Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Kubica nie traci na popularności

Robert Kubica, polska twarz Formuły 1, to jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich sportowców. Jego powrót do wyścigów to duża szansa na to, by Formuła 1 jako dyscyplina mocno skoczyła w górę w rankingu najbardziej lubianych dyscyplin wśród Polaków. Obecnie zajmuje trzynaste miejsce – wynika z badań ARC Rynek i Opinia.

Formuła 1 w Polsce to Robert Kubica. Mimo długiej nieobecności w sporcie cały czas zawodnik ten zajmuje wysoką, szóstą pozycję w rankingu najbardziej znanych polskich sportowców.

Dziesięć lat temu, kiedy Robert Kubica był czynnym zawodnikiem na torach Formuły 1, dyscyplina ta zajmowała czwartą pozycję w rankingu najbardziej lubianych dyscyplin sportowych wśród Polaków. Przez te ostatnie lata zanotowała spadek i obecnie zajmuje trzynaste miejsce.

Nadal jednak ma olbrzymi potencjał. Zgodnie z rocznym raportem Sponsoring Monitor za 2017 rok Formuła 1 to jedna z najchętniej oglądanych dyscyplin sportowych przez Polaków i odsetek osób oglądających ją wciąż rośnie ? w ciągu ostatnich trzech lat był to wzrost o 13 punktów procentowych. Co więcej, Formuła 1 to po piłce nożnej druga dyscyplina, w przypadku której zauważalność sponsorów jest najwyższa. Obecnie największą rozpoznawalność jako sponsor ma Red Bull.

– „Nasze badania od lat pokazują, że większość dyscyplin zyskuje na popularności wtedy, gdy mamy postać, z którą identyfikujemy dany sport. Postać wyrazistą, która odnosi sukcesy. Taką postacią przez wiele lat był Robert Kubica. Dramatyczne okoliczności, które wykluczyły go z czynnego uprawiania sportu, nawet dodały mu popularności. Sam Kubica, poprzez swoją obecność medialną, nie pozwolił Polakom zapomnieć o Formule 1 i mimo iż wypadła ona z rankingu najpopularniejszych dyscyplin to nadal liczy się dla wielbicieli sportu. Kubica daje nadzieję na nowe sukcesy, jest popularny i lubiany, ma za sobą ważną historię. Dlatego można się spodziewać, że jego powrót do wyścigów spowodowałby skok popularności Formuły 1. To na pewno ważny sygnał dla potencjalnych sponsorów Kubicy” – komentuje dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

Informacja o badaniu
Sponsoring Monitor to największe kompleksowe badanie na temat sponsoringu w sporcie i kulturze w Polsce. Realizowane przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat, pozwala na obserwowanie trendów w powyższych obszarach. W 2017 roku zastosowano mix metod ilościowych – wywiadów telefonicznych (CATI) oraz internetowych (CAWI) z wykorzystaniem ogólnopolskiego panelu ARC Rynek i Opinia – epanel.pl. Zrealizowanych zostało N=1501 wywiadów CATI oraz N=3510 wywiadów CAWI. Struktura próby w obu badaniach odzwierciedla strukturę populacji Polski wg płci, wieku, województwa, wielkości miejscowości zamieszkania oraz wykształcenia.

Najnowsze

Firma Kaliński przedłużyła współpracę z PSŻ Poznań

Bardzo dobry sezon PSŻ Poznań spowodował, że sponsorzy jeszcze chętniej przedłużają swoje umowy, z klubem na kolejny rok zostanie ...

Całość ›

PGE GiEK Skry Bełchatów i Röben Polska już ponad 20 lat razem

Röben Polska, firma z ponad 160-letnią historią w produkcji ceramicznych materiałów budowlanych, pozostała częścią Skry ...

Całość ›

Wąska ze wsparciem firmy Wiśniowski

Paweł Wąsek, reprezentant polskiej kadry narodowej w skokach narciarskich i zwycięzca letniego Grand Prix 2024, ogłosił nowego ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›