Lech z koszulką na stulecie i burza komentarzy
Odbyła się premiera koszulek meczowych na sezon 2021/22. Nowe trykoty nawiązują do stulecia Klubu, a poza kolorami niebieskim i białym, pojawiają się również złote elementy.
To już czwarta „meczówka” przygotowana we współpracy z firmą Macron i ponownie jest ona w pełni dedykowana Lechowi Poznań. Nowy trykot został zaprojektowany z myślą o stuleciu Klubu, a poza kolorami niebieskimi i białym (koszulka domowa oraz wyjazdowa) pojawia się również wiele złotych elementów: daty 1922 i 2022 kolejno na prawym oraz lewym rękawku nawiązujące do jubileuszowego roku, napis KOLE100RZ, wykończenia kołnierzyka oraz rękawków, nadruki na plecach czy znaczek sponsora technicznego.
W sezonie 2021/22 motywem ozdobnym koszulki są prążki, które znajdują się na froncie trykotu i tworzą wrażenie ciemniejszych pasków, dodatkowo przedzielonych złotymi delikatnymi pionowymi liniami. Warto zaznaczyć, że „meczówki” zostały wyprodukowane z tzw. eco-softlock, czyli tkaniny wykonanej w 100% z przetworzonego plastiku i posiadającej certyfikat Global Recycled Standard.
– „Oprócz uczczenia wyjątkowej rocznicy, jaką jest stulecie klubu, pokazujemy, że myślimy nie tylko o przeszłości, ale również o przyszłości. Chcemy dbać o nasze środowisko, troszczyć się o to co nas otacza, dlatego koszulki na sezon 2021/22 są wykonane w 100% z materiału pozyskanego z półlitrowych plastikowych butelek poddanych recyklingowi. Jedna „meczówka” to trzynaście takich butelek” – mówi Marcin Wierzejewski, dyrektor handlu Lecha Poznań. – „Oczywiście w kolejnych miesiącach w naszych sklepach pojawi się więcej produktów dedykowanych setnej rocznicy powstania Kolejorza” – dodaje.
Przy produkcji nowych koszulek meczowych ponownie wykorzystano M Performance System, który ułatwia odprowadzanie nadmiaru ciepła i wilgoci z powierzchni trykotów. Dzięki temu systemowi „meczówka” zapewnia dobrą oddychalność, co jest bardzo ważne przy dużym wysiłku fizycznym. Dopasowany krój gwarantuje wygodę i komfort podczas gry. Tył koszulki wykonany w całości z udoskonalonego micromesh’u, który zapewnia lepszą przewiewność w najbardziej kluczowych miejscach i efektywnie odprowadza pot.
Na sezon 2021/22 przygotowane zostały dwa zestawy strojów. Pierwszy to niebieski, drugi jest biały, z kolei trzeci komplet koszulek w odcieniu czerni jest taki, jak w poprzednim roku.
Nowe koszulki wywołały wiele złych komentarzy wśród kibiców Lecha. Sympatycy „Kolejorza” nawołują strategicznego sponsora klubu, markę STS do zmiany koloru swojego logotypu. Z okazji przyszłorocznego stulecia Lecha sympatycy oczekują od marki zmiany koloru logotypu na wersję jednokolorową, która w naturalny sposób wkomponuje się w zaprezentowane wzory. Na znak protestu uruchomiono akcję #biletdlaSTS a kibice zamykają konta klientów na portalu STS.