Grupa Enea sponsorem PKOl i PZTS
Enea, nowoczesny koncern energetyczny, została sponsorem generalnym Polskiego Związku Tenisa Stołowego i Polskiego Komitetu Olimpijskiego.
Firma wybrała także Natalię Partykę, ośmiokrotną medalistkę Igrzysk Paraolimpijskich i reprezentantkę kadry narodowej, na ambasadorkę marki Enea. To początek wyjątkowej współpracy mającej na celu promocję tenisa stołowego. Enea ogłosiła także, że jest sponsorem Polskiego Komitetu Olimpijskiego oraz Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej i będzie wspierać zawodników polskiej reprezentacji w przygotowaniach do Igrzysk Olimpijskich w Tokio w 2021 roku.
Od tego roku sponsorem generalnym Polskiego Związku Tenisa Stołowego jest Enea. Celem współpracy jest m.in. wsparcie zawodników tenisa stołowego w przygotowaniach do Igrzysk Olimpijskich w Tokio w 2021 roku oraz zapewnienie optymalnych warunków do trenowania
i startu w zawodach na arenie krajowej i międzynarodowej.
− „Będziemy towarzyszyć zawodnikom w zmaganiach sportowych i rywalizacji w duchu fair play, ale również w dążeniach po medale. Współpraca z PZTS jest dla nas powodem do radości, jednocześnie oznacza zobowiązanie do zapewnienia konsekwentnego rozwoju tej dyscypliny w Polsce” – powiedział Paweł Szczeszek, prezes Enei. – „Bardzo ważna dla Enei, jako firmy odpowiedzialnej społecznie, jest rola PZTS w promocji tenisa stołowego wśród dzieci i młodzieży. Od wielu lat angażujemy się w edukację sportową juniorów, opartą na długoterminowym rozwoju, łącząc wsparcie sportu zawodowego i szkolenie młodzieży” – dodał Szczeszek.
Ambasadorkę Enea została Natalia Partyka. Partyka to wyjątkowa osoba, która dzięki swojemu zaangażowaniu i ciężkiej pracy, niesamowitej konsekwencji jest członkiem kadry narodowej i wielokrotnie odnosiła sukcesy w międzynarodowych zawodach rangi mistrzowskiej. Reprezentowała Polskę na Igrzyskach Olimpijskich w Pekinie, Londynie i Rio de Janeiro. Tenis stołowy jest bardzo dynamiczną grą, wymagającą od zawodników niezwykłej energii ruchów, szybkich reakcji i ciągłej walki ze swoimi słabościami, a jednocześnie koncentracji. Tych cech z całą pewnością nie brakuje Natalii Partyce. Jest autorytetem sportowym i wzorem dla innych, postępując fair play na zawodach i w codziennym życiu.
− „Jest mi bardzo miło, że firma Enea uwierzyła we mnie, doceniła i postawiła na naszą wieloletnią współpracę. Z pewnością pomoże mi to przygotowywać się w spokoju przede wszystkim do Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich oraz do wszystkich innych wyzwań czekających na mnie w najbliższych latach. Z drugiej strony nie mogę się doczekać wspólnych przedsięwzięć na polu działań społecznych, zarówno w sferze sportu, jak i w wielu innych dziedzinach życia” – powiedziała Natalia Partyka, utytułowana zawodniczka tenisa stołowego i ambasadorka marki Enea.
− „Ta silna, ambitna, pełna pasji i energii zawodniczka to najlepsza Ambasadorka Enei. Ogrom pracy, który wkłada w grę, jest przykładem do naśladowania. Udowodniła, że można wygrać z każdą przeciwnością losu i reprezentować Polskę na Igrzyskach Olimpijskich. Swoją postawą przy stole tenisowym i w życiu codziennym inspiruje do pracy, również nad sobą. Jesteśmy dumni, że razem z Natalią Partyką będziemy popularyzować tenis stołowy, ośmielać ludzi do przezwyciężania słabości oraz aktywizować osoby niepełnosprawne do działania, a to i tak tylko niewielka część naszych wspólnych planów” – powiedziała Anna Lutek, dyrektor Departamentu Public Relations i Komunikacji Enei.
Firma ogłosiła także współpracę z Polskim Komitetem Olimpijskim i Polską Reprezentacją Olimpijską. Jej celem jest stworzenie optymalnych warunków zawodnikom polskiej reprezentacji dla jak najlepszego przygotowania się do Igrzysk Olimpijskich w Tokio w 2021 r.
– „Chcemy wspierać naszych zawodników, których czeka jeden z najważniejszych występów w sportowej karierze. Współpraca z PKOl to dla nas wyróżnienie, ale także odpowiedzialność za wzmacnianie narodowej dumy Polaków oraz skuteczne promowanie aktywności i czynnego uprawiania sportu” – podkreślił Paweł Szczeszek, prezes Enei.
Misją Polskiego Komitetu Olimpijskiego jest m.in. propagowanie i upowszechnianie zasad olimpizmu, rozwój i promocja sportu. To idee bardzo bliskie Enei – firmie odpowiedzialnej społecznie, która od lat z pasją wspiera polski sport.
– „Do grona naszych Sponsorów i Partnerów dołącza marka o niekwestionowanej pozycji na rynku. Społecznie odpowiedzialna i zaangażowana w rozwój polskiego sportu. Jesteśmy zaszczyceni, że zyskujemy wspaniałego Sponsora, ale też Partnera, który angażuje się w promocję idei i wartości olimpijskich. Dziękuję Enei za wsparcie, życzliwość i zaangażowanie – zwłaszcza w momencie, kiedy go najbardziej potrzebujemy. Chcemy stworzyć Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej jak najlepsze warunki do startu” – powiedział Andrzej Kraśnicki, prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego.