Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Lech podsumował kolejne badania ze Sport Analytics

Lech Poznań wspólnie z firmą badawczą Sport Analytics po raz trzeci zbadał kibiców klubu, niedawno opublikowano wyniki.

Dostępność i możliwości zakupu biletów, bezpieczeństwo na stadionie, sposoby przyjazdu na Bułgarską, czy komunikacja z kibicami i zaangażowanie społeczne. Te i wiele innych sfer działania już po raz trzeci ocenili kibice Kolejorza. Badanie opinii przeprowadzono we współpracy ze Sport Analytics w maju minionego roku, udział w nim wzięło nieco ponad 4,5 tysiąca osób.

– „Od 2016 roku regularnie badamy nastroje i opinie sympatyków klubu w zakresie szeroko pojętego komfortu, jaki możemy zapewnić. To kwestie związane zarówno z obecnością na trybunach, sprzedażą biletów i klubowych pamiątek, gastronomią, jak i choćby stroną internetową i aktywnościami w mediach społecznościowych. Po takim czasie widoczne są już pewne trendy, które wskazują nam też kierunki pracy na kolejne miesiące i lata. Tradycyjnie zresztą, wyniki badań udostępniamy publicznie” – mówi Wojciech Terpiłowski, szef działu promocji Lecha Poznań.

Pośród najciekawszych wniosków należy wymienić te związane ze zmianami w strukturze kibiców odwiedzających stadion regularnie. Powiększyła się bowiem grupa sympatyków przychodzących na stadion częściej niż 10-krotnie w skali całego sezonu i miało to miejsce kosztem grupy osób pojawiających się na Bułgarskiej od 3 do 9 razy. Właśnie dla aktywnych kibiców „Kolejorza” powstał program LECHICI, dzięki uczestnictwu w którym każdy może zyskać wiele sposobów na zbliżenie się do klubu.

Tradycyjnie najczęstszą przyczyną braku możliwości pojawienia się na meczu są zobowiązania służbowe i rodzinne. Co istotne, aż siedmiopunktowy spadek odnotował zbiór osób wybierających oglądanie spotkania w TV. Najczęściej na trybunach zasiadają grupy znajomych (66,92%) i krewnych (34,9%).

Znacząco zmieniły się upodobania kibiców związane z dojazdem na stadion. Z komunikacji miejskiej korzysta o prawie 5% mniejsza grupa osób niż w roku 2017 i mniejsza niż w roku pierwszego badania. Z własnego auta jako głównego środka transportu korzysta ponad połowa kibiców (54,63%), a gdy do nich dołączymy niemal 17% ankietowanych, którzy korzystają z „podwózki” autami znajomych, to wynik może niektórych mocno zaskoczyć, bo na czterech kołach trafia na stadion aż siedmiu z dziesięciu kibiców.

Najczęściej na Bułgarskiej kibice pojawiają się w ciągu ostatniej godziny przed pierwszym gwizdkiem sędziego. Niemal co piąty odwiedza jeszcze punkty handlowe Kolejorza, ale zdecydowana większość deklaruje, że to większy wybór jedzenia, napojów i lepsze bary lub punkty gastronomiczne mogłyby zachęcić do wcześniejszego pojawiania się na Bułgarskiej.

Tradycyjnie wysokimi ocenami cieszyły się pytania dotyczące bezpieczeństwa kibica podczas meczu, zauważalnie poprawiły się też wyniki świadczące o poziomie haseł uważanych za obraźliwe. Do absolutnego marginesu sprowadzono zauważalność zachowań rasistowskich lub o charakterze dyskryminującym płeć.

Ponownie bardzo dobrymi notami cieszą się kategorie obejmujące tematykę kontaktu kibica z klubem. Dotyczą one m.in. strony internetowej, organizowanych akcji prospołecznych, czy wiadomości tekstowych (SMS) wysyłanych do posiadaczy karnetów. Utrzymany został trend wzrostowy wagi programów edukacyjnych promujących zdrowy tryb życia. Wyraźne wzrosty zainteresowania zauważyć można w deklaracjach dotyczących śledzenia profili w portalach społecznościowych (Facebook, Twitter, Instagram). Wszystkie zanotowały od kilku do kilkunastu punktów więcej w porównaniu do poprzednich lat.

Najnowsze

STS na froncie koszulek Ruchu

STS podpisał kontrakt sponsorski z Ruchem Chorzów, na mocy którego został sponsorem strategicznym 14-krotnego mistrza Polski Logo ...

Całość ›

DB Protection współpracuje z Pogonią

Marka DB Protection dołącza do grona Partnerów Srebrnych idei Biznesowej Dumy Pomorza, czyli biznesowego projektu Pogoni Szczecin DB ...

Całość ›

Enea partnerem projektu „Poznaj Mistrzów – Zostań Mistrzem”

Enea, jako sponsor główny, wspólnie z Miejskim Klubem Lekkoatletycznym Szczecin będzie realizować projekt „Poznaj Mistrzów – ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›