Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Legia i Stal najbardziej medialne w sezonie 2019/2020

Zakończyły się rozgrywki piłkarskie w sezonie 2019/20 w Polsce. Najlepszym zespołem w PKO BP Ekstraklasie została Legia Warszawa, a w Fortuna I lidze Stal Mielec. Identycznie ułożyły się wyniki rankingu medialności – wynika z raportu PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Legia w każdym pojedynczym miesiącu minionego sezonu była najbardziej medialnym zespołem w Polsce, więc jej końcowy triumf nie może dziwić. W lipcu za jej plecami zameldowały się zespoły: Lecha Poznań, Cracovii oraz Lechii Gdańsk. Były to zresztą jedyne cztery kluby, które odnotowały więcej publikacji niż miesiąc wcześniej.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w lipcu 2020 (prasa i wybrane strony internetowe)

W przekroju całego sezonu czołówka wygląda nieco inaczej – za Legią znalazły się bowiem: Lech Poznań, Śląsk Wrocław, Cracovia i Wisła Kraków. Piast Gliwice, który zajął 3. miejsce w tabeli PKO BP Ekstraklasy, w zestawieniu medialności uplasował się dopiero na 11. pozycji. Trzy ostatnie miejsca zajęły natomiast Arka Gdynia, Raków Częstochowa i ŁKS. Dwa z tych klubów odpadły także z PKO BP Ekstraklasy, ale ostatni spadkowicz – Korona Kielce – zajęła wysokie, 8. miejsce w rankingu medialności.

W Fortuna 1. Lidze pomimo znacznie bardziej zaciętej rywalizacji, sytuacja ma się podobnie – na czele rankingu medialności znalazła się Stal Mielec, która był także najlepsza w piłkarskich rozgrywkach. Mielczanie byli nie do pokonania także w lipcu, kiedy to za ich plecami znalazł się drugi beniaminek PKO BP Ekstraklasy – Podbeskidzie Bielsko-Biała. Dwa kolejne miejsca zajęły natomiast zespoły, które spotkały się w finale baraży o awans do najwyższej klasy rozgrywkowej w Polsce. Różnica jest jednak taka, że w piłkarskim pojedynku lepsza była Warta Poznań, a w rankingu medialności to Radomiak znalazł się na wyższej pozycji.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuny 1. ligi w lipcu 2020 (prasa i wybrane strony internetowe)

Biorąc po uwagę cały sezon, sytuacja wygląda nieco inaczej. Za plecami Stali Mielec znalazł się bowiem Radomiak, a kolejne miejsca zajęły Miedź Legnica i Zagłębie Sosnowiec. Pozostali beniaminkowie PKO BP Ekstraklasy sezonu 2020/21 zajęli kolejne miejsca – Podbeskidzie było 5., a Warta Poznań 6.

Zwycięzcą lipcowego rankingu medialności polskich piłkarzy, będących zawodnikami klubów jednej z pięciu najsilniejszych europejskich lig, po raz kolejny został Robert Lewandowski. „RL9” w lipcu dołożył kolejne trofeum do swojej kolekcji – m.in. po jego dwóch golach Bayern Monachium wygrał z Bayerem Leverkusen i zdobył Puchar Niemiec. W pierwszej dziesiątce znalazło się aż czterech przedstawicieli klubów Serie A, co jednak nie może dziwić. Najważniejsza liga piłkarska we Włoszech rozegrała w lipcu aż dziewięć kolejek. Najwyżej z nich zameldowali się Arkadiusz Milik z Napoli – który w lipcu zdobył jedną bramkę – oraz Wojciech Szczęsny z Juventusu Turyn.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w lipcu 2020 (prasa i wybrane strony internetowe)

„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl) . Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory wzięto pod uwagę już ponad 1,8 mln informacji.

Najnowsze

AC Milan z charytatywnym kompletem od Pumy

Specjalny złoty strój upamiętnia działalność charytatywną AC Milan z napisem „Fondazione Milan” nadrukowanym pod kołnierzem z ...

Całość ›

Stal Rzeszów przedłużyła umowy z partnerami

Stal Rzeszów, która występuje w 2 Lidze przedłużyła umowę z dwoma partnerami - Autoryzowanym dealer marki Toyota Dakar oraz ...

Całość ›

Rafał Wisłocki w Termalice

Rafał Wisłocki został dyrektorem ds organizacyjnych i marketingowych Bruk-Betu Termaliki Nieciecza, tym samym kończąc współpracę z ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›