Jarosław Żubka zajmie się marketingiem Warty Poznań
Związany od 15 lat z branżą marketingu sportowego i reklamy, pasjonat sportu, Jarosław Żubka jest nową twarzą w Warcie Poznań. Będzie odpowiadał za marketing i klubową komunikację.
Warta Poznań pozyskała Jarosława Żubkę z agencji Kiwigroup, która przez ostatnie miesiące współpracowała z klubem, m.in. w zakresie kształtowania wizerunku. – „Warta dosłownie mnie wciągnęła i zaangażowała emocjonalnie” – tłumaczy Jarosław Żubka. – „Nie bez znaczenia jest moment, w którym podjęliśmy współpracę i ludzie, dzięki którym ten klub funkcjonuje. Czuć tutaj chęć zmian oraz kompetencje i zaangażowanie kadry, począwszy od sportu po administrację i organizację.”
Jarosław Żubka ma 40 lat, z wykształcenia jest socjologiem. W branży marketingowej działa od 2005 roku. Z KiwiGroup (wcześniej KiwiSport) był związany przez ostatnie 10 lat. Uczestniczył i realizował projekty dla Polskiego Związku Piłki Nożnej, Polskiego Związku Koszykówki, Polskiego Związku Piłki Siatkowej, Związku Piłki Ręcznej w Polsce, Ekstraklasy S.A., PGNiG Superligi, telewizji Sportklub oraz wielu profesjonalnych klubów, nie tylko piłkarskich.
– „Warta Poznań to wyzwanie, ale dobrze zaplanowane wyzwanie. Bardzo lubię perspektywę mniejszych klubów w miastach, które mają ciekawą historię oraz wartościowy przekaz dla społeczności lokalnej. Przywołam tu relacje klubów FC Sankt Pauli vs HSV w Hamburgu czy Union vs Hertha w Berlinie” – mówi Jarosław Żubka. – „Ci mniejsi, wydawali mi się ciekawsi, odważniejsi. Tak wyobrażam sobie funkcjonowanie klubu sportowego w obszarze marketingu i komunikacji – jako angażującego i dynamicznego podmiotu, któremu chodzi o coś więcej niż same wpływy do klubowej kasy.”
Nowy dyrektor ds. marketingu i komunikacji podkreśla, że świetne wyniki piłkarzy w Fortuna 1 Lidze przyspieszają rozwój klubu, ale wieloletnia strategia, opracowana dla Warty Poznań, nie jest uzależniona wyłącznie od rezultatów na boisku. – „Mamy pomysł na klub. Myślimy o sobie jako o solidnej firmie z tradycjami, ale i dobrą ofertą. Nie bez znaczenia jest tu poznański etos realizacji biznesu. Budujemy cierpliwie kulturę organizacyjną. To oczywiście wymaga czasu” – podkreśla Jarosław Żubka. – „Dobrej atmosferze pracy sprzyjają wyniki sportowe, ale nie chcemy od nich uzależniać tego, dokąd zmierzamy. Kilka miesięcy współpracy z Wartą pokazały, jak pozytywny jest odbiór „Zielonych” przez kibiców, władze Poznania, czy nawet osoby, które na co dzień aż tak bardzo nie interesują się piłką.”
O tym, jak widzi dbanie o wizerunek klubu i klubową komunikację, Jarosław Żubka odpowiada: – „Chcemy położyć duży nacisk na współpracę z partnerami biznesowymi, ale także podmiotami, które zechciałyby się włączyć w budowanie fajnego zjawiska społeczno-kulturowego w Poznaniu . Warta z pewnością ma szansę stać się takim zjawiskiem. Imponuje mi to co dzieje się np. w Niemczech, gdzie faktycznie ludzie oferują wsparcie dla swojego ukochanego klubu ze względu na poczucie wspólnotowej przynależności, nie oglądając się tylko na rankingi. To na czym nam zależy to aktywizacja fanów, kibiców, sympatyków. Warta jest „otWarta”, więc jeśli ktoś czuje, że może wnieść swój udział, dodać coś od siebie – zapraszamy.”