Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Legia i Lewandowski nadal najbardziej medialni

W lutowym rankingu medialności w polskim futbolu nie doszło do drastycznych zmian, na czele pozostała Legia Warzawa i Robert Lewandowski.

Wśród klubów LOTTO Ekstraklasy nadal prym wiodła Legia Warszawa, a czołowa piątka zespołów nie zmienia się od dłuższego czasu. W zestawieniu polskich piłkarzy będących zawodnikami klubów w pięciu najsilniejszych europejskich ligach, Robert Lewandowski ponownie został liderem po zdetronizowaniu Krzysztofa Piątka – wynika z analizy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

W przypadku Legii, jak i drugiej w zestawieniu Cracovii, najwięcej doniesień wygenerował właśnie mecz pomiędzy tymi drużynami rozgrywany 29 lutego. Spotkanie tytułowane było jako mecz mogący decydować o tytule mistrza Polski. W przypadku krakowskiego klubu tematyka mistrzowskich aspiracji przewijała się zresztą przez cały luty. Nie wpłynęło to jednak najlepiej na podopiecznych Michała Probierza – w czterech lutowych meczach odnieśli oni dwie porażki. Trzecie miejsce Lecha Poznań to przede wszystkim zasługa przyzwoitego startu rundy wiosennej oraz transferu Daniego Ramireza z Łódzkiego Klubu Sportowego.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w lutym 2020 (prasa i wybrane strony internetowe)

W Fortuna 1. Lidze luty stał pod znakiem końca przygotowań i pierwszej wiosennej kolejki, która odbywała się na przełomie lutego i marca. Mimo tego w medialnej czołówce znalazły się zespoły, które walczą o awans do PKO BP Ekstraklasy. W analizowanym okresie najlepsza była Miedź Legnica, która nieznacznie wyprzedziła Stal Mielec. Na najniższym stopniu podium znalazł się Radomiak Radom, który z kolei wyprzedził rewelację tego sezonu – Wartę Poznań. W przypadku tego zespołu w mediach pojawiały się dywagacje, gdzie zagrają „Zieloni” w przypadku awansu do najwyższej klasy rozgrywkowej w Polsce.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuny 1. ligi w lutym 2020 (prasa i wybrane strony internetowe)
 

W zestawieniu polskich piłkarzy będących zawodnikami klubów jednej z pięciu najsilniejszych europejskich lig, Robert Lewandowski powrócił na czoło zestawienia. I to pomimo kontuzji, która wyłączyła go z gry pod koniec miesiąca. „Lewy” w lutym zanotował cztery gole i dwie asysty w czterech meczach, zdecydowanie bijąc na tym polu Krzysztofa Piątka. Drugi w zestawieniu „Pjona” zaliczył przeciętne pierwsze tygodnie w barwach Herthy Berlin. Były piłkarz AC Milan zdobył dwie bramki w pięciu meczach, a jego drużyna w tym czasie wygrała tylko raz. Na kolejnych miejscach obyło się bez zaskoczeń – po raz kolejny czołową piątkę uzupełnili Arkadiusz Milik, Piotr Zieliński i Wojciech Szczęsny.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w lutym 2020 (prasa i wybrane strony internetowe)

„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl) . Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory wzięto pod uwagę już ponad 1,8 mln informacji.

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›