Lechia Gdańsk rezygnuje z zawodnika, z klubu rezygnuje sponsor
Lechia Gdańsk postanowiła nie przedłużyć umowy z indonezyjskim zawodnikiem Egy Maulana Vikri, z tego powodu indonezyjski sponsor nie przedłużył umowy z klubem.
Kiedy w 2018 Lechia Gdańsk podpisała umowę z młodym talentem z Indonezji – Egy Maulana Vikri w dobę przybyło jej 40 tysięcy obserwujących na Instagramie, w tydzień było ich więcej o 170 tysięcy. W ten sposób Lechia miała najwięcej fanów na Instagramie w porównaniu do innych klubów Ekstraklasy. Kontrakt z zawodnikiem przełożył się również na podpisanie umowy z nowym sponsorem, na koszulkach Lechii znalazł się logotyp PayTren. PayTren to Indonezyjska firma, która oferuje aplikację do transakcji mobilnych dla różnych rodzajów płatności i zakupów.
Pod koniec czerwca tego roku klub postanowił zakończyć trwającą trzy lata współpracę z indonezyjskim zawodnikiem, również tym razem to przyniosło konsekwencje marketingowe i biznesowe. W tydzień Lechia straciła 40 tysięcy polubień profilu Instagram. Brak porozumienia z zawodnikiem spowodował również, że PayTrend nie zdecydował się na przedłużenie współpracy z klubem. Klub ma jednak nadzieję, że już niedługo straty wyrówna pozyskując w miejsce Indonezyjskim kibiców, tych z polski.
– „Mamy świadomość tego, że odejście Egy’ego odbije się na nas pod względem obserwujących w mediach społecznościowych. Zresztą już się odbija, co widać choćby na Instagramie. Nie robimy jednak z tego powodu tragedii, a staramy się wymyślić sposoby na przyciągnięcie nowych obserwujących, tym razem z Polski, a nie z Indonezji” – mówi nam Michał Żurawski, rzecznik prasowy Lechii Gdańsk.