Foot Truck rusza w trasę po miastach PKO Bank Polski Ekstraklasy
Youtubowy kanał „Foot Truck” będzie przybliżał kibicom kulisy rozgrywek PKO Bank Polski Ekstraklasy. Kanał prowadzony przez Łukasza Wiśniowskiego i Jakuba Polkowskiego rozpoczyna oficjalną współpracę z najwyższą polską ligą piłkarską, przy której obaj autorzy zaczynali przygodę z dziennikarstwem.
– „Jako Ekstraklasa bardzo mocno działamy na rynku multimedialnym. Poprzez współpracę z 'Foot Truck’ chcemy pokazać kibicom jeszcze szerzej, a przy okazji w bardziej niestandardowy sposób, kulisy rozgrywek, które z powodzeniem prezentujemy głównie na naszym Instagramie. Sukces projektu gwarantuje dotychczasowa działalność Łukasza Wiśniowskiego i Jakuba Polkowskiego, obecnych w polskim futbolu od dawna. Jesteśmy przekonani, że dzięki ich pomysłom będzie można poznać wiele ciekawostek o funkcjonowaniu klubów i ich bieżącej działalności na co dzień niewidocznej dla kibiców. To ciekawe materiały, zazwyczaj realizowane „od kuchni”, a to interesuje wszystkich kibiców, w tym też widzów kanału 'Foot Truck’, który gwarantuje profesjonalizm i kreatywne podejście do tematu” – mówi Marcin Mikucki, Dyrektor Departamentu Komunikacji, Marketingu i Sprzedaży Ekstraklasy S.A.
Należący do grupy Abstra kanał Foot Truck jest jednym z najszybciej rozwijających się piłkarskich kanałów YouTube w Polsce. Współpraca między Ekstraklasą a Foot Truckiem będzie obejmowała serię filmów pokazujących kulisy działania klubów i organizacji meczów. Autorzy sprawdzą też, jak wygląda telewizyjna produkcja meczów od środka i zaprezentują rozgrywki z innej, nieznanej dotąd strony.
– „Cieszymy się, że nasz wciąż młody, ale dynamicznie rozwijający się projekt, dołączy do grona oficjalnych partnerów Ekstraklasy S.A. Nasza liga jest kopalnią ciekawych tematów, gra w niej wielu naszych znajomych, a oba te czynniki w połączeniu z luźną formułą materiałów na kanale 'Foot Truck’ pomogą nam skrócić dystans do piłkarzy i trenerów, tym samym pokazując ich naturalne, odarte z medialnych konwenansów, oblicze. Będzie tak jak lubimy. Zabawnie i merytorycznie” – powiedział Jakub Polkowski, współprowadzący kanału „Foot Truck”.
Łukasz Wiśniowski i Jakub Polkowski wcześniej pracowali w PZPN, gdzie prowadzili popularny kanał YouTube „Łączy Nas Piłka”. Obaj współpracują również ze stacjami telewizyjnymi przy komentowaniu meczów. Łukasz Wiśniowski był też komentatorem spotkań Ekstraklasy, gdy liga była transmitowana na kanałach Orange Sport. Z kolei Jakub Polkowski pracował w przeszłości także w redakcji sportowej Canal+.
Abstra to największy producent treści wideo na polskim YouTube. Posiada obszerne portfolio kanałów i profili społecznościowych. Do Abstra należą takie kanały, jak m.in. „Abstrachuje.tv”, „Beksy”, „Foot Truck”, „Dla Pieniędzy” i „NP: Nowe Pokolenie”. Każdego miesiąca produkcje Abstra zyskują po 55 mln wyświetleń, a łączna ich liczba przekroczyła 2 miliardy.