Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Kwiatkowskiemu nie udało się prześcignąć Lewandowskiego

Marzec obfitował w niezapomniane wrażenia dla fanów kolarstwa. Michał Kwiatkowski, jako pierwszy Polak w historii, zwyciężył w jednym z najsłynniejszych wyścigów kolarskich Mediolan – San Remo. Sukces Kwiatkowskiego nie był jednak w stanie zatrzymać medialnej petardy Roberta Lewandowskiego wynika z raportu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Robert Lewandowski kolejny miesiąc z rzędu zademonstrował znakomitą formę. Piłkarz w marcu w czterech meczach ligowych strzelił aż pięć goli. Świetnie zaprezentował się również w rewanżu 1/8 finału Ligi Mistrzów Arsenal Londyn – Bayern Monachium, gdzie jedną bramką dołożył się do zwycięstwa. Triumfował również w eliminacjach Mistrzostw Świata 2018 w meczu z Czarnogórą.

Według analizy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” o Michale Kwiatkowskim w marcu opublikowano 879 publikacji, natomiast o Robercie Lewandowskim 10 razy więcej, bo 9 058. Dotarcie materiałów na temat kolarza wyniosło 663 mln potencjalnych kontaktów z odbiorcą, natomiast tych na temat piłkarza – ponad 6 mld. Ekwiwalent reklamowy danych dotyczących Michała Kwiatkowskiego oszacowano na przeszło 6 mln zł. Wartość AVE publikacji na temat Roberta Lewandowskiego wyniosła przeszło 67 mln zł. Historyczny sukces Kwiatkowskiego nie przełożył się więc na zwycięstwo medialne.

Wykres 1. Liczba informacji na temat Michała Kwiatkowskiego i Roberta Lewandowskiego, marzec 2017

Zarówno o Robercie Lewandowskim, jak i o Michale Kwiatkowskim najwięcej publikacji pojawiło się w przestrzeni internetowej. W przypadku informacji o polskim kolarzu materiały prasowe i radiowe występowały ze zbliżoną częstotliwością. Sportowcy najrzadziej promowani byli w telewizji. Informacje o sportowcach najczęściej pojawiały się w mediach o zasięgu ogólnopolskim. O Robercie Lewandowskim najchętniej pisały Sportowefakty.wp.pl, natomiast o Michale Kwiatkowskim – Naszosie.pl oraz Eurosport.onet.pl.

Obecność medialna Roberta Lewandowskiego była najwyższa 26 marca, kiedy to polska reprezentacja pokonała Czarnogórę. Piłkarz Bayernu strzelił jedną bramkę. Najwięcej publikacji o Michale Kwiatkowskim pojawiło się 18 marca, kiedy wygrał wyścig Mediolan-San Remo.

Wykres 2. Rozkład w czasie informacji na temat Michała Kwiatkowskiego i Roberta Lewandowskiego, marzec 2017

O Michale Kwiatkowskim częściej niż w mediach tradycyjnych wspominano w mediach społecznościowych. W sumie na temat kolarza w social media ukazało się 2 986 wpisów. Postów dotyczących Roberta Lewandowskiego było jednak siedem razy więcej, bo aż 23 541.

Źródło: Press Service Monitoring Mediów

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›