Grudziądzki Klub Motocyklowy i Pentagon Research rozpoczynają współpracę
Grudziądzki Klub Motocyklowy S.A. i Pentagon Research nawiązują współpracę. Firma oszacuje ekwiwalent reklamowy, jaki został wygenerowany dzięki współpracy z klubem w trakcie minionego sezonu przez poszczególne firmy.
MRGARDEN GKM Grudziądz jest pierwszym klubem żużlowej PGE Ekstraligi, który nawiązał strategiczną współpracę z firmą badawczą Pentagon Research. Umowa zakłada przeanalizowanie wartości medialnej marek klubu. Opierając się na profesjonalnie wykonanych badaniach, MRGARDEN GKM chce zacieśnić współpracę z dotychczasowymi sponsorami przekonanymi o słuszności inwestycji w sport. Raporty mają również wspierać dział marketingu w pozyskiwaniu nowych partnerów dzięki przedstawianiu im wiarygodnej i atrakcyjnej oferty reklamowej.
W ramach współpracy Pentagon Research sporządzi raport z badań analizy mediów (telewizji, prasy, internetu, serwisów społecznościowych) pod kątem ekspozycji sponsorów i partnerów klubu. Analiza uwzględni w szczególności wartość mediową ekspozycji, ich liczbę, widownię telewizyjną średnią i skumulowaną w podziale na marki, liczbę kontaktów marek z widzami, podział wartości ekspozycji na nośniki statyczne i dynamiczne, media oraz miesiące. Analiza uwzględni również ranking mediów generujących przekaz dla marek, jak również szczegóły ekspozycji. Badanie obejmuje okres od 1 listopada (okres transferowy) do końca sierpnia 2018 roku.
– „Jesteśmy przekonani, że współpraca z firmą Pentagon Research, liderem na polskim rynku badań efektywności działalności sponsoringowej, będzie dla nas cennym wsparciem w zakresie współpracy ze sponsorami. Zyskujemy bowiem narzędzie do przygotowania ofert w jeszcze większym stopniu dopasowanych do potrzeb dotychczasowych oraz przyszłych partnerów” – mówi Marcin Kromoliński, Specjalista ds. marketingu MRGARDEN GKM Grudziądz SA. – „Przekonanie o tym, że warto inwestować w nasz klub, zamierzamy poprzeć konkretnymi danymi pozyskanymi z raportów medialnych” – dodaje Kromoliński.
– „Cieszymy się, że Grudziądzki Klub Motocyklowy S.A. dostrzega korzyści płynące z wykorzystania danych dotyczących wartości mediowej swojej marki oraz marek partnerów, które współpracują z klubem” – mówi Konrad Pudło, właściciel Pentagon Research.- „Świadczy to o profesjonalnym podejściu do kwestii związanych z marketingiem i poważnym traktowaniu swoich partnerów biznesowych” – stwierdza Konrad Pudło.
Grudziądzki Klub Motocyklowy S.A. uplasował się na 6. pozycji, a tym samym w 2019 roku będzie nadal występował w najwyższej klasie rozgrywkowej. Klub już w tej chwili uzgodnił warunki kontraktów na kolejny sezon z czterema zawodnikami, w tym, z zawodnikiem plasującym się na 4 pozycji pod względem średniej biegowej, liderem drużyny – Artemem Lagutą. Rozsądne budowanie składu, jak również odpowiednie podejście do działań marketingowych mają pomóc w stworzeniu na stadionie przy ul. Hallera 4 wielkich emocji w przyszłym sezonie.
Pentagon Research jest specjalistyczną firmą badającą efektywność sponsoringu sportu i wydarzeń kulturalnych oraz świadczącą usługi doradcze w dziedzinie sponsoringu i product placementu. Wykorzystując badania efektywności przekazu w mediach, badania jakościowe oraz ilościowe opracowuje optymalne procedury podejmowania decyzji związanych ze sponsoringiem. Poza Grudziądzkim Klubem Motocyklowym S.A., Pentagon Research współpracuje lub współpracował m.in. z PZPN, Ekstraklasą, TourDePologne, jak również z takimi markami jak PGE, NC+, Grupą Azoty, Lotto, Orlenem czy Lotosem. W gronie klubów współpracujących z Pentagon Research znajdują się Legia Warszawa, Jagiellonia Białystok, Śląsk Wrocław, Ruch Chorzów i GKS Bełchatów.