Karaś bohaterem projektu CUPRA #AnotherWay
Robert Karaś wziął udział w projekcie CUPRA – #AnotherWay, w którym widać poświęcenie sportowca i jego determinację w obliczu przeciwności, w tym pandemii.
Nowa rzeczywistość oznacza wyjątkowe wyzwania dla wszystkich, a szczególnie dla sportowców. O tym, co pozwala utrzymać pasję i motywację, opowiada Robert Karaś, światowy rekordzista w ultratriathlonie. #AnotherWay to najnowszy projekt CUPRY łączący świat motoryzacji, sztuki i sportu. Efekty współpracy z fotografem i reżyserem Pawłem Frenczakiem można obejrzeć na stronie cupraofficial.pl już od 26 kwietnia.
Robert Karaś jest obecnie jednym z najbardziej utytułowanych triathlonistów w Polsce. Do jego największych osiągnięć należy m.in. ustanowienie rekordu świata na dystansach podwójnego oraz potrójnego Ironmana. Realizację ambitnych planów Karasia – pobicia kolejnych światowych rekordów – w 2020 roku uniemożliwił globalny kryzys, który sparaliżował świat sportu. Gdy kolejne kraje ogłosiły lockdown, wszystkie obiekty sportowe zostały zamknięte, z dnia na dzień zawodnicy dowiedzieli się również o odwołanych startach.
– „Mistrzostwa świata, igrzyska i wyścigi zostały przełożone lub odwołane” – podsumowuje Robert Karaś. – „Znam osoby, które musiały zrezygnować z triathlonu w ogóle. Pandemia pokrzyżowała plany wielu sportowców. Ja także wiele z moich założeń musiałem zmienić. Planowałem udział w zawodach, które się nie odbyły. To nie był łatwy czas.”
Triathlonista nie poddał się i szybko podjął konieczne kroki, aby zapewnić sobie odpowiednie warunki do treningu w nowej rzeczywistości. – „Baseny z dnia na dzień zostały zamknięte. Ze względów bezpieczeństwa realizowałem więc treningi pływackie w warunkach domowych, natomiast większość treningów biegowych i rowerowych wykonywałem na bieżni mechanicznej i rowerze stacjonarnym. Musiałem się zmobilizować i wyznaczyć nowe cele” – opisuje Karaś.
Walka o własną pasję stała się motywem przewodnim projektu artystycznego #AnotherWay, który powstał w ramach partnerstwa Roberta Karasia z marką CUPRA. Fotograf i reżyser Paweł Frenczak towarzyszył ultratriathloniście podczas treningów w warunkach surowego reżimu sanitarnego – podczas biegów na rzadko uczęszczanych trasach, przejazdów rowerowych na podwarszawskich szosach czy na basenach otwartych tylko dla profesjonalnych sportowców. Pomimo trudnych okoliczności triathlonista z nieprzejednanym zapałem pracował, by zadbać o swój stały rozwój.
– „Podążanie za celem wymaga teraz większej niż kiedykolwiek koncentracji i bardzo silnej woli. Moim założeniem było pokazanie skupienia Roberta, który po ciężkim okresie wrócił silniejszy i podąża do celu swoją drogą” – mówi Paweł Frenczak. – „Wspólne sportowe zainteresowania sprawiły, że nasza praca przebiegała w jeszcze fajniejszej atmosferze.”
Na projekt #AnotherWay składa się cyfrowy album z 50 zdjęciami oraz 2-minutowy film dokumentujący determinację Roberta Karasia w dążeniu do wyznaczonego celu. Dzięki przyjętej formule online historia o pasji ultratriathlonisty nabrała nowego wymiaru dostępności, która obecnie jest trudna do osiągnięcia z pomocą klasycznych, wydrukowanych publikacji. Za projekt wirtualnego albumu odpowiada graphic designer Sebastian Cencyk. Efekt końcowy współpracy jest dostępny od 19 kwietnia na stronie cupraofficial.pl.
Projekt Pawła Frenczaka i Sebastiana Cencyka to kolejna artystyczna inicjatywa CUPRY realizowana w Polsce. W 2019 roku hiszpańska marka przedstawiła kraftowy album #createthepath z udziałem Roberta Karasia oraz Aleksandry Popławskiej. Zdjęcia do tytułu przygotował ceniony fotograf Bart Pogoda, zaś za projekt i skład albumu odpowiadał David Racchi z butikowej agencji Walk with David. Projekt ten otrzymał nominację do prestiżowej nagrody SABREEMEA Awards w kategorii The Baltic.
CUPRA to niezależna marka należąca do Grupy SEAT, która powstała w 2018 roku. W jej DNA wpisane są takie wartości jak sportowe osiągi oraz wyrafinowany design. CUPRA zamknęła 2019 rok z wynikiem 25 tys. sprzedanych samochodów, co oznacza wzrost sprzedaży o 72% w porównaniu do poprzedniego roku. Posiada niemal 250 wyspecjalizowanych punktów sprzedaży na całym świecie. W 2020 roku na rynek trafią: CUPRA Leon i CUPRA Formentor – pierwszy model zaprojektowany specjalnie dla marki.
W sierpniu 2019 roku CUPRA została oficjalnym partnerem motoryzacyjnym oraz partnerem ds. mobilności barcelońskiego klubu FC Barcelona. Marka stworzyła także elitarny zespół ambasadorów z całego świata, w skład którego wchodzą m.in. niemiecki bramkarz Marc ter Stegen czy szwedzki kierowca wyścigowy Mattias Ekström.