Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Igrzyska w Tokio zaprezentowały swoją maskotkę

Futurystyczną postać ze szpiczastymi uszami w biało-niebieską kratę, która została maskotką letnich igrzysk olimpijskich w Tokio w 2020 roku, nazwano Miraitowa. Z kolei postać w biało-różową szachownicę, która będzie maskotką paraolimpiady to Someity.

Miraitowa to połączenie dwóch japońskich słów: „mirai” – oznaczające przyszłość i „towa” – wieczność. Z kolei Someity nawiązuje do kwiatu wiśni.

Wyboru maskotek dokonało 6,5 miliona japońskich dzieci – ze szkół w kraju i za granicą – w dniach od 11 grudnia do 22 lutego. Każda klasa miała jeden głos. Jednak dopiero w niedzielę maskotkom nadano imiona.

– „Wy również jesteście częścią tej olimpiady. Wybraliście te dwie postaci. Te kandydatury wybrało blisko pięć milionów uczniów, więc olimpiada należy do wszystkich, a nie tylko do sportowców. Mamy nadzieję, że wszyscy się zjednoczą i razem osiągniemy sukces. Jednak do tego potrzebujemy wspólnej pracy” – powiedział do dzieci szef komitetu organizacyjnego igrzysk Tokio 2020 i były premier Japonii Yoshiro Mori.

Organizatorzy w ubiegłym roku otrzymali ponad dwa tysiące zgłoszeń w ogólnokrajowym konkursie. W grudniu zostały wyłonione trzy pary. Zwycięska jest autorstwa ilustratora i rysownika Ryo Taniguchiego. Jego projekt zebrał ponad połowę głosów i zdecydowanie pokonał dwie pozostałe kandydatury.

Igrzyska w Tokio zaplanowane są w terminie 24 lipca – 9 sierpnia 2020 roku.

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›