Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Igrzyska w Tokio zaprezentowały swoją maskotkę

Futurystyczną postać ze szpiczastymi uszami w biało-niebieską kratę, która została maskotką letnich igrzysk olimpijskich w Tokio w 2020 roku, nazwano Miraitowa. Z kolei postać w biało-różową szachownicę, która będzie maskotką paraolimpiady to Someity.

Miraitowa to połączenie dwóch japońskich słów: “mirai” – oznaczające przyszłość i “towa” – wieczność. Z kolei Someity nawiązuje do kwiatu wiśni.

Wyboru maskotek dokonało 6,5 miliona japońskich dzieci – ze szkół w kraju i za granicą – w dniach od 11 grudnia do 22 lutego. Każda klasa miała jeden głos. Jednak dopiero w niedzielę maskotkom nadano imiona.

– “Wy również jesteście częścią tej olimpiady. Wybraliście te dwie postaci. Te kandydatury wybrało blisko pięć milionów uczniów, więc olimpiada należy do wszystkich, a nie tylko do sportowców. Mamy nadzieję, że wszyscy się zjednoczą i razem osiągniemy sukces. Jednak do tego potrzebujemy wspólnej pracy” – powiedział do dzieci szef komitetu organizacyjnego igrzysk Tokio 2020 i były premier Japonii Yoshiro Mori.

Organizatorzy w ubiegłym roku otrzymali ponad dwa tysiące zgłoszeń w ogólnokrajowym konkursie. W grudniu zostały wyłonione trzy pary. Zwycięska jest autorstwa ilustratora i rysownika Ryo Taniguchiego. Jego projekt zebrał ponad połowę głosów i zdecydowanie pokonał dwie pozostałe kandydatury.

Igrzyska w Tokio zaplanowane są w terminie 24 lipca – 9 sierpnia 2020 roku.

Najnowsze

Partner KS Acana Orzeł Futsal dołączył do platformy Sponsoring Sport.pl

Grający na co dzień w Ekstraklasie futsalu zespół Partner KS Acana Orzeł Futsal dołączył do korzystających z platformy Sponsoring ...

Całość ›

Projekt #KoszKoszulka wybrany przez kibiców

Kibice w głosowaniu przeprowadzonym na oficjalnym profilu KoszKadry na portalu Facebook wybrali zwycięski projekt koszulki, opracowany ...

Całość ›

Puchar Świata w skokach narciarskich ze świetnym wynikiem oglądalności

Drugi dzień konkursu Pucharu Świata był trzecim najchętniej oglądanym programem w minionym tygodniu W minionym tygodniu, tj w okresie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›
Wywiad

Jacek Łosak – MMABiznes.pl, Akapit Media

Z każdym rokiem MMA w Polsce zyskuje na popularności wśród mediów, kibiców, profesjonalizuje się Jak wielką zmianę na przestrzeni kilku lat przeszło MMA, na te i inne pytanie odpowiadał Jacek Łosak, Redaktor Naczelny MMABiznespl oraz właściciel agencji Akapit Media   Paweł ...

Całość ›
Wywiad

Rafał Michalski – Prezes Blachotrapez

Blachotrapez na rynku jest już ponad 40 lat, od niedawna jednak aktywność marketingowa firmy skupiona jest w znacznym stopniu na marketingu sportowym Skąd taka zmiana, jakie korzyści niesie sponsoring w Polsce, na te pytanie odpowiedział Prezes Zarządu firmy Blachotrapez, Rafał ...

Całość ›

Partner KS Acana Orzeł Futsal dołączył do naszej platformy, witamy serdecznie.
#sponsoringsport #ksacanafutsal #futsal https://t.co/5JC7SV3ef5

Projekt #KoszKoszulka wybrany przez kibiców.
#sponsoringsport #koszykowka #konkurs https://t.co/hmMtrgHJgn