Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Legia i Lech kolejny raz zdominował media

Maj był ostatnim miesiącem rozgrywek o piłkarskie mistrzostwo Polski. Ligowy wyścig zakończył się skandalem podczas meczu Lecha z Legią Warszawa w Poznaniu. Po raz kolejny ranking medialności zdominowała Legia, która razem z drugim „Kolejorzem” zdecydowanie odjechała reszcie stawki – wynika z analizy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Wydarzenia podsumowujące finałową rozgrywkę LOTTO Ekstraklasy rozgrzały media do czerwoności, bo kiedy 20 minut przed końcem meczu Legia zdobyła drugiego gola, pseudokibice Kolejorza obrzucili boisko racami, zdewastowali ogrodzenie i wtargnęli na murawę. W przestrzeni medialnej poskutkowało to oczywiście wzrostem liczby publikacji na temat obu klubów. O ile jednak Legia miała powód do dumy jako nowy Mistrz Polski, o tyle Lech musiał liczyć się z nadchodzącymi kłopotami.

Bezpieczne trzecie miejsce na podium należy niezmiennie do Wisły Kraków. Korona Kielce po swoim ostatnim awansie w zestawieniu medialnym spadła z miejsca 4. na 10. Tuż za podium uplasowała się Jagiellonia Białystok. Media zwróciły uwagę na korzystną sytuację, w jakiej znalazł się zespól z Białegostoku. Gdyby Jaga wygrał z Wisłą Płock, a Legia przegrała z Lechem, skończyłoby się to mistrzostwem Białostoczan. Domysły te wygenerowały dużą liczbę publikacji.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w maju 2018 (prasa i wybrane strony internetowe)

W Nice I lidze sytuacja nie uległa większym zmianom – od wielu miesięcy Ruch Chorzów zdecydowanie przewodzi stawce, czasem zmieniają się jedynie zespoły na kolejnych miejscach, co miało swoje odzwierciedlenie w majowym zestawieniu. Z miejsca 5. na miejsce 2. wskoczyła Miedź Legnica, a tuż za nią uplasowało się Zagłębie Sosnowiec, a więc zespoły, które skutecznie walczyły o awans do LOTTO Ekstraklasy. W przypadku Ruchu po raz kolejny znaczną liczbę publikacji wygenerowały sportowe problemy klubu i ostatecznie spadek do II ligi.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn NICE 1. ligi w maju 2018 (prasa i wybrane strony internetowe)

W zestawieniu najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najsilniejszych europejskich ligach pierwsze miejsce od wielu miesięcy zajmuje niezmiennie Robert Lewandowski. W maju za jego plecami znalazł się Arkadiusz Milik i Wojciech Szczęsny, który z miejsca 4. wspiął się na pozycję 3. w rankingu. Kolejne miejsce zajął Jakub Błaszczykowski, który ze swoim VfL Wolfsburg ostatecznie utrzymał się w niemieckiej Bundeslidze, a także Grzegorz Krychowiak, który pożegnał się z West Bromwich Albion.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w maju 2018 (prasa i wybrane strony internetowe)

„Piłka w grze” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Badanie uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com). Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory analitycy firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wzięli pod uwagę już ponad 1,7 mln informacji.

Najnowsze

Projekt #KoszKoszulka wybrany przez kibiców

Kibice w głosowaniu przeprowadzonym na oficjalnym profilu KoszKadry na portalu Facebook wybrali zwycięski projekt koszulki, opracowany ...

Całość ›

Puchar Świata w skokach narciarskich ze świetnym wynikiem oglądalności

Drugi dzień konkursu Pucharu Świata był trzecim najchętniej oglądanym programem w minionym tygodniu W minionym tygodniu, tj w okresie ...

Całość ›

Acana Orzeł Futsal stworzył własne karty kolekcjonerskie

Futsalowy zespół KS Acana Orzeł Futsal Jelcz-Laskowice stworzył dla kibiców unikatowy projekt - karty kolekcjonerskie Klub chciałby ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›
Wywiad

Jacek Łosak – MMABiznes.pl, Akapit Media

Z każdym rokiem MMA w Polsce zyskuje na popularności wśród mediów, kibiców, profesjonalizuje się Jak wielką zmianę na przestrzeni kilku lat przeszło MMA, na te i inne pytanie odpowiadał Jacek Łosak, Redaktor Naczelny MMABiznespl oraz właściciel agencji Akapit Media   Paweł ...

Całość ›
Wywiad

Rafał Michalski – Prezes Blachotrapez

Blachotrapez na rynku jest już ponad 40 lat, od niedawna jednak aktywność marketingowa firmy skupiona jest w znacznym stopniu na marketingu sportowym Skąd taka zmiana, jakie korzyści niesie sponsoring w Polsce, na te pytanie odpowiedział Prezes Zarządu firmy Blachotrapez, Rafał ...

Całość ›

Projekt #KoszKoszulka wybrany przez kibiców.
#sponsoringsport #koszykowka #konkurs https://t.co/hmMtrgHJgn

Puchar Świata w skokach narciarskich ze świetnym wynikiem oglądalności.
#sponsoringsport #skokinarciarskie #ogladalnosc https://t.co/0V9b1VhX2l