Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Lech zbiera pamiątki i tworzy muzeum

Rozpoczyna się jeden z najważniejszych etapów powstawania Oficjalnego Muzeum Lecha Poznań. Przez najbliższe tygodnie prowadzona będzie zbiórka pamiątek klubowych, w posiadaniu których są lub mogą być nie tylko kibice Kolejorza.

Scenariusz wystawy, jej charakter, a także prace projektowe powoli dobiegają końca. Muzeum, które zostanie ulokowane na trybunie Anioły, w niewykorzystanej dotychczas części strefy Premium, będzie miało powierzchnię około 600 m² i składało się z kilku części. Podstawą będzie stała ekspozycja, nie zabraknie przestrzeni do tematycznych i czasowych wystaw oraz strefy edukacyjnej.

Oficjalne Muzeum Lecha Poznań będzie połączeniem tradycyjnych i nowoczesnych rozwiązań wykorzystywanych w tego typu obiektach. Do prac projektowych klub zaprosił doświadczone firmy, które w swoim portfolio posiadają pełen wachlarz realizacji w Polsce i za granicami kraju.

Już teraz wiadomo, że zwiedzający będą mogli zagłębić się w przeszłość Kolejorza za pośrednictwem najróżniejszych technologii, ale nie tylko. Nie zabraknie bowiem konwencjonalnych rozwiązań, goście wystawy będą mogli dotknąć replik pucharów, obejrzeć dawne trykoty meczowe, najciekawsze mecze, czy przejrzeć stare i oryginalne fotografie.

– „Jednym z najciekawszych eksponatów jest trofeum mistrzowskie z 1983 roku, czyli za zdobycie pierwszego w historii klubu tytułu. Niestety wiele kolejnych nie zachowało się, a naszym zadaniem będzie odtworzenie ich w postaci replik. Pozostaje jednak jeszcze szansa na to, że są w posiadaniu kibiców, którzy czekają na okazję, by tak wartościowe pamiątki przekazać ponownie Kolejorzowi” – mówi Łukasz Borowicz, rzecznik Lecha.

Klub uruchomił zbiórkę pamiątek, która będzie trwała do końca kwietnia. Wzorem m.in. FC Porto zastosował trzy tryby przekazania ich w ręce przedstawicieli Poznańskiej Lokomotywy. Przygotowane zostały umowy darowizny, użyczenia i sprzedaży. Do każdego przekazanego „gadżetu” będzie mogła być dołączona notatka, która będzie też swoistą osobistą opowieścią związaną z danym przedmiotem. Najciekawsze historie trafią do stałej ekspozycji muzealnej. Wszyscy darczyńcy natomiast po otwarciu Oficjalnego Muzeum Lecha Poznań znajdą swoje nazwisko na specjalnej tablicy umiejscowionej przy wejściu.

Źródło: Lech Poznań

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›