Inter Mediolan, Chicago Bulls, UEFA, Lewandowski, Cinkciarz.pl – SB360
Inter Mediolan, Chicago Bulls, UEFA, Lewandowski, Cinkciarz.pl – dzięki współpracy z Magazynem Sport&Business360 mieliśmy okazję stworzyć artykuł dotyczący zaangażowania polskich marek w międzynarodowe projekty sportowe. Zapraszamy do poznania części artykułu.
Sport&Business 360 „Marketing sportowy” jest już czwartym wydaniem kwartalnika. Tym razem głównym tematem poruszonym w magazynie jest „marketing sportowy”. Nowe wydanie liczy 60 stron z podziałem na 5 kategorii, które łącznie zawierają 21 artykułów specjalistów z danej kategorii a aż 9 z nich dotyczy tematu numeru. Ponadto w numerze znalazło się podsumowanie najważniejszych 100 wydarzeń w świecie biznesu sportowego sporządzonego wspólnie z naszym portalem. Najnowszy SB360 zawiera także zestaw 25. najważniejszych trendów na 2018r. w marketingu sportowym oraz 47 case studies międzynarodowych przykładów form marketingu sportowego
Inter Mediolan, Chicago Bulls, UEFA, Lewandowski, Cinkciarz.pl
Sponsoring jest jedną z formą promocji, która w naszym kraju z roku na rok zdobywa coraz większe uznanie, świadczą o tym m.in. środki, jakie wydają na niego przedsiębiorstwa. Jeśli mówimy o sponsoringu w większości przypadków dotyczy on sportu, rzadziej kultury czy innych sfer życia. Mimo, że polski biznes coraz częściej korzysta z tej formy promocji trudno jego skalę porównać do zaangażowania firm na innych, światowych rynkach. Są jednak polskie firmy, które starają się być na tyle aktywne sponsoringowo, że ich działania wykraczają poza polski rynek. Polskie firmy dostrzegają potencjał takich działań do tego stopnia, że angażują się w ogromne projekty sponsoringowe.
Sponsoring oknem na świat
Polskich firm, które sponsorowały powszechnie znane kluby, organizacje sportowe czy sportowców nie jest dużo. Warto też podkreślić, że tego rodzaju informacje nie zawsze są na tyle umiejętnie przekazywane, że przebijają się do polskich mediów, choć są rzadkim wydarzeniem. Jednym z bardziej znanych, szeroko komentowanych współpracy na poziomie międzynarodowym były działania firmy Oknoplast. Sponsoring takich klubów jak Olympique Lyon (będącego w mistrzowskiej formie), Borussi Dortmund czy Interu Mediolan może zrobić wrażenie, a właśnie takimi działaniami może się pochwalić firma z okolic Niepołomic. Oknoplast jest producentem okien, drzwi, rolet, które jeszcze kilkanaście lat temu sprzedawała wyłącznie na rynku polskim, co jednak uległo zdecydowanej zmianie a w zdobywaniu zachodnich rynków pomocny był sponsoring. Głównym celem promocyjnych było zwiększenie rozpoznawalności firmy i sprzedaży jej produktów na rynku włoskim, niemieckim i francuskim. Pierwszą międzynarodową umową firmy Oknoplast była współpraca z włoskim Interem Mediolan, przedsiębiorstwo zyskało szereg świadczeń sponsoringowych i zostało Top Sponsorem klubu.
W kolejnym roku producent okien był jeszcze bardziej aktywny – przedłużył umowę z Inter, został Sponsorem Tytularnym koszykarzy Virtus Bolonia, Oficjalnym Partnerem Borussi Dortmund i Major Sponsorem Olympique Lyon
Niezaprzeczalnie Oknoplast był jednym z polskich pionierów sponsoringu największych międzynarodowych projektów sponsoringowych. Dziś Oknoplast jest na drugim miejscu sprzedaży okien we Włoszech! Ten fakt jest najlepszym potwierdzeniem efektywności działań polskiego producenta.
Wywiad z dyrektorem marketingu na temat sponsoringu
Zapraszamy do zakupu magazynu, w którym znajduje się cały artykuł – LINK