Film Ekstraklasa Live Park dla Legii Warszawa z międzynarodową nagrodą
Promo sezonu wyprodukowane dla koszykarskiej sekcji Legii Warszawa przez Ekstraklasa Live Park zdobyło nagrodę główną za najlepszy film promocyjny w międzynarodowym konkursie Sportel Awards. To jedna z najbardziej prestiżowych nagród w branży marketingu sportowego. Przyznawana jest co roku na targach Sportel w Monako.
Film promujący trzeci z rzędu sezon koszykarskiej Legii w Polskiej Lidze Koszykówki miał premierę na początku września. Klip zrealizowany na deskach Teatru Dramatycznego w Warszawie przedstawia trenera Tane Spaseva dyrygującego drużyną w rytm muzyki klasycznej. Trzypunktowa akcja zespołu doskonale współgra z hasłem kończącym promo – „Zapraszamy na spektakle”.
Reżyserem klipu jest Piotr Jasiński z zespołu Ekstraklasa Live Park – spółki zajmującej się na co dzień produkcją sygnału telewizyjnego z meczów Ekstraklasy.
– „Pomysł jest dziełem chłopaków z Legia Kosz. Nam ten plan bardzo się spodobał, z tym większą przyjemnością zajęliśmy się reżyserią i produkcją. Pozytywnie zaskoczyło nas kreatywne podejście członków zespołu koszykarskiej Legii do tego tematu. Sięgnięcie po nagrodę główną plebiscytu Sportel Awards to niesamowite uczucie. Film, zyskał bardzo duże uznanie, czego najlepszym dowodem jest efektowna statuetka. Cieszymy się bardzo, że ogrom pracy, jaki wszyscy włożyliśmy w tę produkcję został doceniony w taki sposób. Film promo powstał z pasji, miłości do koszykówki, filmu i produkcji telewizyjnej” – powiedział Piotr Jasiński.
Klip został zgłoszony do nagród w kategorii „Najlepsza akcja promocyjna”. W pokonanym polu Polacy zostawili amerykańską telewizję FOX Sports z klipem promującym Mistrzostwa Świata Kobiet 2019 oraz szwajcarską produkcję Międzynarodowej Federacji Tenisa Stołowego. Tym samym Ekstraklasa Live Park wspólnie z Legią znalazły się obok takich laureatów jak CANAL+, Formuła 1, czy Red Bull.
– „Często chodzimy do teatru i postanowiliśmy połączyć to z koszykówką. Pomysł wydawał się szalony, ale zdecydowaliśmy się go zrealizować. Napotkaliśmy wiele problemów logistycznych. Musieliśmy przewieźć kosze i zamontować je na scenie. Przewoziliśmy je tirami i ledwo zmieściły się do windy. Finalnie dało to jednak widowiskowy, niecodzienny efekt. Cały nasz zespół, na czele z zawodnikami i trenerem, podszedł do zadania bardzo skoncentrowany” – powiedział Marcin Gacoń z sekcji koszykówki Legii Warszawa, który był pomysłodawcą całej akcji.
Nagrody Sportel Awards zostały wręczone 22 października podczas gali w Monako. Uroczystość jest częścią prestiżowych targów, które od 28 lat gromadzą najważniejsze postaci związane z nadawcami telewizyjnymi, związkami oraz ligami sportowymi, agencjami marketingu sportowego, posiadaczami praw mediowych oraz z firmami zajmującymi się technologicznym aspektem transmisji sportowych. Impreza wyznacza nowe trendy w szeroko pojętej branży łączącej sport, media oraz nowoczesne technologie.