzienniku Polskim” i na portalu gol24.pl.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn 1. ligi w czerwcu 2017 (prasa i wybrane strony internetowe)

„Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Badanie uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com). Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory analitycy firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wzięli pod uwagę już ponad 1,6 mln informacji.

Najnowsze

PGZ Stocznia Wojenna Sponsorem Meczu Arki Gdynia

Sponsorem Meczu Arki Gdynia ze Stalą Stalowa Wola została PGZ Stocznia Wojenna Stocznia już drugi raz wspiera klub PGZ Stocznia ...

Całość ›

Firma Kaliński przedłużyła współpracę z PSŻ Poznań

Bardzo dobry sezon PSŻ Poznań spowodował, że sponsorzy jeszcze chętniej przedłużają swoje umowy, z klubem na kolejny rok zostanie ...

Całość ›

PGE GiEK Skry Bełchatów i Röben Polska już ponad 20 lat razem

Röben Polska, firma z ponad 160-letnią historią w produkcji ceramicznych materiałów budowlanych, pozostała częścią Skry ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›