Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Fuzja PKN ORLEN i Grupy LOTOS wzmocni polski sport

Blisko 90 utalentowanych zawodników, ponad 70 klubów, 10 związków i 2 komitety – to skala zaangażowania PKN ORLEN w sponsoring sportu po połączeniu z Grupą LOTOS.

Dzięki fuzji, wsparcie zostało rozszerzone m.in. na kolejnych utytułowanych zawodników oraz następców dzisiejszych mistrzów – utalentowane dzieci i młodzież. Nowe projekty wspierane przez PKN ORLEN, ich wpływ na budowę globalnej rozpoznawalności marki, prowadzony biznes oraz życie społeczne i gospodarcze zostały zaprezentowane podczas XXXI Forum Ekonomicznego w Karpaczu.

PKN ORLEN od lat utrzymuje pozycję krajowego lidera wśród sponsorów sportu, kultury i inicjatyw społecznych. Kluczowym projektem koncernu jest wsparcie Roberta Kubicy oraz sponsoring tytularny zespołu Alfa Romeo F1 Team ORLEN, który w 2021 roku przyniósł marce blisko 650 mln zł ekwiwalentu reklamowego.

Fuzja otwiera drogę do uwolnienia wspólnego potencjału obu firm na polu budowy rozpoznawalności marki w kraju i za granicą. Do partnerów PKN ORLEN dołączyli między innymi Polski Związek Piłki Nożnej, Polski Związek Narciarski oraz sportowcy indywidualni o uznanych i rozpoznawalnych na całym świecie markach – kierowca rajdowy Kajetan Kajetanowicz, tenisista Hubert Hurkacz czy kajakarka Karolina Naja. Jak wskazuje badanie Sponsoring Monitor pracowni ARC Rynek i Opinia, piłka nożna i skoki narciarskie to dwie najbardziej popularne dyscypliny w Polsce, śledzone kolejno przez 71 i 68 proc. Polaków.

– „Konsekwentnie budujemy multienergetyczny koncern z przychodami na poziomie ok. 400 mld zł rocznie, który będzie prowadził działalność biznesową na konkurencyjnym rynku i obsługiwał ok. 100 mln klientów. Sponsoring sportu to element, który wspiera realizację naszej strategii biznesowej. Podchodzimy do niego w sposób długofalowy i przemyślany. Połączenie PKN ORLEN i Grupy LOTOS tworzy nowe możliwości globalnej ekspozycji naszej marki. Ekwiwalent mediowy wynikający z zaangażowania obu firm w sponsoring w 2021 roku w Polsce i za granicą przekroczył 2 miliardy złotych. To potencjał, który aktywnie wykorzystamy. Cieszę się, że do grona naszych partnerów dołączyły związki, kluby oraz zawodnicy, którzy budują polski sport i osiągają międzynarodowe sukcesy” – mówi Prezes Zarządu PKN ORLEN Daniel Obajtek.

Zaangażowanie koncernu nie ogranicza się do sportu zawodowego. W 2021 roku PKN ORLEN i Grupa LOTOS swoimi programami objęły ponad 62 tys. dzieci i młodzieży w całej Polsce. Do projektów realizowanych przez największego sponsora w Polsce dołączą teraz rozpoznawalne i uznane marki, takie jak Narodowy Program Upowszechniania Tenisa – Rakiety ORLEN czy Szukamy Następców Mistrza, skierowany do młodych skoczków narciarskich.

Kompleksowe wsparcie sportu, którego liderem w Polsce jest PKN ORLEN, oddziałuje na krajową gospodarkę, życie społeczne i ekonomiczne. Jak wskazuje opublikowany podczas Forum Ekonomicznego raport centrum analiz SpotData „Rola sportu w polskiej gospodarce”, wartość PKB generowana rocznie przez usługi sportowe oraz towary i usługi z nimi związane to aż 47,5 mld zł, a wartość łańcucha dostaw wytworzona dzięki temu PKB to ponad 29 mld zł. Liczba osób zatrudnionych w branżach sportowych to około 370 tys.

Autorzy raportu podkreślają, że w Polsce można zaobserwować rosnące zainteresowanie sportem. Modne stało się nie tylko śledzenie zawodów i poczynań polskich mistrzów, ale też aktywne uprawianie sportu. W ostatniej dekadzie w klubach trenowało 1,2 mln osób (wzrost o 300 tys.), a odsetek Polaków wykonujących ćwiczenia ruchowe w ciągu 5 lat wzrósł z 19 do 22 proc. W tym czasie wydatki na zajęcia i formy rekreacji zwiększyły się o ponad połowę. Wyraźny wzrost osób aktywnych fizycznie jest powiązany z zaangażowaniem PKN ORLEN w sport, które w latach 2017-2021 zwiększyło się o 120 proc.

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›