Kociewskie Diabły zastępują Polpharmę
W tym roku spółka medyczna Polpharma wycofała ze sponsorowania klubu ze Starogardu Gdańskiego, mimo to klub zagra w 1 Lidze i właśnie zaprezentował nowy herb.
W związku z tym do momentu pozyskania nowego sponsora tytularnego klub będzie występował pod nazwą SKS Starogard Gdański. Zmiana nazwy niesie za sobą również potrzebę zmiany identyfikacji wizualnej klubu, w tym jego herb.
Nowe logo klubu zostało opracowane przez założoną przez pasjonatów sportu i pochodzącą z Warszawy firmę Just For Sport przy współpracy z klubem oraz trójmiejską agencją marketingu sportowego BrandandSport.
Jarosław Drewa – Prezes Zarządu SKS Starogard Gdański – „W celu odświeżenia wizerunku a zarazem działania zgodnie ze swoimi tradycjami postanowiliśmy postawić mocniej na naszą historyczną tożsamość, jaką jest znany kibicom w całym kraju, przydomek „Kociewskie Diabły”. Oficjalna nazwa klubu to jedno, ale nam naszym działaniom przy tworzeniu nowego logo towarzyszył przede wszystkim nadrzędny cel, jakim było stworzenie znaku spójnego z tą właśnie tożsamością. Zarówno postać diabła jak i kolorystyka zastosowana w logo, która opiera się o dotychczasowe barwy klubu doskonale się w nią wpisują. Osobiście jestem bardzo zadowolony z efektów współpracy z naszymi nowymi partnerami, a nowe logo spełnia te oczekiwania i jest przysłowiowym strzałem w dziesiątkę.”
Piotr Jakubowski – współwłaściciel Just For Sport oraz autor identyfikacji wizualnej dla SKS Starogard Gdański: – „Nowe Logo Kociewskich Diabłów jest odpowiedzią na ciekawy i odważny brief przygotowany przez klub. Duża świadomość klubu na temat tego co chce osiągnąć i jaką rolę ma pełnić nowe logo, pozwoliła nam zbudować znak graficzny składający się z kilku elementów, które mogą działać niezależnie. Jako jedną z inspiracji wykorzystaliśmy maskotkę klubu – diabła, którą narysowaliśmy w kilku wersjach, a finalny wybór padł na rysunek znajdujący się w nowym logo klubu. Całość otoczyliśmy nowoczesną typografią i zamknęliśmy w solidnej bryle, która stylem nawiązuje do sportowych logotypów zza oceanu. Uważamy, że będzie dobrze pracowała zarówno na strojach meczowych, ubraniach, gadżetach, czy klubowym parkiecie. Wykorzystaliśmy kolorystykę, która funkcjonuje w klubie od lat i nie chcieliśmy zbytnio rozbudowywać palety o dodatkowe cieniowania, tak aby logo było bardzo użytkowe. To była czysta przyjemność pracy nad tym znakiem. Duże zaufanie klubu, szybki proces akceptacji i swoboda kreacji pomogły stworzyć znak, który mamy nadzieję posłuży „Kociewskim Diabłom” przez lata.”