Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Kluby Ekstraklasy podsumowały rok i wybrały nową Radę Nadzorczą

Akcjonariusze Ekstraklasy podsumowali rok i wyłonili nową Radę Nadzorczą. W jej skład weszli przedstawiciele klubów, które zajęły pierwsze cztery miejsca w tabeli na koniec ubiegłego sezonu.

W nowej Radzie Nadzorczej znaleźli się: Dariusz Mioduski z Legii Warszawa, Karol Klimczak z Lecha Poznań, Grzegorz Jaworski z Piasta Gliwice, Adam Mandziara z Lechii Gdańsk oraz Cezary Kulesza z Jagiellonii Białystok i Wojciech Cygan z Rakowa Częstochowa jako przedstawiciele pozostałych klubów, a także Marek Koźmiński z ramienia PZPN. Obradujące Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Ekstraklasy przyjęło też sprawozdanie za ubiegły rok obrotowy, a także udzieliło absolutorium członkom zarządu i dotychczasowej Radzie Nadzorczej.

Podsumowaliśmy bardzo nietypowy i z pewnością najbardziej zaskakujący sezon w powojennej historii ligowej piłki nożnej. Mimo wielu wyzwań i trudności, z którymi musieliśmy się zmagać z związku z pandemią Covid-19, możemy dziś śmiało uznać, że nie ugięliśmy się przed problemami. Co więcej, z sukcesem wypracowaliśmy rozwiązania, które pozwoliły nam nie tylko dokończyć sezon na boisku i zrealizować zakładane na początku sezonu plany biznesowe, ale także skutecznie wykorzystaliśmy też pojawiające się szanse. Efektem tego jest choćby podpisanie serii umów na zagraniczne transmisje rozgrywek, w wyniku których nasza liga, wznowiona jako jedna z pierwszych w Europie, była pokazywana na 18 rynkach. Możemy się też cieszyć, że mimo przerwy w rozgrywkach w pełni wywiązaliśmy się z kontraktów wobec naszych partnerów, co przełożyło się na wypłaty klubom pełnej kwoty 225 mln zł. Niewątpliwym sukcesem ubiegłego sezonu jest też fakt, że w bardzo niepewnych warunkach panujących na międzynarodowym ryku praw mediowych zabezpieczyliśmy ten rekordowy poziom wpływów do klubów także w każdym z kolejnych 3 lat, mimo rezygnacji z rundy finałowej i zmniejszenia liczby meczów w trwającym sezonie oraz w kolejnych. Wszystkie te sukcesy to efekt wspólnej, ciężkiej pracy, którą podjęły wszystkie kluby w trakcie pandemii, przy silnej współpracy z PZPN i administracją rządową, za co raz jeszcze serdecznie dziękuję. Zaowocowały także działania rozwojowe, które podejmowaliśmy wcześniej jako liga. Pozwoliły nam na zbudowanie kompetencji merytorycznych i technologicznych, które mogliśmy wykorzystać w okresie kryzysu na rzecz rozwoju i popularyzacji polskiej piłki – komentuje Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasy S.A.

– „Pandemia jednak się nie skończyła i wciąż działamy w warunkach dużego ryzyka. Obecnie robimy wszystko, by móc kontynuować mecze w bieżącym sezonie, możliwie utrzymując przyjęty terminarz, ale przy zachowaniu bezpieczeństwa uczestników rozgrywek. Wraz z coraz bardziej alarmującymi danymi w kraju dotyczącymi liczby zakażeń uzgodniliśmy dziś również, że będziemy konsultować z zespołem medycznym PZPN wprowadzenie dodatkowych procedur w klubach. Kiedy zapadną decyzje w tym zakresie, będziemy informować o szczegółach” – wyjaśnia prezes Ekstraklasy.

Sezon 2019/20 był pierwszym rokiem obowiązywania innowacyjnych kontraktów z Canal+ i TVP, mającym zapewnić klubom najwyższe w historii wypłaty na poziomie 225 mln zł, a jednocześnie szeroką promocję polskiej piłki ligowej wśród Polaków. Niezależnie od faktu, że transmisje wszystkich meczów można było oglądać w Canal+, jedno spotkanie w każdej kolejce pokazywała w pasmie otwartym TVP. W rezultacie każdą z nich śledził ponad milion widzów. Był to również pierwszy sezon, w którym partnerem tytularnym rozgrywek został PKO Bank Polski, po przejęciu tej roli od Totalizatora Sportowego i należącego do niego marki LOTTO. Wcześniej w historii nie pełniła tej funkcji żadna instytucja finansowa.

– „Silne zaangażowanie PKO Banku Polskiego w szereg projektów związanych z rozgrywkami, by promować swoją markę nie tyko w trakcie meczów i transmisji, ale by być blisko kibica i budować z nim relacje także poprzez dodatkowe projekty jak plebiscyt Młodzieżowiec Miesiąca, karty klubowe czy projekt Kanapa Kibica, zaowocowały także szeroką eskpozycję medialną tej marki, co z kolei przełożyło się na potężny ekwiwalent reklamowy o wartości przekraczającej 317 mln zł. Stanowiło to ponad trzykrotny wzrost w stosunku do wcześniejszego sezonu, kiedy PKO Bank Polski współpracował z Ekstraklasą jako partner główny” – dodaje Marcin Animucki.

Poprzedni sezon był także okresem dalszego umacniania fundamentów pod sportowych rozwój klubów w różnych wymiarach. Dzięki kontynuacji działań na linii z administracją rządową, postępował rozwój akademii piłkarskich przy klubach Ekstraklasy. Z pomocy tej skorzystały już Legia, Lech, Jagiellonia czy Zagłębie Lubin, które otworzyły już lub rozbudowały swoje ośrodki szkoleniowe. Obecnie prace prowadzone są w tym zakresie w Pogoni Szczecin i Cracovii.

Najnowsze

Zondacrypto sponsorem loży Monako

Giełda Zandracrypto została sponsorem Loży Honorowej AS Monako – Salon Honneur podczas spotkań francuskiej ligi W ramach ...

Całość ›

Fundusz Avallon pozostaje partnerem Akademii Widzewa Łódź

W sezonie 2024/25 fundusz Avallon MBO nadal będzie wspierać Akademię Widzewa Łódź jako jeden ze Sponsorów To przedłużenie ...

Całość ›

PGZ Stocznia Wojenna Sponsorem Meczu Arki Gdynia

Sponsorem Meczu Arki Gdynia ze Stalą Stalowa Wola została PGZ Stocznia Wojenna Stocznia już drugi raz wspiera klub PGZ Stocznia ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›