Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Karaś bohaterem projektu CUPRA #AnotherWay

Robert Karaś wziął udział w projekcie CUPRA – #AnotherWay, w którym widać poświęcenie sportowca i jego determinację w obliczu przeciwności, w tym pandemii.

Nowa rzeczywistość oznacza wyjątkowe wyzwania dla wszystkich, a szczególnie dla sportowców. O tym, co pozwala utrzymać pasję i motywację, opowiada Robert Karaś, światowy rekordzista w ultratriathlonie. #AnotherWay to najnowszy projekt CUPRY łączący świat motoryzacji, sztuki i sportu. Efekty współpracy z fotografem i reżyserem Pawłem Frenczakiem można obejrzeć na stronie cupraofficial.pl już od 26 kwietnia.

Robert Karaś jest obecnie jednym z najbardziej utytułowanych triathlonistów w Polsce. Do jego największych osiągnięć należy m.in. ustanowienie rekordu świata na dystansach podwójnego oraz potrójnego Ironmana. Realizację ambitnych planów Karasia – pobicia kolejnych światowych rekordów – w 2020 roku uniemożliwił globalny kryzys, który sparaliżował świat sportu. Gdy kolejne kraje ogłosiły lockdown, wszystkie obiekty sportowe zostały zamknięte, z dnia na dzień zawodnicy dowiedzieli się również o odwołanych startach.

„Mistrzostwa świata, igrzyska i wyścigi zostały przełożone lub odwołane” – podsumowuje Robert Karaś. – „Znam osoby, które musiały zrezygnować z triathlonu w ogóle. Pandemia pokrzyżowała plany wielu sportowców. Ja także wiele z moich założeń musiałem zmienić. Planowałem udział w zawodach, które się nie odbyły. To nie był łatwy czas.”

Triathlonista nie poddał się i szybko podjął konieczne kroki, aby zapewnić sobie odpowiednie warunki do treningu w nowej rzeczywistości. – „Baseny z dnia na dzień zostały zamknięte. Ze względów bezpieczeństwa realizowałem więc treningi pływackie w warunkach domowych, natomiast większość treningów biegowych i rowerowych wykonywałem na bieżni mechanicznej i rowerze stacjonarnym. Musiałem się zmobilizować i wyznaczyć nowe cele” – opisuje Karaś.

Walka o własną pasję stała się motywem przewodnim projektu artystycznego #AnotherWay, który powstał w ramach partnerstwa Roberta Karasia z marką CUPRA. Fotograf i reżyser Paweł Frenczak towarzyszył ultratriathloniście podczas treningów w warunkach surowego reżimu sanitarnego – podczas biegów na rzadko uczęszczanych trasach, przejazdów rowerowych na podwarszawskich szosach czy na basenach otwartych tylko dla profesjonalnych sportowców. Pomimo trudnych okoliczności triathlonista z nieprzejednanym zapałem pracował, by zadbać o swój stały rozwój.
„Podążanie za celem wymaga teraz większej niż kiedykolwiek koncentracji i bardzo silnej woli. Moim założeniem było pokazanie skupienia Roberta, który po ciężkim okresie wrócił silniejszy i podąża do celu swoją drogą” – mówi Paweł Frenczak. – „Wspólne sportowe zainteresowania sprawiły, że nasza praca przebiegała w jeszcze fajniejszej atmosferze.”

Na projekt #AnotherWay składa się cyfrowy album z 50 zdjęciami oraz 2-minutowy film dokumentujący determinację Roberta Karasia w dążeniu do wyznaczonego celu. Dzięki przyjętej formule online historia o pasji ultratriathlonisty nabrała nowego wymiaru dostępności, która obecnie jest trudna do osiągnięcia z pomocą klasycznych, wydrukowanych publikacji. Za projekt wirtualnego albumu odpowiada graphic designer Sebastian Cencyk. Efekt końcowy współpracy jest dostępny od 19 kwietnia na stronie cupraofficial.pl.

Projekt Pawła Frenczaka i Sebastiana Cencyka to kolejna artystyczna inicjatywa CUPRY realizowana w Polsce. W 2019 roku hiszpańska marka przedstawiła kraftowy album #createthepath z udziałem Roberta Karasia oraz Aleksandry Popławskiej. Zdjęcia do tytułu przygotował ceniony fotograf Bart Pogoda, zaś za projekt i skład albumu odpowiadał David Racchi z butikowej agencji Walk with David. Projekt ten otrzymał nominację do prestiżowej nagrody SABREEMEA Awards w kategorii The Baltic.

CUPRA to niezależna marka należąca do Grupy SEAT, która powstała w 2018 roku. W jej DNA wpisane są takie wartości jak sportowe osiągi oraz wyrafinowany design. CUPRA zamknęła 2019 rok z wynikiem 25 tys. sprzedanych samochodów, co oznacza wzrost sprzedaży o 72% w porównaniu do poprzedniego roku. Posiada niemal 250 wyspecjalizowanych punktów sprzedaży na całym świecie. W 2020 roku na rynek trafią: CUPRA Leon i CUPRA Formentor – pierwszy model zaprojektowany specjalnie dla marki.

W sierpniu 2019 roku CUPRA została oficjalnym partnerem motoryzacyjnym oraz partnerem ds. mobilności barcelońskiego klubu FC Barcelona. Marka stworzyła także elitarny zespół ambasadorów z całego świata, w skład którego wchodzą m.in. niemiecki bramkarz Marc ter Stegen czy szwedzki kierowca wyścigowy Mattias Ekström.

Iść naprzód, gdy świat wstrzymuje bieg. Robert Karaś bohaterem projektu CUPRA #AnotherWay

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›