Konektis oficjalną piłką Mistrzostw Europy Kobiet 2025
UEFA oraz firma Adidas zaprezentowały oficjalną piłkę Mistrzostw Europy Kobiet w piłce nożnej, model Konektis wyposażony jest w system Connected Ball wspierający VAR.
System Connected Ball zostanie użyty pierwszy raz podczas Mistrzostw Europy Kobiet, rozwiązanie to umożliwia szybsze i dokładniejsze sędziowanie poprzez udział w procesie decyzyjnym UEFA przy użyciu wideokonsultacji sędziowskich (VAR). System pozwala szybko przesyłać dane do sędziów oraz wsparty jest sztuczną inteligencją.
Wzór widoczny na piłce jest nawiązaniem do górzystego krajobrazu kraju gospodarza – Szwajcarii. Na piłce dostrzeżemy też wybitne zabytki z ośmiu miast gospodarzy – ratusz w Bazylei, wieżę zegarową w Bernie, Geneva Water Jet, most Lucerne Chapel Bridge, katedrę w Sankt Gallen, zamek Tourbillon w Sion, zamek Thun i most Münsterbrücke w Zurychu.
Nadine Kessler, dyrektor zarządzająca UEFA ds. piłki nożnej kobiet, powiedziała: – „UEFA Women’s EURO 2025 będzie kolejnym akceleratorem niepowstrzymanego wzrostu kobiecej piłki nożnej – oferując prawdziwie połączone doświadczenie rywalizacji dla każdego, kto weźmie udział. KONEKTIS doskonale to urzeczywistnia, a zobaczenie po raz pierwszy na boisku technologii adidas Connected Ball Technology podczas UEFA Women’s EURO będzie przełomowym momentem i odzwierciedleniem naszego wspólnego zaangażowania w ciągłą doskonałość w każdym elemencie turnieju”.
Solène Störmann, globalny dyrektor ds. kategorii sprzętu piłkarskiego w adidas, powiedziała: „Jesteśmy bardzo dumni, że możemy dostarczyć oficjalne piłki meczowe na tak ważne zawody. KONEKTIS – słowo pochodzące od słowa esperanto oznaczającego „połączony” – ma na celu zjednoczenie wszystkich graczy i kibiców z krajem gospodarza w sposób, w jaki może to zrobić tylko piłka nożna. Z punktu widzenia technologii jesteśmy niesamowicie podekscytowani, widząc po raz pierwszy technologię adidas Connected Ball Technology na UEFA Women’s EURO. Innowacja jest sercem wszystkiego, co robimy jako marka, a to jest doskonały przykład naszego zaangażowania w ciągłe doskonalenie – aby ostatecznie ulepszyć wrażenia sportowe zarówno dla fanów, jak i zawodników”.