Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Kluby Ekstraklasy chcą zmniejszenia liczby spadkowiczów

Podczas corocznego spotkania klubów Ekstraklasy rada nadzorcza opowiedziała się za zzmniejszeniem do 2 spadkowiczów z ligi. 

Przedstawiciele wszystkich klubów Ekstraklasy i zarządzającej rozgrywkami spółki spotkali się na corocznym zjeździe, by podsumować zrealizowane dla ligi działania i porozmawiać o przyszłości klubowej piłki w Polsce. Podczas spotkania obradowała też rada nadzorcza Ekstraklasy, która opowiedziała się za zmniejszeniem do 2 liczby spadkowiczów w najwyższej lidze piłkarskiej od sezonu 2020/21.

– “Rada nadzorcza jednogłośnie zdecydowała, byśmy formalnie wnioskowali do PZPN o zmniejszenie liczby spadkowiczów do 2 od kolejnego sezonu. Jak pokazują doświadczenia ostatnich lat, nie tak łatwo o 3 drużyny 1. Ligi, które spełniałyby wymogi licencyjne w Ekstraklasie, nie obniżałyby jej poziomu sportowego i atrakcyjności rozgrywek. A przecież wszystkim nam zależy na profesjonalizacji polskiej piłki” – komentuje Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasy.

Podczas spotkania Ekstraklasa przedstawiła też wyniki analiz dotyczących możliwych formatów gry w polskiej lidze. Zgodnie z wcześniejszymi ustalaniami z szefami klubów Ekstraklasa zleciła ich wykonanie niezależnym ekspertom. Przy ocenie systemów pod uwagę brane były obszary: sportowy, logistyczno–organizacyjny, medialny i marketingowy. Pokazały one, że mniejsza liga zapewnia wyższy poziom sportowy. Zwiększenie do 18 liczby klubów występujących w Ekstraklasie niesie ze sobą poważne zagrożenia związane z obniżeniem poziomu sportowego i atrakcyjności rozgrywek, m.in. wynikające z niedostatecznej infrastruktury stadionowej. To z kolei może rzutować na spadek oglądalności, frekwencji, a także niższe przychody, które dodatkowo trzeba byłoby dzielić na większą liczbę zespołów. Jednocześnie, jak wynika z analiz, najlepszym rozwiązaniem z punktu widzenia poziomu sportowego jest 16-zespołowa liga, z której spadają 2, a nie 3 drużyny.

Ważnym punktem dyskusji był też przetarg mediowy dotyczący sezonów 2021/22-2024/25. Prace przygotowawcze do tego procesu Ekstraklasa uruchomiła już jesienią, podpisanie umów z nadawcami zaplanowano na 2020 r. – “Czeka nas wymagający proces, tym bardziej wobec zmian zachodzących na rynku mediów. Bazujemy jednak na doświadczonym zespole, który na swoim koncie ma już znaczące sukcesy w tym zakresie i wygenerował rekordowe kontrakty dla ligi” – komentuje Marcin Animucki.

W spotkaniu klubów Ekstraklasy uczestniczyli też przedstawiciele FIFA i European Leagues. Sebastian Neuf omówił zmiany w przepisach transferowych FIFA i ich znaczenie dla klubów, zaś Alberto Colombo, Sekretarz Generalny European Leagues, przedstawił nowy format rozgrywek UEFA od sezonu 2021. Na specjalne zaproszenie Ekstraklasy w panelu z władzami klubów wzięli udział Danuta Dmowska-Andrzejuk, Minister Sportu oraz przedstawiciele kluczowych partnerów ligi: Edyta Sadowska, prezes zarządu Platformy Canal+ i Rafał Antczak, wiceprezes zarządu PKO Banku Polskiego.

Łącznie w konferencji szkoleniowej wzięło udział ponad 100 osób ze wszystkich klubów Ekstraklasy, w tym przedstawiciele zarządów, pionów sportowych, finansowych oraz marketingu i komunikacji. W spotkaniu uczestniczyli też reprezentanci 1. Ligi i PZPN.

Najnowsze

Iga Świątek spektakularnie podbiła media i serca Polaków

W dwa tygodnie, od 4 października, kiedy Iga Świątek zakwalifikowała się do ćwierćfinałów French Open 2020, a następnie ...

Całość ›

Bartex został sponsorem Stomilu Olsztyn

Przedsiębiorstwo handlowe Bartex zostało biało-niebieskim sponsorem Stomilu Olsztyn Bartex jest dystrybutorem podłóg i drzwi z ...

Całość ›

REMKOR pozostaje w gronie sponsorów PGE Skry

Mimo trudnego czasu, PGE Skra wciąż może liczyć na swoich sponsorów, w tym gronie pozostanie firma REMKOR, która wspiera zespół ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›
Wywiad

Jacek Łosak – MMABiznes.pl, Akapit Media

Z każdym rokiem MMA w Polsce zyskuje na popularności wśród mediów, kibiców, profesjonalizuje się Jak wielką zmianę na przestrzeni kilku lat przeszło MMA, na te i inne pytanie odpowiadał Jacek Łosak, Redaktor Naczelny MMABiznespl oraz właściciel agencji Akapit Media   Paweł ...

Całość ›

Iga Świątek spektakularnie podbiła media i serca Polaków.

#sponsoringsport #igaswiatek #tenis https://sponsoringsport.pl/iga-swiatek-spektakularnie-podbila-media-i-serca-polakow/

Bartex został sponsorem Stomilu Olsztyn.

#sponsoringsport #stomilolsztyn #pilkanozna https://sponsoringsport.pl/bartex-zostal-sponsorem-stomilu-olsztyn/

Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera

Znam i akceptuję
regulamin

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres email informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od portalu Sponsoring Sport.pl z siedzibą w Dąbrowie,  ul. Piaskowa 9/4, 62-070 Dąbrowa. Firma wpisana jest do rejestru przedsiębiorców KRS przez Sąd Rejonowy dla Sądu w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem NIP: 777-299-76-75, REGON: 368988510.

 

Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera

Znam i akceptuję
regulamin

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres email informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od portalu Sponsoring Sport.pl z siedzibą w Dąbrowie,  ul. Piaskowa 9/4, 62-070 Dąbrowa. Firma wpisana jest do rejestru przedsiębiorców KRS przez Sąd Rejonowy dla Sądu w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem NIP: 777-299-76-75, REGON: 368988510.