Grzegorz Kita zadba o promocję sportów nieolimpijskich
Znany polski ekspert marketingu sportowego został Przewodniczącym Rady Głównej Polskiego Komitetu Sportów Nieolimpijskich (PKSN).
Kita będzie realizował działania w obszarach promocji, strategii rozwoju, marketingu, komunikacji oraz eventów. PKSN to jeden z trzech polskich komitetów narodowych w sporcie. Obecnie zrzesza 30 polskich związków i stowarzyszeń sportowych z tzw. dyscyplin nieolimpijskich.
Od 2002r. Grzegorz Kita stoi na czele znanej na polskim rynku grupy Sport Management Polska (SMP), prekursora polskiego marketingu i konsultingu sportowego. Jest jej założycielem i właścicielem. Jest też czołowym ekspertem z zakresu marketingu i konsultingu sportowego w Polsce. Na swoim koncie ma tak znaczące projekty jak generalne wykonawstwo projektu T-Mobile Ekstraklasa dla T-Mobile (2011-2015), „Złote lata polskiego pływania” (2005-2008) czy rozwój cyklu biegów przeszkodowych Runmageddon (2016-2018).
– „Dla PKSN rozpoczęcie współpracy z Grzegorzem Kitą to gwarancja rozwoju naszego Komitetu. Grzegorz Kita to znakomity ekspert z zakresu marketingu sportowego. Ma szesnastoletnie doświadczenia w tym sektorze i bardzo wszechstronne kompetencje. Pozyskanie do PKSN takiej osoby to dowód i gwarancja naszego rozwoju” – powiedział Tomasz Dauerman, Prezes PKSN.
Polski Komitet Sportów Nieolimpijskich jest jednym z trzech polskich komitetów narodowych w sporcie (oprócz Polskiego Komitetu Olimpijskiego oraz Polskiego Komitetu Paraolimpijskiego). Obecnie zrzesza 30 polskich związków sportowych i stowarzyszeń z tzw. dyscyplin nieolimpijskich. Wśród nich są zarówno dyscypliny znane od wielu lat takie jak kickboxing, karate tradycyjne, taniec sportowy czy sporty motorowodne ale też tak nowoczesne jak parkour i freerun, wyścigi psich zaprzęgów czy squash. Wśród członków PKSN znajduje się także Aeroklub Polski oraz takie dyscypliny jak lacrosse, Nordic Walking czy petanque.
– „Jedną z najważniejszych wartości, która zadecydowała o moim zaangażowaniu się w działalność PKSN jest możliwość propagowania i popularyzowania ciekawych dyscyplin sportowych oraz rozwoju kultury fizycznej w Polsce poprzez działania na szeroką skalę. PKSN imponuje bogactwem barw sportowych a w sporcie od zawsze fascynowała mnie jego różnorodność. Zwłaszcza w zakresie dyscyplin i konkurencji. Poza tym lubię rozwijać nowe rynki i angażować się po stronie tych 'słabszych’, mniej popularnych przedsięwzięć i sportów. Kiedy 1,5 roku temu angażowałem się w rozwój rynku biegów przeszkodowych w Polsce też wiele osób było zdziwionych. A dzisiaj Runmageddon to jedna z najmodniejszych i najpopularniejszych polskich marek sportowych i cykl, w którym w 2017r. wzięło udział ponad 60 tys. osób” – mówi Grzegorz Kita.