Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Górnik zaskakuje medialnością

Po roku spędzonym na zapleczu LOTTO Ekstraklasy do najwyższej klasy rozgrywkowej wrócił jeden z najbardziej utytułowanych klubów w historii polskiej piłki klubowej – Górnik Zabrze. Kibice drużyny nie mogli sobie wymarzyć lepszego debiutu. Zabrzanie pokonali w pierwszej kolejce sezonu 2017/2018 mistrza Polski Legię Warszawa. Udany powrót Górnika do LOTTO Ekstraklasy nie umknął dziennikarzom – klub znalazł się w dziesiątce najbardziej medialnych drużyn w lipcowym badaniu „Polska Piłka” przygotowanym przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Górnik Zabrze to czternastokrotny mistrz Polski. Tylko Ruch Chorzów zdobył taką samą liczbę tytułów mistrzowskich. Po awansie Górnicy sprawili swoim sympatykom ogromną radość wygrywając dwa lipcowe mecze na własnym stadionie. W boju pokonali Legię Warszawa i Wisłę Kraków, a pięć bramek w tych spotkaniach strzelił Igor Angulo. Wychowanek Athletic Bilbao z miejsca stał się nową gwiazdą ligi, a media sportowe zaczęły poszukiwania szerszych informacji na temat hiszpańskiego napastnika.

Najczęściej na temat Górnika Zabrze pisano w katowickim „Sporcie” i „Przeglądzie Sportowym”. Oba tytuły opublikowały w kontekście klubu ze śląska po 127 artykułów. Leszek Błażyński z „Przeglądu Sportowego” i Łukasz Witczyk ze sportowefakty.wp.pl byli dziennikarzami, którzy zamieścili najwięcej materiałów medialnych dotyczących Górnika. Pierwszy z nich opublikował 32 materiały, a drugi 23.

Wciąż niekwestionowanym liderem medialności w Polsce pozostaje Legia Warszawa. Od października 2015 r. żadnej z drużyn LOTTO Ekstraklasy nie udało się zgromadzić więcej publikacji od klubu ze stolicy. W lipcu „Wojskowi” pogodzili się z odejściem ich lidera – Vadisa Odjidja-Ofoe i zabrali się za wzmocnienie kadry przed meczami w europejskich pucharach. Największe zainteresowanie medialne wywołały transfery Krzysztofa Mączyńskiego i Armando Sadiku. Reprezentant Polski opuścił Wisłę Kraków i związał się dwuletnim kontraktem z mistrzem Polski. Z kolei Sadiku – reprezentant Albanii i zdobywca jedynej bramki dla swojego kraju w ostatnim EURO – podpisał umowę na trzy lata.

Na kolejnych dwóch pozycjach pod względem medialności znalazły się Lech Poznań i Wisła Kraków. Klub ze stolicy Wielkopolski po rewolucji kadrowej przystąpił do meczów w kwalifikacjach Ligi Europy. Po przejściu dwóch rund zatrzymał go holenderski zespół FC Utrecht. „Kolejorz” dwukrotnie remisując z Holendrami musiał zakończył w tym sezonie przygodę z europejskim pucharami. Z kolei Wiślacy, którzy nie zakwalifikowali się do pucharów w poprzednim sezonie, obecny zaczęli od dwóch wygranych z Pogonią Szczecin i Bruk-Bet Termalicą Nieciecza. Dopiero w trzeciej kolejce ulegli we wspomnianym meczu Górnikowi Zabrze.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w lipcu 2017 (prasa i wybrane strony internetowe)

Najwyżej sklasyfikowanymi drużynami w  rankingu medialności 1. ligi zostały drużyny, które spadły z LOTTO Ekstraklasy: Ruch Chorzów i Górnik Łęczna. Na temat drużyny ze Śląska najczęściej informowano w katowickim „Sporcie” oraz na portalu gol24.pl. Z kolei o klubie z Łęcznej najczęściej pisano w regionalnym „Dzienniku Wschodnim” i na portalu gol24.pl.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn 1. ligi w lipcu 2017 (prasa i wybrane strony internetowe)

„Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Badanie uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com). Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory analitycy firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wzięli pod uwagę już ponad 1,6 mln informacji.

Źródło: Press Service Monitoring Mediów

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›