Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Legia i Stal najbardziej medialne w sezonie 2019/2020

Zakończyły się rozgrywki piłkarskie w sezonie 2019/20 w Polsce. Najlepszym zespołem w PKO BP Ekstraklasie została Legia Warszawa, a w Fortuna I lidze Stal Mielec. Identycznie ułożyły się wyniki rankingu medialności – wynika z raportu PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Legia w każdym pojedynczym miesiącu minionego sezonu była najbardziej medialnym zespołem w Polsce, więc jej końcowy triumf nie może dziwić. W lipcu za jej plecami zameldowały się zespoły: Lecha Poznań, Cracovii oraz Lechii Gdańsk. Były to zresztą jedyne cztery kluby, które odnotowały więcej publikacji niż miesiąc wcześniej.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w lipcu 2020 (prasa i wybrane strony internetowe)

W przekroju całego sezonu czołówka wygląda nieco inaczej – za Legią znalazły się bowiem: Lech Poznań, Śląsk Wrocław, Cracovia i Wisła Kraków. Piast Gliwice, który zajął 3. miejsce w tabeli PKO BP Ekstraklasy, w zestawieniu medialności uplasował się dopiero na 11. pozycji. Trzy ostatnie miejsca zajęły natomiast Arka Gdynia, Raków Częstochowa i ŁKS. Dwa z tych klubów odpadły także z PKO BP Ekstraklasy, ale ostatni spadkowicz – Korona Kielce – zajęła wysokie, 8. miejsce w rankingu medialności.

W Fortuna 1. Lidze pomimo znacznie bardziej zaciętej rywalizacji, sytuacja ma się podobnie – na czele rankingu medialności znalazła się Stal Mielec, która był także najlepsza w piłkarskich rozgrywkach. Mielczanie byli nie do pokonania także w lipcu, kiedy to za ich plecami znalazł się drugi beniaminek PKO BP Ekstraklasy – Podbeskidzie Bielsko-Biała. Dwa kolejne miejsca zajęły natomiast zespoły, które spotkały się w finale baraży o awans do najwyższej klasy rozgrywkowej w Polsce. Różnica jest jednak taka, że w piłkarskim pojedynku lepsza była Warta Poznań, a w rankingu medialności to Radomiak znalazł się na wyższej pozycji.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuny 1. ligi w lipcu 2020 (prasa i wybrane strony internetowe)

Biorąc po uwagę cały sezon, sytuacja wygląda nieco inaczej. Za plecami Stali Mielec znalazł się bowiem Radomiak, a kolejne miejsca zajęły Miedź Legnica i Zagłębie Sosnowiec. Pozostali beniaminkowie PKO BP Ekstraklasy sezonu 2020/21 zajęli kolejne miejsca – Podbeskidzie było 5., a Warta Poznań 6.

Zwycięzcą lipcowego rankingu medialności polskich piłkarzy, będących zawodnikami klubów jednej z pięciu najsilniejszych europejskich lig, po raz kolejny został Robert Lewandowski. „RL9” w lipcu dołożył kolejne trofeum do swojej kolekcji – m.in. po jego dwóch golach Bayern Monachium wygrał z Bayerem Leverkusen i zdobył Puchar Niemiec. W pierwszej dziesiątce znalazło się aż czterech przedstawicieli klubów Serie A, co jednak nie może dziwić. Najważniejsza liga piłkarska we Włoszech rozegrała w lipcu aż dziewięć kolejek. Najwyżej z nich zameldowali się Arkadiusz Milik z Napoli – który w lipcu zdobył jedną bramkę – oraz Wojciech Szczęsny z Juventusu Turyn.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w lipcu 2020 (prasa i wybrane strony internetowe)

„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl) . Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory wzięto pod uwagę już ponad 1,8 mln informacji.

Najnowsze

Black Friday w Superlidze – mecze za połowę ceny

Z okazji black friday PGNiG Superliga przygotował specjalną promocję dla fanów piłki ręcznej - "mecze za połowę ceny" Wszyscy ...

Całość ›

PZKosz oraz PLK przedłużają współpracę z Genius Sports Group do 2030 roku

PZKosz oraz PLK przedłużyły współpracę z Genius Sports Group do 2030 roku, przekazując firmie prawa do streamingu video Genius ...

Całość ›
Raporty

Raport Ekstraklasa 2019/2020

Ekstraklasa postanowiła podsumować poprzedni sezon rozgrywek wydając specjalny raport za sezon 2019/2020 W raporcie poruszono takie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›
Wywiad

Jacek Łosak – MMABiznes.pl, Akapit Media

Z każdym rokiem MMA w Polsce zyskuje na popularności wśród mediów, kibiców, profesjonalizuje się Jak wielką zmianę na przestrzeni kilku lat przeszło MMA, na te i inne pytanie odpowiadał Jacek Łosak, Redaktor Naczelny MMABiznespl oraz właściciel agencji Akapit Media   Paweł ...

Całość ›

Black Friday w Superlidze – mecze za połowę ceny.

#sponsoringsport #pilkareczna #pgnigsuperliga https://sponsoringsport.pl/black-friday-w-superlidze-mecze-za-polowe-ceny/

PZKosz oraz PLK przedłużają współpracę z Genius Sports Group do 2030 roku.

#sponsoringsport #koszykowka https://sponsoringsport.pl/pzkosz-oraz-plk-przedluzaja-wspolprace-z-genius-sports-group-do-2030-roku/

Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera

Znam i akceptuję
regulamin

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres email informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od portalu Sponsoring Sport.pl z siedzibą w Dąbrowie,  ul. Piaskowa 9/4, 62-070 Dąbrowa. Firma wpisana jest do rejestru przedsiębiorców KRS przez Sąd Rejonowy dla Sądu w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem NIP: 777-299-76-75, REGON: 368988510.

 

Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera

Znam i akceptuję
regulamin

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres email informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od portalu Sponsoring Sport.pl z siedzibą w Dąbrowie,  ul. Piaskowa 9/4, 62-070 Dąbrowa. Firma wpisana jest do rejestru przedsiębiorców KRS przez Sąd Rejonowy dla Sądu w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem NIP: 777-299-76-75, REGON: 368988510.