Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Kluby Ekstraklasy chcą zmniejszenia liczby spadkowiczów

Podczas corocznego spotkania klubów Ekstraklasy rada nadzorcza opowiedziała się za zzmniejszeniem do 2 spadkowiczów z ligi. 

Przedstawiciele wszystkich klubów Ekstraklasy i zarządzającej rozgrywkami spółki spotkali się na corocznym zjeździe, by podsumować zrealizowane dla ligi działania i porozmawiać o przyszłości klubowej piłki w Polsce. Podczas spotkania obradowała też rada nadzorcza Ekstraklasy, która opowiedziała się za zmniejszeniem do 2 liczby spadkowiczów w najwyższej lidze piłkarskiej od sezonu 2020/21.

– „Rada nadzorcza jednogłośnie zdecydowała, byśmy formalnie wnioskowali do PZPN o zmniejszenie liczby spadkowiczów do 2 od kolejnego sezonu. Jak pokazują doświadczenia ostatnich lat, nie tak łatwo o 3 drużyny 1. Ligi, które spełniałyby wymogi licencyjne w Ekstraklasie, nie obniżałyby jej poziomu sportowego i atrakcyjności rozgrywek. A przecież wszystkim nam zależy na profesjonalizacji polskiej piłki” – komentuje Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasy.

Podczas spotkania Ekstraklasa przedstawiła też wyniki analiz dotyczących możliwych formatów gry w polskiej lidze. Zgodnie z wcześniejszymi ustalaniami z szefami klubów Ekstraklasa zleciła ich wykonanie niezależnym ekspertom. Przy ocenie systemów pod uwagę brane były obszary: sportowy, logistyczno–organizacyjny, medialny i marketingowy. Pokazały one, że mniejsza liga zapewnia wyższy poziom sportowy. Zwiększenie do 18 liczby klubów występujących w Ekstraklasie niesie ze sobą poważne zagrożenia związane z obniżeniem poziomu sportowego i atrakcyjności rozgrywek, m.in. wynikające z niedostatecznej infrastruktury stadionowej. To z kolei może rzutować na spadek oglądalności, frekwencji, a także niższe przychody, które dodatkowo trzeba byłoby dzielić na większą liczbę zespołów. Jednocześnie, jak wynika z analiz, najlepszym rozwiązaniem z punktu widzenia poziomu sportowego jest 16-zespołowa liga, z której spadają 2, a nie 3 drużyny.

Ważnym punktem dyskusji był też przetarg mediowy dotyczący sezonów 2021/22-2024/25. Prace przygotowawcze do tego procesu Ekstraklasa uruchomiła już jesienią, podpisanie umów z nadawcami zaplanowano na 2020 r. – „Czeka nas wymagający proces, tym bardziej wobec zmian zachodzących na rynku mediów. Bazujemy jednak na doświadczonym zespole, który na swoim koncie ma już znaczące sukcesy w tym zakresie i wygenerował rekordowe kontrakty dla ligi” – komentuje Marcin Animucki.

W spotkaniu klubów Ekstraklasy uczestniczyli też przedstawiciele FIFA i European Leagues. Sebastian Neuf omówił zmiany w przepisach transferowych FIFA i ich znaczenie dla klubów, zaś Alberto Colombo, Sekretarz Generalny European Leagues, przedstawił nowy format rozgrywek UEFA od sezonu 2021. Na specjalne zaproszenie Ekstraklasy w panelu z władzami klubów wzięli udział Danuta Dmowska-Andrzejuk, Minister Sportu oraz przedstawiciele kluczowych partnerów ligi: Edyta Sadowska, prezes zarządu Platformy Canal+ i Rafał Antczak, wiceprezes zarządu PKO Banku Polskiego.

Łącznie w konferencji szkoleniowej wzięło udział ponad 100 osób ze wszystkich klubów Ekstraklasy, w tym przedstawiciele zarządów, pionów sportowych, finansowych oraz marketingu i komunikacji. W spotkaniu uczestniczyli też reprezentanci 1. Ligi i PZPN.

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›