Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Kluby Ekstraklasy w mediach społecznościowych

Zespoły Ekstraklasy rozpoczęły piłkarską wiosnę. Do końca sezonu zasadniczego zawodnicy będą walczyć o grę w grupie mistrzowskiej. Ciekawe jednak, jak wyglądałaby pierwsza ósemka, gdyby o kolejności drużyn nie decydowała forma piłkarzy, tylko popularność w mediach społecznościowych?

„Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Badanie uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, I ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com).

W styczniu 2016 r., choć w rozgrywkach była przerwa, to dzięki ruchom transferowym pojawiało się sporo publikacji o klubach – zwłaszcza w social media.

Wykres 1.

Wykres 1. Grupa mistrzowska w social media – osiem najbardziej medialnych drużyn Ekstraklasy w styczniu 2016. Informacje zebrane przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” w procesie analizy portali Facebook.com, Twitter.com oraz Youtube.com

Liderem mediów społecznościowych została Legia Warszawa. „Wojskowi” minimalnie pokonali Lecha Poznań. Oba zespoły zdystansowały konkurencję. Na trzecim miejscu znalazła się Cracovia, która do czołowej dwójki straciła sporo. Wypracowała jednak zauważalną przewagę nad rywalem zza miedzy – Wisłą Kraków. „Biała Gwiazda” w styczniowym rankingu była czwarta. Kolejne lokaty przypadły odpowiednio: Śląskowi Wrocław, Lechii Gdańsk, Jagiellonii Białystok oraz Ruchowi Chorzów.

Analiza prasy i wybranych stron www wykazała różnice w medialności w porównaniu z wynikami z portali społecznościowych. Zmniejszył się dystans pomiędzy klubami. Liderująca dwójka pozostała  jednak niezmienna. W przypadku pozostałych drużyn doszło do roszad. W pierwszej ósemce zabrakło Cracovii i Jagiellonii Białystok. Ich miejsca zajęły Górnik Zabrze i Pogoń Szczecin.

Wykres 2.

Wykres 2. Grupa mistrzowska w mediach tradycyjnych – osiem najbardziej medialnych drużyn Ekstraklasy w styczniu 2016. Informacje zebrane przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” w procesie analizy ponad 1100 tytułów prasowych i wybranych stron internetowych

Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest na podstawie monitoringu ponad 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej oraz wybranych portali internetowych. Łącznie od początku badania – czyli od 1 marca 2010 do 31 stycznia 2016 roku – analitycy firmy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wzięli pod uwagę ponad 1,1 mln informacji.

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

Żródło: Press service

Najnowsze

Andrzej Kraśnicki koordynatorem grupy CSEENOCs

Prezes PKOl Andrzej Kraśnicki został nowym koordynatorem grupy 18 Narodowych Komitetów Olimpijskich Europy Centralnej i ...

Całość ›

Spotkanie Portugalii i Hiszpania przyciągnęło najwięcej widzów

Piątkowy mecz Portugalii i Hiszpanii był najchętniej oglądanym spotkaniem Mundialu w Polsce Rozegrane w piątek wieczorem spotkanie ...

Całość ›

Twarde Pierniki bez sponsora tytularnego?

Koszykarski zespół Twarde Pierniki Toruń może stracić najważniejszego sponsora - Polski Cukier Jak informuje Gazeta Pomorska Twarde ...

Całość ›
Wywiad

Jacek Łosak – MMABiznes.pl, Akapit Media

Z każdym rokiem MMA w Polsce zyskuje na popularności wśród mediów, kibiców, profesjonalizuje się Jak wielką zmianę na przestrzeni kilku lat przeszło MMA, na te i inne pytanie odpowiadał Jacek Łosak, Redaktor Naczelny MMABiznespl oraz właściciel agencji Akapit Media   Paweł ...

Całość ›
Wywiad

Rafał Michalski – Prezes Blachotrapez

Blachotrapez na rynku jest już ponad 40 lat, od niedawna jednak aktywność marketingowa firmy skupiona jest w znacznym stopniu na marketingu sportowym Skąd taka zmiana, jakie korzyści niesie sponsoring w Polsce, na te pytanie odpowiedział Prezes Zarządu firmy Blachotrapez, Rafał ...

Całość ›
Wywiad

Maciej Czupryna – Dyrektor ds. Handlu MKS Cracovia

Nowy sklep kibica, wyróżnienia, sponsorzy oraz ciekawe plany biznesowe Posłuchajcie jak wygląda dział handlowy Cracovii, o którym w wywiadzie opowie jego Dyrektor, Maciej Czupryna   Paweł Żyliński, Redaktor Naczelny Sponsoring Sportpl: Cracovia to specyficzny klub, mają Państwo ...

Całość ›

Andrzej Kraśnicki koordynatorem grupy CSEENOCs.
#sponsoringsport #pkol #olimpiada https://t.co/4QAoeP3Yrv

Spotkanie Portugalii i Hiszpania przyciągnęło najwięcej widzów.
#sponsoringsport #portugalia #hiszpania https://t.co/GOBilPc1WN