fbpx Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Inter Mediolan, Chicago Bulls, UEFA, Lewandowski, Cinkciarz.pl – SB360

Inter Mediolan, Chicago Bulls, UEFA, Lewandowski, Cinkciarz.pl – dzięki współpracy z Magazynem Sport&Business360 mieliśmy okazję stworzyć artykuł dotyczący zaangażowania polskich marek w międzynarodowe projekty sportowe. Zapraszamy do poznania części artykułu.

Sport&Business 360 „Marketing sportowy” jest już czwartym wydaniem kwartalnika. Tym razem głównym tematem poruszonym w magazynie jest „marketing sportowy”. Nowe wydanie liczy 60 stron z podziałem na 5 kategorii, które łącznie zawierają 21 artykułów specjalistów z danej kategorii a aż 9 z nich dotyczy tematu numeru. Ponadto w numerze znalazło się podsumowanie najważniejszych 100 wydarzeń w świecie biznesu sportowego sporządzonego wspólnie z naszym portalem. Najnowszy SB360 zawiera także zestaw 25. najważniejszych trendów na 2018r.  w marketingu sportowym oraz 47 case studies międzynarodowych przykładów form marketingu sportowego

Inter Mediolan, Chicago Bulls, UEFA, Lewandowski, Cinkciarz.pl

Sponsoring jest jedną z formą promocji, która w naszym kraju z roku na rok zdobywa coraz większe uznanie, świadczą o tym m.in. środki, jakie wydają na niego przedsiębiorstwa. Jeśli mówimy o sponsoringu w większości przypadków dotyczy on sportu, rzadziej kultury czy innych sfer życia. Mimo, że polski biznes coraz częściej korzysta z tej formy promocji trudno jego skalę porównać do zaangażowania firm na innych, światowych rynkach. Są jednak polskie firmy, które starają się być na tyle aktywne sponsoringowo, że ich działania wykraczają poza polski rynek. Polskie firmy dostrzegają potencjał takich działań do tego stopnia, że angażują się w ogromne projekty sponsoringowe.

Sponsoring oknem na świat

Polskich firm, które sponsorowały powszechnie znane kluby, organizacje sportowe czy sportowców nie jest dużo. Warto też podkreślić, że tego rodzaju informacje nie zawsze są na tyle umiejętnie przekazywane, że przebijają się do polskich mediów, choć są rzadkim wydarzeniem. Jednym z bardziej znanych, szeroko komentowanych współpracy na poziomie międzynarodowym były działania firmy Oknoplast. Sponsoring takich klubów jak Olympique Lyon (będącego w mistrzowskiej formie), Borussi Dortmund czy Interu Mediolan może zrobić wrażenie, a właśnie takimi działaniami może się pochwalić firma z okolic Niepołomic. Oknoplast jest producentem okien, drzwi, rolet, które jeszcze kilkanaście lat temu sprzedawała wyłącznie na rynku polskim, co jednak uległo zdecydowanej zmianie a w zdobywaniu zachodnich rynków pomocny był sponsoring. Głównym celem promocyjnych było zwiększenie rozpoznawalności firmy i sprzedaży jej produktów na rynku włoskim, niemieckim i francuskim. Pierwszą międzynarodową umową firmy Oknoplast była współpraca z włoskim Interem Mediolan, przedsiębiorstwo zyskało szereg świadczeń sponsoringowych i zostało Top Sponsorem klubu.

W kolejnym roku producent okien był jeszcze bardziej aktywny – przedłużył umowę z Inter, został Sponsorem Tytularnym koszykarzy Virtus Bolonia, Oficjalnym Partnerem Borussi Dortmund i Major Sponsorem Olympique Lyon

Niezaprzeczalnie Oknoplast był jednym z polskich pionierów sponsoringu największych międzynarodowych projektów sponsoringowych. Dziś Oknoplast jest na drugim miejscu sprzedaży okien we Włoszech! Ten fakt jest najlepszym potwierdzeniem efektywności działań polskiego producenta.

Wywiad z dyrektorem marketingu na temat sponsoringu

Zapraszamy do zakupu magazynu, w którym znajduje się cały artykuł – LINK

Najnowsze

PGNiG Superligi zmienia formułę i system wyłanianie Mistrza

W sezonie 2018/2019 PGNiG Superliga zagra w zmienionej formule Dwie tabele w rundzie zasadniczej zamieni jedna zbiorcza Następnie ...

Całość ›

Ekstraklasa z nowym kontraktem z LOTTO i PKO Bankiem Polskim

Ekstraklasa rozpoczyna trzyletnią współpracę z dwoma markami należącymi do największych firm w Polsce: Totalizatora Sportowego i PKO ...

Całość ›

Dwa miliony widzów obejrzało mecz Legia – Cork w TVP

Wtorkowy, zwycięski mecz rewanżowy I rundy eliminacji Ligi Mistrzów UEFA pomiędzy Legią Warszawa a Cork City FC, okazał się hitem ...

Całość ›
Wywiad

Jacek Łosak – MMABiznes.pl, Akapit Media

Z każdym rokiem MMA w Polsce zyskuje na popularności wśród mediów, kibiców, profesjonalizuje się Jak wielką zmianę na przestrzeni kilku lat przeszło MMA, na te i inne pytanie odpowiadał Jacek Łosak, Redaktor Naczelny MMABiznespl oraz właściciel agencji Akapit Media   Paweł ...

Całość ›
Wywiad

Rafał Michalski – Prezes Blachotrapez

Blachotrapez na rynku jest już ponad 40 lat, od niedawna jednak aktywność marketingowa firmy skupiona jest w znacznym stopniu na marketingu sportowym Skąd taka zmiana, jakie korzyści niesie sponsoring w Polsce, na te pytanie odpowiedział Prezes Zarządu firmy Blachotrapez, Rafał ...

Całość ›
Wywiad

Maciej Czupryna – Dyrektor ds. Handlu MKS Cracovia

Nowy sklep kibica, wyróżnienia, sponsorzy oraz ciekawe plany biznesowe Posłuchajcie jak wygląda dział handlowy Cracovii, o którym w wywiadzie opowie jego Dyrektor, Maciej Czupryna   Paweł Żyliński, Redaktor Naczelny Sponsoring Sportpl: Cracovia to specyficzny klub, mają Państwo ...

Całość ›

PGNiG Superligi zmienia formułę i system wyłanianie Mistrza.
#sponsoringsport #pilkareczna #pgnigsuperliga https://t.co/SxLEG5zuD5

Ekstraklasa przedłuża umowę z Totalizatorem Sportowym i podpisuje kontrakt z PKO.
#sponsoringsport #lotto #pko https://t.co/XJAJPCbAZB