Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Legia i Piątek na szczycie medialności

Legia Warszawa po miesięcznej przerwie wróciła na najwyższy stopień medialności wśród klubów ekstraklasy, pierwszego miejsca wśród polskich piłkarzy nie oddał Krzysztof Piątek.

Jeszcze do niedawna wydawało się, że Robert Lewandowski długo nie znajdzie sobie godnego rywala w walce o tytuł najbardziej medialnego polskiego piłkarza. Krzysztof Piątek po transferze do AC Milan mocno przyspieszył i już drugi miesiąc z rzędu pokonał RL9 w tej walce. W LOTTO Ekstraklasie Legia Warszawa niewielką różnicą pokonała krakowską Wisłę w prasie i analizowanych stronach internetowych. Biała Gwiazda nie ustępuje od kilku miesięcy prowadzenia w social media – wynika z cyklicznej analizy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Wisła Kraków po ciężkich miesiącach w końcu zaczęła wychodzić organizacyjnie na prostą, choć jak podkreślają sami działacze, droga do pełnej stabilizacji jest jeszcze daleka. Media w lutym w kontekście Białej Gwiazdy szczególnie interesowały się właśnie kwestiami pozasportowymi. To odróżniało krakowski klub od Legii, która wróciła na prowadzenie w rankingu medialności w prasie i wybranych stronach internetowych dzięki… słabym wynikom sportowym oraz ekscentrycznemu zachowaniu swojego trenera – Ricarda Sá Pinto. Trzecie miejsce zajął Lech Poznań, który znaczącą liczbę publikacji w mediach tradycyjnych zawdzięcza meczowi, nazywanemu klasykiem polskiej Ekstraklasy (Lech – Legia).

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w lutym 2019 (prasa i wybrane strony internetowe)

Kibicom krakowskiej Wisły pozostaje jednak zwycięstwo w rankingu opracowanym na podstawie liczby wzmianek w social media. Co ciekawe, tuż za „Białą Gwiazdą” niespodziewanie znalazła się Cracovia, która w lutym odniosła komplet zwycięstw w LOTTO Ekstraklasie, grając m.in. z kandydatami do mistrzowskiego tytułu – Legią i Jagiellonią. Jedyny warszawski klub w najwyższej klasie rozgrywkowej w Polsce uzupełnił podium.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w lutym 2019 (social media)

W Fortunie 1 Lidze obyło się bez sensacji, jeśli chodzi o obsadę pierwszego miejsca rankingu medialności w prasie i wybranych stronach internetowych – po raz drugi z rzędu znalazła się na nim Stal Mielec, która od wielu miesięcy była w czołówce zestawienia. Na drugim miejscu uplasował się GKS Tychy, a dopiero na trzecim – Stomil Olsztyn, który w lutym borykał się z ogromnymi problemami natury finansowej i organizacyjnej. Jak jednak widać z poniższego zestawienia, media nie zainteresowały się tematem aż tak mocno, jak można było się spodziewać.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuny 1 Ligi w lutym 2019 (prasa i wybrane strony internetowe)

W zestawieniu polskich piłkarzy będących zawodnikami klubów jednej z pięciu najsilniejszych lig europejskich nie doszło do większych zmian względem stycznia. Krzysztof Piątek znakomicie rozpoczął swoją przygodę z AC Milan, co nie umknęło uwadze mediów. Pięć goli w czterech meczach Rossonerich (wszystkie wygrane) pozwoliły byłemu zawodnikowi Cracovii po raz kolejny wyprzedzić Roberta Lewandowskiego. Co więcej, jeśli chodzi tylko o okładki gazet, to Piątek pojawił się na nich aż 37-krotnie, zupełnie dystansując pozostałych sportowców. Drugi w zestawieniu Lewandowski wystąpił na okładkach tylko 10 razy, ale zachował przewagę nad kolejnymi piłkarzami w zestawieniu – Arkadiuszem Milikiem i Piotrem Zielińskim z Napoli.

Wykres 4. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w lutym 2019 (prasa i wybrane strony internetowe)

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›