Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Legia i Lewandowski najbardziej medialni w grudniu

Tak jak w poprzednich miesiącach, Legia Warszawa zwyciężyła w rankingu medialności klubów PKO BP Ekstraklasy, a Robert Lewandowski nie miał sobie równych wśród polskich piłkarzy będących zawodnikami klubów z TOP 5 europejskich lig – wynika z raportu PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Czołówka zestawienia klubów PKO BP Ekstraklasy w grudniu nie różni się wiele od poprzednich miesięcy, choć główne powody zajęcia dwóch pierwszych miejsc przez Legię Warszawa i Śląsk Wrocław nie są sportowe.

Wszystko za sprawą meczu tych drużyn we Wrocławiu, który zakończył się porażką miejscowych 0:3. Ważniejsze było jednak to, co działo się poza boiskiem. W pierwszej połowie pseudokibice Legii odpalili race, a już podczas drugiej części meczu kilkuminutowym pokazem fajerwerków odpowiedzieli im pseudokibice Śląska. Mecz został przerwany, a wrocławski klub został ukarany zarówno finansowo – przez Komisję Ligi, jak i przez wojewodę dolnośląskiego, który zamknął stadion we Wrocławiu na kolejny mecz z Lechem Poznań.

Właśnie wzmianki na temat zamkniętego stadionu pozwoliły klubowi ze stolicy Wielkopolski zająć trzecie miejsce w zestawieniu. Poza podium znalazła się Wisła Kraków, która cały czas boryka się z wieloma kłopotami organizacyjnymi. Najbardziej medialne są cały czas relacje na linii Wisła Kraków SA – TS Wisła, kontakty z miastem w związku ze stadionem oraz długi.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn PKO BP Ekstraklasy w grudniu 2019 (prasa i wybrane strony internetowe)

W rankingu medialności Fortuna 1. Ligi kolejny miesiąc z rzędu należał do Stali Mielec. Zespół z Podkarpacia po jesiennych spotkaniach wraz z Wartą Poznań plasuje się na pozycji dającej awans do PKO BP Ekstraklasy. Poznaniacy tym razem znaleźli się na siódmym miejscu zestawienia medialności, będąc wyprzedzonymi m.in. przez Stomil Olsztyn, w którym doszło do poważnych zmian personalnych. Prezesem klubu, który do niedawna borykał się z wieloma problemami organizacyjnymi został Wojciech Kowalewski, a dyrektorem sportowym Sylwester Czereszewski. Byli reprezentanci Polski po przejęciu klubu przez Michała Brańskiego mają poprowadzić Stomil do miejsca gwarantującego grę w barażach o awans do PKO BP Ekstraklasy.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuny 1. ligi w grudniu 2019 (prasa i wybrane strony internetowe)

Robert Lewandowski wygrał zestawienie medialności polskich piłkarzy będących zawodnikami klubów jednej z pięciu najsilniejszych europejskich lig po raz szósty z rzędu i wydaje się, że ta passa może jeszcze potrwać. O RL9 w grudniu wzmiankowano najczęściej w kontekście Złotej Piłki „France Football”, w której zajął ósme miejsce. Dodatkowo jego najgroźniejszy w ostatnich miesiącach rywal – Krzysztof Piątek – podobnie jak jego klub AC Milan – nie imponowali formą w analizowanym okresie. Nie dziwi więc, że „Lewy” był wzmiankowany blisko trzy razy częściej niż „Pjona”, a blisko cztery razy częściej niż czwarty w zestawieniu Piotr Zieliński.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w listopadzie 2019 (prasa i wybrane strony internetowe)

„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl) . Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory wzięto pod uwagę już ponad 1,8 mln informacji.

Najnowsze

Zondacrypto sponsorem loży Monako

Giełda Zandracrypto została sponsorem Loży Honorowej AS Monako – Salon Honneur podczas spotkań francuskiej ligi W ramach ...

Całość ›

Fundusz Avallon pozostaje partnerem Akademii Widzewa Łódź

W sezonie 2024/25 fundusz Avallon MBO nadal będzie wspierać Akademię Widzewa Łódź jako jeden ze Sponsorów To przedłużenie ...

Całość ›

PGZ Stocznia Wojenna Sponsorem Meczu Arki Gdynia

Sponsorem Meczu Arki Gdynia ze Stalą Stalowa Wola została PGZ Stocznia Wojenna Stocznia już drugi raz wspiera klub PGZ Stocznia ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›