Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Lech nadal najbardziej medialny

Lech Poznań drugi miesiąc z rzędu był najbardziej medialnym klubem piłkarskiej PKO BP Ekstraklasy, według raportu PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Na listopadowy wynik „Kolejorza” nadal wpłynęła w dużej mierze Liga Europy, w której to – podobnie jak na rodzimych boiskach – Poznaniacy radzili sobie w kratkę – wynika z raportu.

Wicemistrz Polski listopad rozpoczął od ważnego zwycięstwa ze Standardem Liege w Lidze Europy, które pozwalało realnie myśleć o awansie do dalszej fazy rozgrywek. Niestety porażka z tym samym rywalem pod koniec miesiąca praktycznie zaprzepaściła tę szansę. „Kolejorz” przez cały miesiąc miał problemy z ostatnimi minutami meczu – w tym czasie stracił gole w trzech kolejno rozegranych meczach – wspomnianym z Belgami, ale także w lidze z Legią Warszawa i Rakowem Częstochowa. Łącznie kosztowało go to 3 ligowe punkty i 1 „oczko” w Lidze Europy, nie wspominając o morale kibiców.

Druga Legia Warszawa była zdecydowanie bliżej lidera zestawienia niż w październiku. Kierowany przez Czesława Michniewicza zespół znalazł się sportowo na drugim biegunie w porównaniu do Lecha. W listopadzie wygrał trzy z czterech spotkań i pojawił się w ścisłej czołówce tabeli. Trzecią lokatę dość niespodziewanie zajął Śląsk Wrocław, który wyprzedził dwa krakowskie kluby: Wisłę oraz Cracovię.

Na uwagę zasługuje miejsce w pierwszej dziesiątce Warty Poznań. „Zieloni” dzielnie radzą sobie w najwyższej klasie rozgrywkowej w Polsce. W listopadzie wygrali dwa z trzech ligowych i na koniec miesiąca mieli dokładnie tyle samo punktów, co znacznie bardziej renomowany drugi ekstraklasowy klub z Poznania.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w listopadzie 2020 (prasa i wybrane strony internetowe)

W Fortuna 1. Lidze po raz kolejny nie doszło do zmian w czołówce, do której należą: beniaminek Widzew Łódź, spadkowicze z PKO BP Ekstraklasy – Korona Kielce i Arka Gdynia – a także Radomiak Radom, który w poprzednim sezonie przegrał z Wartą Poznań w barażach o awans do najwyższej klasy rozgrywkowej w Polsce. W listopadzie dołączyły do nich Resovia i Górnik Łęczna. Najlepsza okazała się kielecka drużyna, która jako jedyna obok Widzewa odnotowała ponad 1000 publikacji. Prowadzony przez Macieja Bartoszka w listopadzie zaliczył komplet czterech ligowych zwycięstw i po słabym początku sezonu znacząco przesunął się w tabeli.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuny 1. ligi w listopadzie 2020 (prasa i wybrane strony internetowe)

Zwycięzcą listopadowego rankingu medialności polskich piłkarzy będących zawodnikami klubów jednej z pięciu najsilniejszych europejskich lig, po raz kolejny został Robert Lewandowski. „RL9” w listopadzie strzelił pięć goli w pięciu meczach, ale dodatkowo było o nim głośno w związku z konfliktem prawnym z byłym agentem Cezarym Kucharskim. Na drugim miejscu znalazł się Krzysztof Piątek, który w analizowanym okresie zdobył swoją pierwszą bramkę w obecnym sezonie Bundesligi. Poza tym zaliczył także gola w zwycięskim sparingu kadry z Ukrainą. Kolejne miejsca zajęli reprezentanci Polski związani z klubami Serie A – Piotr Zieliński, Wojciech Szczęsny i Arkadiusz Milik. Na uwagę zasługuje miejsce Mateusza Klicha, który po dobrych występach w Premier League na dobre zadomowił się w czołówce najbardziej medialnych polskich piłkarzy.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w listopadzie 2020 (prasa i wybrane strony internetowe)

„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl) . Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory wzięto pod uwagę już ponad 1,8 mln informacji.

Najnowsze

Firma Kaliński przedłużyła współpracę z PSŻ Poznań

Bardzo dobry sezon PSŻ Poznań spowodował, że sponsorzy jeszcze chętniej przedłużają swoje umowy, z klubem na kolejny rok zostanie ...

Całość ›

PGE GiEK Skry Bełchatów i Röben Polska już ponad 20 lat razem

Röben Polska, firma z ponad 160-letnią historią w produkcji ceramicznych materiałów budowlanych, pozostała częścią Skry ...

Całość ›

Wąska ze wsparciem firmy Wiśniowski

Paweł Wąsek, reprezentant polskiej kadry narodowej w skokach narciarskich i zwycięzca letniego Grand Prix 2024, ogłosił nowego ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›