Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Lech Poznań zdominował ranking medialności

Lech Poznań zdominował ranking medialności klubów piłkarskiej PKO BP Ekstraklasy w październiku. Na bardzo dobry wynik „Kolejorza” rzecz jasna wpłynęły występy w Lidze Europy. To pierwsza zmiana lidera zestawienia od stycznia 2019 r. – wynika z raportu PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Wicemistrz Polski w październiku rozegrał trzy mecze w europejskich pucharach. Najpierw na początku miesiąca wywalczył awans do fazy grupowej Ligi Europy pokonując belgijskie Charleroi, a następnie już w ramach tych rozgrywek odniósł porażki z Benfiką Lizboną oraz Glasgow Rangers. Każde z tych spotkań było szeroko komentowane nie tylko w prasie, radiu, telewizji czy Internecie, ale także w social media. „Kolejorz” odnotował tam w październiku blisko 47 tys. wzmianek, podczas gdy druga Legia Warszawa nieco ponad 30 tys. To pierwsza zmiana lidera rankingu PRESS-SERVICE Monitoring Mediów od stycznia 2019 r., kiedy Legię na miesiąc zdetronizowała Wisła Kraków.

Drugie miejsce zajęła Legia Warszawa, dla której październik rozpoczął się od niespodziewanej przez polskich kibiców porażki z Karabachem Agdam w ostatniej rundzie eliminacji do Ligi Europy. Po tym meczu na stołeczny klub wylała się fala krytyki, zarówno w mediach, jak i w komentarzach w social media. Co więcej, kilka dni później warszawianie przegrali w meczu o Superpuchar Polski z Cracovią, notując dwie porażki w pierwszych trzech meczach pod wodzą nowego szkoleniowca – Czesława Michniewicza. Dalsza część października była już zdecydowanie lepsza, a Legia w trzech ligowych spotkaniach uzbierała siedem punktów.

Na trzecim miejscu zestawienia znalazł się zdobywca Superpucharu Polski – Cracovia, która nieznacznie wyprzedziła Śląsk Wrocław. Pierwszą piątkę standardowo uzupełniła Wisła Kraków. Pomimo świetnych rezultatów sportowych, Raków Częstochowa w zestawieniu medialności znalazł się dopiero na 11. miejscu.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w październiku 2020 (prasa i wybrane strony internetowe)

W Fortuna 1. Lidze po raz kolejny nie doszło do zmian w czołówce, do której należą: beniaminek Widzew Łódź, spadkowicze z PKO BP Ekstraklasy – Korona Kielce i Arka Gdynia – a także Radomiak Radom, który w poprzednim sezonie przegrał z Wartą Poznań w barażach o awans do najwyższej klasy rozgrywkowej w Polsce. W październiku najlepsza była drużyna z Kielc, która jako jedyna obok Widzewa przekroczyła 1000 publikacji w zestawieniu PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuny 1. ligi w październiku 2020 (prasa i wybrane strony internetowe)

Zwycięzcą październikowego rankingu medialności polskich piłkarzy będących zawodnikami klubów jednej z pięciu najsilniejszych europejskich lig, po raz kolejny został Robert Lewandowski. „RL9” w październiku odnotował wyjątkowo dużą przewagę – blisko cztery razy więcej publikacji niż drugi piłkarz w zestawieniu. Najlepszy polski piłkarz w tym okresie zdobył dziewięć bramek oraz zaliczył jedną asystę. Pomimo braku gry w klubie, nadal bardzo popularny w mediach jest Arkadiusz Milik, który zajął drugie miejsce w zestawieniu. Tuż za nim w zestawieniu znalazł się Piotr Zieliński, który w październiku nie grał przez zakażenie koronawirusem. Rzecz jasna ta sytuacja spotkała się ze sporym zainteresowaniem mediów. Na uwagę zasługuje miejsce w pierwszej dziesiątce Sebastiana Walukiewicza, który zbiera dobre recenzje za swoją grę w Cagliari Calcio.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w październiku 2020 (prasa i wybrane strony internetowe)

„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl) . Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory wzięto pod uwagę już ponad 1,8 mln informacji.

Najnowsze

Browar Witnica S.A. producent Lubuskiego oficjalnym partnerem Stali Gorzów

W sezonie 2021 Browar Witnica SA producent marki Lubuskie będzie wspierał żużlowców Moje Bermudy Stal Gorzów w zmaganiach ekstraligi ...

Całość ›

Korona wzmacnia swój dział marketingu

Korona Kielce dokonała kolejnego transferu, do działu marketingu trafił Jacek Pietrzak, który został PR i Social Media Manager W ...

Całość ›

Softwater sponsorem kolejnego meczu Warty Poznań

Poznańska firma SoftWater będzie po raz kolejny sponsorem meczu piłkarzy Warty Poznań Tym razem poniedziałkowego pojedynku z Wisłą ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›
Wywiad

Jacek Łosak – MMABiznes.pl, Akapit Media

Z każdym rokiem MMA w Polsce zyskuje na popularności wśród mediów, kibiców, profesjonalizuje się Jak wielką zmianę na przestrzeni kilku lat przeszło MMA, na te i inne pytanie odpowiadał Jacek Łosak, Redaktor Naczelny MMABiznespl oraz właściciel agencji Akapit Media   Paweł ...

Całość ›

Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera

Znam i akceptuję
regulamin

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres email informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od portalu Sponsoring Sport.pl z siedzibą w Dąbrowie,  ul. Piaskowa 9/4, 62-070 Dąbrowa. Firma wpisana jest do rejestru przedsiębiorców KRS przez Sąd Rejonowy dla Sądu w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem NIP: 777-299-76-75, REGON: 368988510.

 

Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera

Znam i akceptuję
regulamin

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres email informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od portalu Sponsoring Sport.pl z siedzibą w Dąbrowie,  ul. Piaskowa 9/4, 62-070 Dąbrowa. Firma wpisana jest do rejestru przedsiębiorców KRS przez Sąd Rejonowy dla Sądu w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem NIP: 777-299-76-75, REGON: 368988510.