Groupama oficjalnym sponsorem Tour de France
Partnerstwo wpisuje się w strategię Groupama dotyczącą rozwijania działań w kolarstwie — zarówno zawodowym, jak i amatorskim.
Groupama, jeden z największych francuskich ubezpieczycieli, ogłosiła w październiku 2025 roku nawiązanie oficjalnej współpracy z organizatorami Tour de France oraz Tour de France Femmes avec Zwift. Umowa ma obowiązywać przez trzy lata, do 2028 roku, i obejmuje status „oficjalnego partnera” obu wyścigów. To posunięcie jest naturalnym krokiem w strategii Groupamy, która od wielu lat wspiera kolarstwo zawodowe – między innymi jako sponsor tytularny znanej drużyny Groupama–FDJ – a teraz poszerza swoją obecność w świecie sportu poprzez współpracę z najbardziej prestiżowym wyścigiem kolarskim na świecie.
Jak podkreślono w komunikacie, celem partnerstwa jest nie tylko promocja marki, ale także wspieranie wartości wspólnych dla obu stron: sportu, solidarności, bezpieczeństwa oraz dostępności kolarstwa dla wszystkich – zarówno zawodowców, jak i amatorów. Groupama chce wykorzystać swoją rozbudowaną sieć regionalną, by przybliżyć ducha Tour de France ludziom w całej Francji, w tym w mniejszych miejscowościach, gdzie obecność wyścigu jest często symbolem wspólnoty i radości. Firma zapowiada działania promujące bezpieczną jazdę na rowerze oraz inicjatywy mające zachęcać do codziennego korzystania z jednośladów.
– „Zostając oficjalnym partnerem Tour de France i Tour de France Femmes avec Zwift, wzmacniamy naszą obecność w sporcie, który od lat wspieramy na najwyższym poziomie. Partnerstwo z A.S.O. to nowy krok w naszej ambicji, aby realizować spójną i ambitną strategię sponsoringową. Groupama jest obecnie kluczowym graczem w świecie kolarstwa” — powiedział Sylvain Burel, dyrektor ds. komunikacji Groupamy.
– „Z przyjemnością witamy Groupama w gronie naszych oficjalnych partnerów. To partnerstwo odzwierciedla wartości, które wyznajemy w kolarstwie. To kolejny krok naprzód w ich zaangażowaniu w ten sport, zarówno w przypadku zawodowców, jak i amatorów” — powiedział Yann Le Moenner, dyrektor generalny A.S.O.